Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2019 Spa 14 01:00

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 22 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3  Kitas

Ar vertėtų kreiptis dėl Žemųjų Šančių - Santakos tako reguliaraus valymo?
Taip 73%  73%  [ 8 ]
Ne 27%  27%  [ 3 ]
Neturiu nuomonės 0%  0%  [ 0 ]
Viso balsų : 11
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2011 Sau 03 00:35 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Reguliarus valymas.
Ypač žiemą, o ir vasarą. Ką manote?
Kur reikėtų kreiptis dėl valymo žiemą?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 19 10:34 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Sau 19 10:31
Pranešimai: 1
Šio tako priežiūra rūpinasi "Kauno švara", kreipkitės į juos.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 20 18:18 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Žadu kreiptis į miesto tvarkymo skyrių, nes darbus vykdančios bendrovės čia ne prie ko.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 20 20:01 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
VISADA sistemose, kur yra vienas langelis kreiptis reikia į jį. Toliau jau atsakingi darbuotojai paskirstys. Jei kreipsiesi į kažką asmeniškai – visas susirašinėjimas bus neoficialus. Asmeniškai kreiptis verta tik jei numanai, kad darbuotojas bus geranoriškas ar jį pažįsti asmeniškai. Kitaip tas laiškas išnyks šiukšliadėžėje. Kreipiantis oficialiai pravartu prašyti laiško registravimo numerio. Jį privalo suteikti per 2 darbo dienas. Į laišką privalo atsakyti per 20 darbo dienų. Terminus ir tvarką nustato viešojo administravimo įstatymas.
Vieną langelį galima skirti iš to, kad jis dažniausiai yra nuasmenintas. Pvz. įstaigos el. paštas, e.vicemeras@vilnius.lt, info@katalogai.net ir t.t.
Tavo atveju kreiptis reikia į savivaldybę, nes jie užsako ir apmoka darbus.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 21 18:07 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Esu minėjęs, kad man atrodo visiškai beprasmiška reikalauti pavienės dviračio tako atkarpos valymo žiemą (ar bet kurių dviračių takų). Dviračių takų sistema vis dar lieka chaotiška, fragmentiška ir "iš niekur į niekur".
Žymiai naudingiau didžiajai daliai gyventojų ir patiems dviratininkams, kad būtų valomi bent magistraliniai šaligatviai, kuriais galima važiuoti ir eiti.
Jei būtų mano valia, bausčiau fizinėmis ir piniginėmis bausmėmis tuos valdininkus, kurie švaistytų pinigus žiemą valyti dviračių takų atkarpas dėl vieno-kito dviratininko per savaitę.

Žiemą važinėja labai mažai dviratininkų ir jiems tos nuvalyto tako atkarpos mažai vertingos, nes iki jos reikia prisikasti žiemiškomis gatvėmis ir šaligatviais, o pasibaigus nuvalytai atkarpėlei, toliau tęsti savo kelionę snieguotais šaligatviais ir gatvėmis iki tikslo.
Pinigų panaudojimas turi būti racionalus ir protingas ir dviračių takams ir visai kitai viešajai infrastruktūrai, ypač kai jų labai trūksta.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 21 20:39 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Paleisti vieną traktorių nuvalyti taką porą kartų per mėnesį ar dažniau, tai čia tikrai baisus išlaidavimas.. Tas pats kas nutiesti taką - atsiras ir naudotojų. Tuo labiau, kad ten vaikšto pėstieji ir šis takas yra kone populiariausias Kaune. Praeitą žiemą buvo valoma Ž. Šančių atkarpa iki Geležinkelio tilto - buvo puiku ir mano manymu tai galėtų daryt kiekvieną žiemą.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 21 21:22 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Su tokia logika reikėtų valyti taką ir palei Jonavos g. ir į Lampėdžius ir kitur. Kodėl Ž. Šančių išskirtinis ? Bet pamąstykite blaiviai, prieš teikdami tokius pasiūlymus.
Kokia nauda iš traktoriaus kartą per mėnesį, kai sninga, šyla, šąla ir tako dangos būklė keičiasi kasdien ar kelis kartus per parą. Belaukiant traktoriaus kartais ilgam būtų sunkiai pravažiuojama. Pvz. pasnigtų, atleistų, žmonės ištryptų pėdas sniego košėje ir vėl pašaltų į nepravažiuojamą pėdų arimą. Geriausias beprasmio valymo žiemą pavyzdys - platus šaligatvis palei Mindaugo prospektą nuo Akropolio link Šančių, kur vasarą beveik visi dviratininkai važiuoja. Platu, erdvu, užtat traktorius tilpo ir "valė" net kelis kartus. Stumdė sniegą, vis tiek nenugrandė iki plytelių ir gavosi nesąmonė: nei žmonėms eiti per likusį sniegą ir su dviračiu neįmanoma. paliko krūvą vidurį distancijos. O gale tiltas, siauras šaligatvis, laipteliai ir vistiek ten nepravažiuotų, reikia per krūvas vėl lipti į gatvę. Ir tokių atvejų būtų dauguma.

Kita problema (ir nevalymo priežastis) visoj Lietuvoj, kad komunalinės įmonės ir kelininkai neturi mažos technikos dviračių takams ir šaligatviams valyti nei vasarą, nei žiemą. Tame Ž.Šančių take dar reikia nupjauti stulpelius-žudikus, kurie iki šiol tebestovi, nors savivaldybė žadėjo juos pašalinti dar rudenį. Nes ten dabar jokia technika nepravažiuos. Tokių valymo technikai neįvažiuojamų takų (per atitvarus, stulpelius, kitas kliūtis) pilna visoj Lietuvoj.
Didesnė nauda būtų rašyti SM ir LAKD dėl techninių reglamentų, kad projektuojant-statant dvirtakius būtų numatytos fizinės galimybės juos valyti ir prižiūrėti.

P.S. labai džiaugiuosi, kad Panemunės šile šiemet traktorius nestumdo takų. Tikriausiai nėra lėšų. Užtat labai smagu važinėti sutryptais takeliais su MTB. Mačiau, kad ten pagrindiniais pėsčiųjų takais pralekia sniego motociklas, užsikabinęs vietoj priekabos metalinį rėmą su padangomis dėl svorio. Šitaip suplūkia sniegą ant takų per rėmo plotį, ir eiti ir dviračiu labai patogu ir net slidinėti "skate" stilium. Toks "valymas" būtų pigus, užtat nenaudingas :-)


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 21 22:13 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Linai, kategoriškai nesutinku su tavo pozicija, kad prašyti neverta, nes tai būtų „išlaidavimas“ i nebūtų jokios naudos. Prisimeni ką sakė Grioningeno vyr. architektas kiek miestui kainuoja prarastas dviratininkas? 170 svarų KASMET! http://www.globalideasbank.org/site/ban ... ideaId=378
Reikalauti, kad prašytojui būtų geriau (jo manymu) yra kiekvieno piliečio pareiga. Valdininkas-specialistas tokio darymo NEnaudą neišmanėliui turi pareigą išaiškinti. MKN Pauliaus noras yra teisėtas ir pagrįstas ekonomiškai.
Dėl išlaidavimo: nuleistu peiliu sniegą stumiantis sunkvežimis 100km sunaudoja 100l kuro, tad 1km kainuoja 4Lt. Negi tai tikrai taip neįveikiamai brangu?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 22 00:34 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Teorija - sausa šaka. Skaičiai iš svetimų miestų ir šalių ne visada tinkami perkelti į kitą kontekstą.
Daug vertingesni skaičiai, faktai ir išvados iš Lietuvos duomenų ir Lietuvos kontekste. Užsienio patirtis tik kaip indikacija ir pavyzdys.
Vertinkime Lietuvą su jos klimatu, dviratininkų skaičiumi važinėjančiu žiemą; to potencialo augimu; važinėjimo tikslu; kaina, kurią reikia mokėti už tokį važinėtoją ir ką galima geresnio nupirkti su tomis lėšomis viešos naudos požiūriu. Taip pat iš kokios biudžeto eilutės tos lėšos skiriamos. Tai yra protingas požiūris, o ne aklas vaikiškas užsispyrimas "nuvalykite ir taškas, nes aš esu vertybė savaime ir man reikia išskirtinių sąlygų". Čia tiesiog diskutuojame. Bet suvokime savo pasiūlymų pagrindimą ir pasekmes platesniame savo, kaip dviratininkų, naudos kontekste.
Pradėkime nuo to, kad savivaldybių biudžetai planuojami metams, tame tarpe ir visos išlaidos susijusios su dviračiais.
Pvz. jei tos lėšos paimamos iš metinio dviračių takų priežiūros biudžeto (labai tikėtina), tai jau beprotybė savaime. Nes tas biudžetas, kaip taisyklė labai mažas ir jo neužtenka. Todėl valant tuos pačius takus sezono metu, nauda dviratininkams šimtus ir tūkstančius kartų didesnė (proporcingai tiek daugiau jų pravažiuos nuvalytais takais sezono metu). Augant tam skaičiui ir ilgėjant važinėjimo sezonui, augs ir lėšų poreikis ir jų panaudojimas.
Turbūt nesi tks naivus, manydamas, kad 1 km tako nuvalo už 4 Lt. Turbūt 40 Lt ir daugiau yra arčiau tiesos ;-(
Jei dėl brangiai nuvalytos žiemą dvirtakio atkarpos, toje atkarpoje per dieną pravažiuos 3 dviratininkai vietoj 1, tai bus 300 % augimas. Bet kokia to augimo absoliuti išraiška ir vertė ?
Kiek tai išvis padidins žiemą važinėjančių dviratininkų skaičių ? Ar tai pagrindinis faktorius tam skaičiui augti ?
Nors aš dviratininkas, važinėju žiemą (nedaug), bet tą atkarpą (kaip ir visas kitas toje pačioje kelionėje iš taško A į B) paprastai galiu pravažiuoti keliu ar nuvalytu šaligatviu.
Jau minėjau, kad beveik nėra logikos valyti niekur nevedančias, nesijungiančias takų atkarpas. Visos mūsų aptariamos atkarpos yra būtent tokios (arba beveik tokios), rekreacinės, iš niekur į niekur. Jų net nuvalyti ištisai neina dėl fizinių kliūčių. Bet sniegą pastumdyti ir pinigus išplauti tikrai galima.

Gal neįsivaizduoji kaip atrodo užsnigtas Kaunas. Bet geriausiai valoma miesto vieta - Laisvės alėja, yra paskendusi pusnyse (beje ant nupiešto dvirtakio), vietoj šaligatvio realiai yra tik sutrypto sniego ir ledo pluta pakraščiais. Tai visi kiti miesto šaligatviai atrodo dar blogiau (su mažom išimtim) ir su dviračiu patogiau pravažiuojamos tik gatvės. Arba važiuoji šaligatviuose pramintais takais, jei mėgsti MTB, pasikratymą ir dviračio valdymo pamokas (man tai išties smagu). Būtų daugiau bendros naudos pėstiesiems ir dviratininkams, jei už tas skurdžias lėšas tvarkingiau nuvalytų daugiau šaligatvių. Būtų mažiau sulaužytų kaulų ir net dviratininkams patogiau, nes tai patogesnė susisiekimui infrastruktūra, vedanti pro ir į dažnai lankomas vietas.

Kitas pavyzdys apie realią investicijų ir tvarkymo "naudą" iš temos:
"Projekto įgyvendinimo metu bus rekonstruotas Panemunės - Senamiesčio dviračių takas (7 kilometrai), įrengti dviračių stovai, apšvietimas ir kita reikalinga infrastruktūra dviračių takui. Įgyvendinus projektą bus sudarytos geresnės susisiekimo sąlygos tarp Šančių, Panemunės ir Centro mikrorajonų. Įrengus dviračio tako apšvietimą bus pagerintos dviratininkų saugumo ir eismo sąlygos."
Atrodo žavinga, ar ne ;-) Tikrai reikai kapitaliai remontuoti takų dangą, senai to reikalaujame. Puiku. Bet kamvisa kita ? Ką duos tas nepigus apšvietimas, stovai, suoliukai, kt. iš "dviračių infrastruktūros" metinio biudžeto, kurių vietoj verčiau sutvarkytų ilgesnį tako ruožą.
Vargu ar padaugės važinėjančių tamsiu paros metu, nes dviratininkų sumažėja tamsiais rudens vakarais dėl kitų priežasčių. Kam reikalingi stovai dviračių take ? Kiek jau pastatė eksperimentui, stebėjau 2010 m. beveik visi stovėjo tušti. Nes take važiuoji, o ne laikai dviratį stove.
Suoliukai ir apšvietimas tik pritrauks dykaduoniaujančio jaunimo, daugiau pridaužytų butelių ant tako ir neaiškaus plauko tipelių, kai važiuoji pro juos vienas vakare. Ar tai padidina saugumą, ar sumažina ? Arba dieną sėdi ant suoliukų žmonės prie tako, šunų vedžiotojai, vaikšto mamos su vaikais ir kiti pėstieji ir tik trukdo važinėtis. Geriau dviračių take ir prie tako nebūtų jokios pašalinės infrastruktūros kuri traukia pėsčiuosius, žioplius ir kitas kliūtis dviratininkams. Tegu stato suoliukus grynai prie šaligatvių ir pėsčiųjų zonose.

Tingiu tęsti pokalbį, bet savo pasiūlymus tikrai verta pasverti. Aš laikausi nuostatos, kad su mažomis dviračių infrastruktūrai skiriamomis lėšomis tegu padaro maksimaliai efektyviai daugiau, o ne jas ištaško į kairę ir dešinę nebūtinai prabangai.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Sau 22 01:37 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Tu teisus, tačiau šiuo metu savivaldybės dviratininkai beveik nieko neprašo, tai aš mąstau kaip čia pasinaudoti proga ;)


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 22 pranešimai(ų) ]  Eiti į 1, 2, 3  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.122s | 14 Queries | GZIP : Off ]