2010 03 31 Klaipėdos miesto savivaldybės Administracijos direktoriui
Pasiūlymai dėl dviračių eismo organizavimo Tiltų ir H.Manto gatvėse Klaipėdoje
Gerb. Direktoriau, Lietuvos dviratininkų bendrija, atsižvelgdama į dviratininkų naudotojų poreikius, esamą sudėtingą situaciją su dviračių eismo organizavimu Klaipėdos miesto centre ir pažangią užsienių šalių patirtį bei „EuroVelo“ standartus, kuriuos turėtų atitikti per Klaipėdos miesto centrą H.Manto gatvėje įrengta Pajūrio dviračių trasa (Nr.10), siūlome šiuos sprendimo variantus:
1 atkarpa (Tiltų gatvė nuo Taikos pr. iki Turgaus g.): Šioje atkarpoje dabar nėra jokio dviračių tako, todėl pritartume sprendimui uždaryti senamiestį tranzitiniam transportui, išskyrus visuomeninį ir dviračių transportą, ir įrengti vienpusio eismo dviračių juostas iš abiejų pusių važiuojamojoje gatvės dalyje (min. 1,5 m. pločio, kad dviratininkai galėtų aplenkti vienas kitą savo juostoje), bet tik tuo atveju, jei gatvės kelkraščiuose būtų pagerinta gatvės danga ir pakeistos dviratininkams pavojingos lietaus kanalizacijos grotelės į saugesnius dangčius. Mūsų nuomone, esamoje situacija be didelių rekonstrukcijų dviračių eismas galėtų būti organizuotas kartu su visuomeninio transporto eismu bendrose juostose, kur greitis būtų realiai apribotas iki 30 km/val. ir griežtai kontroliuojamas, o visuomeninio transporto vairuotojai KET ženklais būtų perspėjami, kad gatvėje leidžiamas dviratininkų eismas. Prieš sankryžą su Turgaus gatve dviratininkams turėtų būti įrengta sustojimo salelė per visą eismo juostos plotį, o visuomeniniam transportui STOP linija toliau nuo sankryžos.
2 atkarpa (Tiltų gatvė nuo Turgaus g. iki Danės g.): Šioje atkarpoje dabar nėra jokio dviračių tako, todėl pritartume sprendimui uždaryti senamiestį tranzitiniam transportui, išskyrus visuomeninį ir dviračių transportą, ir įrengti vienpusio eismo dviračių juostas iš abiejų pusių važiuojamojoje gatvės dalyje (min. 1,5 m. pločio, kad dviratininkai galėtų aplenkti vienas kitą savo juostoje). Gatvės kelkraščių dangos kokybė yra tinkama dviratininkų eismui. Transporto greitis šioje gatvės atkarpoje turėtų būti realiai apribotas iki 30 km/val. ir griežtai kontroliuojamas, dviračių juostos turėtų būti pažymėtos vertikaliais ženklais ir horizontaliuoju ženklinimu. Prieš sankryžas su Turgaus ir Danės gatvėmis dviratininkams turėtų būti įrengtos saugumo salelės sustojimui per visą eismo juostos plotį, visuomeniniam transportui STOP linijos toliau nuo sankryžos, o sankryžoje su Danės g. dviračių juostos nudažytos išsiskiriančia spalva.
3 atkarpa (H.Manto gatvė nuo Danės g. iki Liepų g.): Šioje atkarpoje dabar yra dviračių juosta šaligatvyje prie Muzikinio teatro, kur praeina ir nacionalinės Pajūrio dviračių trasos atkarpa, atitinkanti planuojamos „EuroVelo“ trasos Nr.10 maršrutą. Pritartume sprendimui įrengti vienpusio eismo dviračių juostas iš abiejų gatvės pusių – vienoje pusėje važiuojamojoje gatvės dalyje palei Atgimimo aikštę (min. 1,5 m. pločio, kad dviratininkai galėtų aplenkti vienas kitą savo juostoje), o kitoje pusėje – panaudoti esamą dviračių juostą šaligatvyje, kad aplenkti autobusų stotelę iš galo. Transporto greitis šioje gatvės atkarpoje turėtų būti apribotas iki 30 km/val. ir griežtai kontroliuojamas, dviračių juostos turėtų būti pažymėtos vertikaliais ženklais ir horizontaliuoju ženklinimu. Prieš sankryžą su Danės g. dviratininkams turėtų būti įrengta saugumo salelė sustojimui per visą eismo juostos plotį, motorizuotam transportui STOP linijos toliau nuo sankryžos, o sankryžose dviračių juostos nudažytos išsiskiriančia spalva.
4 atkarpa (H.Manto gatvė nuo Liepų g. iki Lietuvininkų a.): Šioje atkarpoje dabar yra nekokybiškai paženklinta pėsčiųjų - dviračių juosta šaligatvyje, kur praeina ir nacionalinės Pajūrio dviračių trasos atkarpa, atitinkanti planuojamos „EuroVelo“ trasos Nr.10 maršrutą. Pritartume sprendimui įrengti vienpusio eismo dviračių juostas iš abiejų pusių važiuojamojoje gatvės dalyje (min. 1,5 m. pločio, kad dviratininkai galėtų aplenkti vienas kitą savo juostoje) ir vietoj dviejų neatitinkančių jokių standartų automobilių transporto eismo juostų kiekviena kryptimi įrengti po vieną platesnę eismo juostą. Transporto greitis šioje gatvės atkarpoje turėtų būti apribotas iki 30 km/val. ir griežtai kontroliuojamas, dviračių juostos turėtų būti pažymėtos vertikaliais ženklais ir horizontaliuoju ženklinimu. Prieš sankryžas su Liepų ir S.Daukanto gatvėmis dviratininkams turėtų būti įrengtos saugumo salelės sustojimui per visą eismo juostos plotį, motorizuotam transportui STOP linijos toliau nuo sankryžos, o sankryžose dviračių juostos nudažytos išsiskiriančia spalva.
5 atkarpa (H.Manto gatvė nuo Lietuvininkų a. iki Pušyno g.): Šioje atkarpoje dabar yra įrengtas jokių standartų neatitinkantis bendras pėsčiųjų – dviračių takas šaligatvyje vienoje gatvės pusėje (tako plotis per siauras dvipusiam dviratininkų eismui, laiptai su nuovažomis vaikiškiems vežimėliams per statūs), todėl pritartume sprendimui panaikinti dviračių taką šaligatvyje ir leisti dviratininkams važiuoti bendrame transporto sraute. Kaip alternatyvą siūlome Pajūrio dviračių trasą (EuroVelo 10) nuo Lietuvininkų aikštės pasukti į Šaulių gatvę (žaliakelį), toliau per naują pėsčiųjų – dviratininkų tiltą virš geležinkelio į Kretingos gatvę, ir toliau išvesti į Vasaros koncertų estradą žaliakeliu palei Lideikio gatvę. Lietuvininkų aikštėje siūlome panaudoti aikštės pakraščius vienpusio eismo dviračių juostoms, įrengus tinkamas dviračių eismui nuovažas. Kretingos gatvėje dvipusiam dviračių eismui naudoti asfaltuota pėsčiųjų - dviračių tako juostą vakarinėje pusėje, o rytinėje pusėje nekokybiškai įrengtą dviračių juostą naikinti paliekant ją tik pėsčiųjų eismui. Vykdant šią dviračių eismo reorganizaciją būtina teisingai perkelti Pajūrio dviračių trasos ženklus į naują trasos maršrutą ir tinkamai paženklinti vertikaliais ženklais bei horizontaliuoju ženklinimu naujas dviračių juostas Lietuvininkų aikštėje, Šaulių ir Kretingos gatvių šaligatviuose, sankryžose su Įgulos, Lideikio ir Liepojos gatvėmis, o taip pat dviračių takų ir juostų susikirtimus su įvažomis į kiemus.
Tikimės, kad mūsų pasiūlymai prisidės prie saugesnio dviračių ir pėsčiųjų eismo plėtros bei modernesnio Klaipėdos miesto kūrimo.
Pagarbiai,
LDB Tarybos narys (klaipėdietis) Saulius Ružinskas „EuroVelo“ projekto koordinatorius Lietuvoje
|