Lietuvos dviratininkų bendrija
http://forumas.dviratis.lt/

Dviračių turizmo ekonomine nauda kraštui ir bendruomenėms
http://forumas.dviratis.lt/viewtopic.php?f=17&t=60
Puslapis 11

Autorius:  Linas [ 2011 Vas 14 16:34 ]
Pranešimo tema:  Dviračių turizmo ekonomine nauda kraštui ir bendruomenėms

Aptarinėjant LDB projektą dėl Eurovelo13/Geležinės uždangos tarptautinės trasos vystymo, man susidarė įspūdis, kad dažnas nelabai suvokiate dviračių turizmo naudos vietos ekonomikai, smulkiam vidutiniam verslui. Labiau vertinamas iš asmeninės patirties ir perspektyvos "laukinis" turistavimas su palapine ir draugais (be galo smagus), nematant platesnio konteksto.

Man, Sauliui, Frankui teko dirbti su dviračių turizmo projektais Pajūrio dviračių trasoje, Nemuno ir Suvalkijos dviračių trasose su savivaldybėmis ir kitais partneriais. Net knygelę parašiau ir paskaitas skaičiau.
Šalia kasdienio susisiekimo, rekreacijos ir visų kitų dviračio privalumų, tai ir efektyvi turizmo skatinimo priemonė. Austrijos, Vokietijos, Danijos pavyzdžiai tą paliudija. Pajūrio dviračių trasos pristatymas užsienio turizmo rinkose ir kelionių organizatoriams irgi davė vaisių, gerokai padažnėjus lankytojams iš Vokietijos ir kitų kraštų.
Todėl norisi racionalios diskusijos ir supratimo apie tarptautinio dviračių turizmo privalumus kraštui. Ir kad vykdomas projektas duotų siekiamos naudos.
Baltijos šalys, ir net Baltijos regionas pasaulyje suvokiami kaip nedidelis kraštas. Pavienė šalis retai kurį keliautoją domina, net dauguma dviračių turistų renkasi kelionę per LT, LV, EE, kartais atvykę tiesiai pas mus, kartais per Lenkiją.

Todėl Lietuvos dviračių turizmo perspektyvas ir savo kraštą garsinti kartais patogiau su partneriais per tarptautinę trasą kaip EuroVelo 13/Geležinė uždanga.

Tikiuosi, Saulius plačiau pristatys projektą ir planuojamas veiklas, kad jis turėtų daugiau naudos. Diskutuokime apie dviračių turizmo naudą ne tik sau, bet ir kaip tai vertina norintys mūsų pinigų už paslaugas ir prekes.

Autorius:  frankas [ 2011 Vas 14 18:11 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračių turizmo ekonomine nauda kraštui ir bendruomenėm

kas liečia dviračių turizmo nauda buvo ruošiant EuroVelo 13 projektą padaryta apžvalginė dviračio turizmo studija (kurioje daug faktų buvo sunešami)

trumpa jos prezentacija
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/ ... aar_en.pdf

visa studija
http://www.europarl.europa.eu/activitie ... file=26868

Autorius:  Eduardas Kriščiūnas [ 2011 Vas 15 16:05 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračių turizmo ekonomine nauda kraštui ir bendruomenėm

Linai, turizmo naudą mes puikiai suvokiame. Neaišku tik kokia nauda LDB skatinant tą turizmą ir tam kišant savus pinigus. Mano manymu EV13 turi skatinti koks nors turizmo departamentas, kuriam pinigus moka visi potencialūs turistinės naudos gavėjai. Jei jie nesugeba organizuoti patys – tegul finansuoja LDB dalyvavimą turizmo skatinime.
Bet tikėtis, kad 40 žmonių savo nario mokesčiais gali ženkliai prisidėti prie turizmo skatinimo, ir EV takų tiesimo – atsiprašau, bet skamba neracionaliai. LDB takų netiesia, tad ir dalyvavimas tame projekte yra ne mūsų pinigų reikalas, tuo turi rūpintis tie, kas gali įtakoti juos tiesiant. Jei tie įtakingieji įsipareigotų, kad po studijos tokie takai atsiras – gal ir galima būtų šnekėti apie LDB indėlį, bet ir tai 15000Lt yra gerokai didesnės išlaidos nei leidžia mūsų galimybės.

Autorius:  frankas [ 2011 Vas 15 16:44 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračių turizmo ekonomine nauda kraštui ir bendruomenėm

Edai,
jau išaiškinome, kad LDB pinigų tik skiria ant popieriaus ir realiai nieko nepraranda (tik gaus :-) Ir dauguma esamų lešų nėra iš narių mokesčio o grąža iš įv. projektų (o tai ir įrodymas, kad niekas jų nedėjo į savo kišinę kitaip pinigų visai neturėtume)
jeigu būtume paskaitęs EuroVelo gaires puikiai suprastumėte (šiuo atvejiu nesuprantu, kas pas tave "mes" ar tave valdo šicofrenija arba kalbi karališkos šeimos galvos funkcija?) kad bandoma integruoti dviračio kelio funkcija rekreacinems reikmems su susisiekimo funkcija, pvz. tuo kad "turistinė" trasa turi eiti per miestus (dažniausiai dėl to, kad ten viešojo transporto susisiekimo junktis atsiranda), tai iš dalies tie skirtingai poreikiai gali būti suderinami (pvz. Ponas Gražvydas dažnai, bet ne visada, važiuoja EuroVelo trasa į darbą).
Ir žinoma, "pradedančiųjų" dviračiais važiuoti šalyje žymiai daugiau naudoja dviratį rekreaciniams tikslams negu susisiekimui. Tuo atveju aš palyginu Lietuva su Vokietija iki pirmos "naftos šoko" 8ame dešimtmetyje.

man geriau, kad kažkas kuriam rūpi dviračiai dalyvauti tokiame projekte, negu etatinė keliautoja iš Turizmo Departamento, nes tada tikrai būtų užtikrinta, kad rezultatas - nulis. Bet dabar gali turinį įtakoti
.
Neslėpiu, kad mano (galutinis?) tikslas yra, kad valdžia perduoti dviratininkams dviračių trąsų rinkodara ir priežiūra (turint omenyje, kad pati dviratininkai dokumentuos trukumus ir perduos reikalingų darbų sąrašą kelio savininkui kuris įvykdymui iš tam tikrų (vietinių arba nacionalinių) šaltinių privalo rupintis lėšomis). Priežiūrai turi atsirasti automatizmas.

Autorius:  Linas [ 2011 Vas 18 10:30 ]
Pranešimo tema:  Re: Dviračių turizmo ekonomine nauda kraštui ir bendruomenėm

Nacionalinių dviračių trasų specialusis planas. Sprendiniai
Planas buvo parengtas Lietuvos mokesčių mokėtojų ir ES paramos lėšomis, tačiau po ilgų svarstymų ir derinimų liko nepatvirtinas dėl Lietuvos vyriausybinių institucijų tarpusavio nesusikalbėjimo ir prieštaravimų, labiausiai pasipriešinus LR Susisiekimo ministerijai ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

Dviračių takų (trasų) Nevėžio regione specialusis planas ir kiti planai

Puslapis 11 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/