Aptarinėjant LDB projektą dėl Eurovelo13/Geležinės uždangos tarptautinės trasos vystymo, man susidarė įspūdis, kad dažnas nelabai suvokiate dviračių turizmo naudos vietos ekonomikai, smulkiam vidutiniam verslui. Labiau vertinamas iš asmeninės patirties ir perspektyvos "laukinis" turistavimas su palapine ir draugais (be galo smagus), nematant platesnio konteksto.
Man, Sauliui, Frankui teko dirbti su dviračių turizmo projektais Pajūrio dviračių trasoje, Nemuno ir Suvalkijos dviračių trasose su savivaldybėmis ir kitais partneriais.
Net knygelę parašiau ir paskaitas skaičiau.
Šalia kasdienio susisiekimo, rekreacijos ir visų kitų dviračio privalumų, tai ir efektyvi turizmo skatinimo priemonė. Austrijos, Vokietijos, Danijos pavyzdžiai tą paliudija. Pajūrio dviračių trasos pristatymas užsienio turizmo rinkose ir kelionių organizatoriams irgi davė vaisių, gerokai padažnėjus lankytojams iš Vokietijos ir kitų kraštų.
Todėl norisi racionalios diskusijos ir supratimo apie tarptautinio dviračių turizmo privalumus kraštui. Ir kad vykdomas projektas duotų siekiamos naudos.
Baltijos šalys, ir net Baltijos regionas pasaulyje suvokiami kaip nedidelis kraštas. Pavienė šalis retai kurį keliautoją domina, net dauguma dviračių turistų renkasi kelionę per LT, LV, EE, kartais atvykę tiesiai pas mus, kartais per Lenkiją.
Todėl Lietuvos dviračių turizmo perspektyvas ir savo kraštą garsinti kartais patogiau su partneriais per tarptautinę trasą kaip EuroVelo 13/Geležinė uždanga.
Tikiuosi, Saulius plačiau pristatys projektą ir planuojamas veiklas, kad jis turėtų daugiau naudos. Diskutuokime apie dviračių turizmo naudą ne tik sau, bet ir kaip tai vertina norintys mūsų pinigų už paslaugas ir prekes.