Lietuvos dviratininkų bendrija
http://forumas.dviratis.lt/

KET papildymai
http://forumas.dviratis.lt/viewtopic.php?f=4&t=21
Puslapis 17

Autorius:  PauliusB [ 2011 Sau 10 16:55 ]
Pranešimo tema:  KET papildymai

Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 25, 26, 27, 28, 29 straipsnių pakeitimo ir papildymo 231 ir 271 straipsniais ir įstatymo priedo papildymo įstatymo projektas

12 straipsnis. 17 straipsnio 2 dalies pakeitimas

17 straipsnio 2 dalies antrajame sakinyje po žodžio „atšvaitai“ išbraukti žodžius „arba kiti šviesą atspindintys elementai“, paskutiniame ir priešpaskutiniame sakiniuose prieš žodį „šalmą“ įrašyti žodį „dviratininko“ ir šią dalį išdėstyti taip:

„2. Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba būti prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prisisegęs šviesą atspindinčius elementus. Dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.“

Kažkam neįtiko padangos su atšvaitais :(

Čia yra ir daugiau: http://www.lrs.lt/pls/proj/dokpaieska.s ... =y&p_gov=n

Autorius:  Linas [ 2011 Sau 10 17:25 ]
Pranešimo tema:  Re: KET papildymai

Matau, kad bandoma įteisinti "Dviračių juosta":
"7 . Dviračių juosta – važiuojamosios kelio dalies juosta, skirta dviračių eismui. Dviračių juosta privalo būti atskirta nuo kelio važiuojamosios dalies ištisine horizontalaus kelio ženklinimo linija ir pažymėta dviračio simboliu."
Svarstydami su Edu KET pakeitimus, priėjome išvados, kad dviračių juosta nereikalinga, kadangi dviračių juosta ir dviračių takas yra vienas ir tas pats, todėl neverta dubliuoti sąvokų ir palikti tik „dviračių takas“. Nes juosta yra tokia pat tako dalis.

Iš LST:
3.5.8. Ženklas 411 „Dviračių takas“ naudojamas pažymėti dviračių takui, kuriuo leidžiama važiuoti tik dviračiais ir mopedais, o pėstiesiems eiti draudžiama. Ženklas statomas tako pradžioje dešinėje pusėje arba virš jo ir pakartojamas už kiekvieno tako susikirtimo su keliu.
Jeigu dviračių takas yra važiuojamosios dalies krašte ir atskirtas tik ženklinimo linija 1.1. jis turi būti paženklintas ženklinimu 1.23 pagal standarto LST 1379 reikalavimus,...

Aš matau didelę problemą, kuri akivaizdi Vilniuje ar Klaipėdoje, kur tų juostų pripaišyta (Kaune jų beveik nėra). Juosta piešiama kelkraščiuose, kuriuose vienos duobės, šuliniai ir bloga danga. Apvažiuojant visas juostoje esančias kliūtis dviratininkas bus priverstas išvažiuoti į kairėje esančią važiuojamą kelio dalį, bus begalė konfliktų su durnais vairuotojais ir didesnė avarijų tikimybė. Spėju, kad tokiais atvejais bus kaltas dviratininkas, išlindęs už dviračio juostos horizonytalaus ženklinimo. Kitas klausimas - koks numatomas minimalus juostos plotis ? ar jis bus įteisintas LST ir kada ? Nes LST pasenę. Išvis reikėtų reikalauti, kad įstatymo pataisos būtų rengiamos kartu su LST, KET ir susijusių teisės aktų pataisomis bei priimamos vienu paketu. Kaip galios tas įstatymas, jei KET ir LST nėra tokių infrastruktūros darinių ?
Praktika rodo, kad savivaldybėms patiko piešti tas nesąmoningas juostas ir galima tikėtis šito "meno" masinio išplitimo Lietuvoje. Kaip bus patogu realiai nieko nepadaryti ir raportuoti apie dešimtis km "juostų dviratininkams ir pagerėjusias eismo sąlygas", kaip 2010 m. darė Vilniaus savivaldybė.

Juostos išvis nesprendžia jokių esminių saugumo problemų: parkavimo ant jų (amžina problema, kuri tokia ir išliks), užkirtimas mašinai sukant į dešinę, kai dviratininkas važiuoja tiesiai ta juosta, spaudimo prie kelkraščio etc.
Man atrodo, kol kas daug patogiau pagal dabartinį KET, tiesiog važiuoti kuo arčiau dešinio kelkraščio.

Autorius:  PauliusB [ 2011 Sau 14 14:17 ]
Pranešimo tema:  Re: KET papildymai

Siunčiu atsakymą iš SM:
Prikabintas failas:
2-233 (52).pdf [531.72 KiB]
Atsisiųsta 1073 kartus(ų)

Autorius:  SauliusR [ 2011 Sau 20 10:09 ]
Pranešimo tema:  Re: KET papildymai

Pauliau, prasau imesk teksa LDB pasiulymo del KET pakeitimu, kuriuos derinome praeitais metais ir kuriuos baiget redaguoti su Linu ir turbut issiuntet Susisiekimo ministerijai. Gal geriau butu word ar pdf formate, kad matytusi visu paveiksliukai ir pataisymai. Aciu:)

Autorius:  PauliusB [ 2011 Sau 20 10:19 ]
Pranešimo tema:  Re: KET papildymai

Prikabintas failas:
LDB KET pasiulymai.pdf [214.91 KiB]
Atsisiųsta 1038 kartus(ų)

Autorius:  Linas [ 2011 Sau 21 18:11 ]
Pranešimo tema:  Re: KET papildymai

Galiu jus pradžiuginti, kad tektas nėra baigtas redaguoti ir neišsiųstas. Baikite dėti vien nuorodas, o dėkite šalia visą tekstą. Labai nepatogu varinėti po visą internetą per visas nuorodas

Autorius:  PauliusB [ 2011 Sau 21 20:46 ]
Pranešimo tema:  Re: KET papildymai

Apie kokias nuorodas šiuo atveju šneki?

Autorius:  Eduardas Kriščiūnas [ 2011 Sau 21 21:38 ]
Pranešimo tema:  Re: KET papildymai

Prisipažįstu, kad man nusviro rankos gavus SM atsakymą. Viskas labai primena aklojo pokalbį su kurčnebyliu: paklausi apie ratus – atsako apie batus. Arba visai neatsako.

Iš desperacijos norėčiau kreiptis į kalbininkus, kad dabartines KET uždraustų visai, kaip neatitinkančias lietuvių kalbos normų ;) Skliaustų naudojime akivaizdžiai matau myžčiojantį valdininką, kuris nesiryžta aiškiai parašyti ką jis turi omenyje. Įprasta, kad skliaustuose būna paaiškinama kas norėta pasakyti, jais dažnai išskiriamas šalutinis sakinys. Tuo tarpu KET skliaustuose dažnai atsiduria vienas žodis, tad lieka neaišku ar jis reiškia IR ar ARBA. Pvz. ką jis reiškia šiuose sakiniuose man nėra aišku:
Cituoti:
40. Pėsčiasis – asmuo, esantis kelyje ne transporto priemonėje, taip pat važiuojantis neįgaliųjų vežimėliu, riedučiais, riedlente, paspirtuku, vedantis dviratį, mopedą, motociklą, traukiantis (stumiantis) rogutes, vaikišką ar kitokį vežimėlį. Pėsčiuoju nelaikomas kelyje dirbantis asmuo.

Tai vis tik traukiantis AR stumiantis? O gal vis tik mintį lengviau suvokti jei parašoma „traukiantis ARBA stumiantis“?
Cituoti:
14. 10 straipsnio 4 dalies 2 punkte po žodžio „mokinių“ įrašyti skliausteliuose žodį „vaikų“ ir jį išdėstyti taip:
„2) organizuoja mokinių (vaikų) mokymą, suteikiant jiems saugaus važiavimo dviračiais įgūdžius;“.

Kažin ką čia turėjo omenyje? Jei mokinys nėra vaikas, tai teiginys negalioja? O darželinukams galioja?
Man labiau panašu į valdininko myžčiojimą ir bijojimą prisiimti atsakomybę už aiškiai išsakytą poziciją. Normalus žmogus parašytų IR arba ARBA, arba tiesiog padėtų kablelį.
Tokiais „perlais“ nusagstytos visas KET ir SEAKĮ.

Autorius:  SauliusR [ 2011 Sau 21 23:35 ]
Pranešimo tema:  Re: KET papildymai

Linas rašė:
Galiu jus pradžiuginti, kad tektas nėra baigtas redaguoti ir neišsiųstas. Baikite dėti vien nuorodas, o dėkite šalia visą tekstą. Labai nepatogu varinėti po visą internetą per visas nuorodas


nesupratau... mes lyg tarėmės, kad pasiųlymas dėl KET bus išsiųstas dar prieš porą mėnesių :?

Autorius:  Eduardas Kriščiūnas [ 2011 Vas 02 12:24 ]
Pranešimo tema:  Dviračių transporto komisijos posėdis vasario 10 d. 13,30 va

Cituoti:
Dviračių transporto komisijos posėdis vyks vasario 10 d. Susisiekimo m-joje, 111 kab (Ministrų salėje).
Posėdžio darbotvarkė:

1. Dviračių transporto plėtra saugomose teritorijose. Esama situacija, planai, iššūkiai. Agnė Malinauskaitė, VSTT prie AM. (10 min)
2. PRESTO gerosios praktikos dviračių skatinimo rekomendacijų seminaro rezultatų apžvalga. G. Jakubauskas, LR SM. (5 min)
3. Pasiūlymų dviračių transporto skatinimo veiksmų planui svarstymas (siūlytojai pasiruošia trumpą komentarą ( 45 min-1 val.)
4. Kiti klausimai

Kadangi daugiausia pasiūlymų yra susiję su KET, labai prašome sukonkretinti pasiūlymus ir argumentuotai juos pristatyti.

Linai, iki vasario 8 dienos BŪTINAI reikia nusiųsti bent kažkokią KET redakciją, nes kitaip...

Prikabinti failai:
Failo aprašymas: Posėdžio darbotvarkė ir komisijos narių pasiūlymai.
1558_001.pdf [147.36 KiB]
Atsisiųsta 1131 kartus(ų)

Puslapis 17 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/