Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2018 Spa 20 11:05

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 65 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 12 12:50 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 28 01:38
Pranešimai: 80
Pasižiūrėjau kaip išdėstoma yra Vilniaus cituojamoje planuojamoje direktyvoje.
Įdomu, kad čia čia vengiama pavadinti dviračiu.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 542:en:NOT
Dėja, lietuviško vertimo vis dar truksta :-(

"Category Category name
L1e Light two-wheel powered vehicle
Common classification criteria
(1) two wheels and powered by a propulsion as listed under Article 4(3) and
(2) engine capacity ≤ 50 cm3 if a PI engine forms part of the vehicle's propulsion configuration.

L1Ae Powered cycle
Common classification criteria:
(3) primary aim to aid pedalling and vehicle equipped with an auxiliary propulsion and
maximum design speed ≤ 25 km/h and
(4) output of auxiliary propulsion is progressively reduced and finally cut off as vehicle reaches a speed of 25 km/h and
(5) the auxiliary propulsion has a maximum continuous rated power(1) ≤ 1 kW and
(7)powered three-wheel cycles complying with supplemental specific classification criteria (3), (4), (5) and (6) are classified as being
technically equivalent to powered two-wheel cycles.

L1Be Two-wheel moped
(3) maximum design speed ≤ 25 km/h and
(4) maximum continuous rated power(1) ≤ 4 kW."


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 12 18:08 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Frankai, užkniso su tavimi ginčytis.
Jei nematai, kad Vilniaus savivaldybė bando apginti pėsčiuosius ir dviratininkus nuo motociklų invazijos į šaligatvius, tai man labai gaila, bet, matyt, tau to suvokti nepasiseks. SM juk visus daiktus iki 4kW siūlo prilyginti dviračiams.
Prisimink, kad pats dar nesenai teigei, jog svorio apribojimas ar registracija niekam nereikalingi. O dabar ką sakai?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 13 00:39 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Man ir atrodo, kad čia ginčas lygioj vietoj tiesiog iš nesupratimo kas pasiūlyta ir kas parašyta. Beje, ir kitų straipsnių redakcijoje remiasi tuo ET dokumentu ir projektu.
Taigi pagal cituojamą šaltinį ir siūloma pataisa, kad e-dviratis būtų max iki 25 km/h (atsijungia variklis pasiekus tą greitį0 ir iki 1 kw. Registracija reikalinga, kad atskirti visus virš 1 kw. Masės apribojimas labai svarbus, ypač Lietuvoje egzistuojančiuose dviračių takuose ir bendruose dviračių/pėsčiųjų.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 13 10:12 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 28 01:38
Pranešimai: 80
Nesiginčiu, sutinku - su Linu.
Dėja, iš Edo neteko girdėti nė vieno argumento už Vilniaus m. savivaldybės pasiūlymą.
Aš visų pirma pabandau suprasti. Nepaaiškinsi, nesuprasiu, nepritarsiu.
Taip paprasta. Nes nėra dėl ko ginčytis.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 13 22:57 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 28 01:38
Pranešimai: 80
Iš paskutinių informacijų dabar man neaišku, ar siūloma važiuoti su liemene ARBA su šviesa dienos metu arba tamsos paros metu?
Jei tik tamsos paros metu man vistiek nesąmonė kad galima be šviesos važiuoti, bet tiek to.
Jeigu dienos metu, tada nesąmonė.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 18 20:27 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Situacija po SEAKĮ klausymų Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete 2011-12-14 d. Kol kas tai klausymai, dar bus svarstymas komitete ir balsavimas Seime (tikriausiai 2012 m. kovo mėn.). Bet situacija su sąvokomis greičiausiai nebesikeis.

Liko galioti senoji Dviračio sąvoka "Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma tik ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Neįgaliųjų vežimėliai prie dviračių nepriskiriami."

Pasiūlyta nauja motorinių dviračių sąvoka. Motoriniai dviračiai bus prilyginti dviračiams, reiškia jie galės važinėtis kaip dviračiais tais pačiais takais pagal tas pačias taisykles.
Po ilgų svarstymų palikta Susisiekimo ministerijos versija:
„Motorinis dviratis – transporto priemonė, turinti ne mažiau kaip du ratus, kurios didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW (esant vidaus degimo varikliui ar elektros varikliui), o didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h. Motoriniai dviračiai priskiriami prie dviračių.“

Mano ir Edo paaiškinimai pateikti anksčiau šioje diskusijoje. Žemiau yra pilnas paaiškinimas, kuo rėmėsi SM ir kodėl nepaisė LDB ir Vilniaus m. savivaldybės pataisų.

Įvertinus Europos Parlamento ir Tarybos reglamento projekto nuostatas dėl transporto priemonių tipo patvirtinimo
Siūlome apibrėžti L1Ae klasės motorinius dviračius (angl. powered cycle) išdėstant jų sąvoką taip: „Motorinis dviratis – transporto priemonė, turinti ne mažiau kaip du ratus, kurios didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW (esant vidaus degimo varikliui ar elektros varikliui), o didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h. Motoriniai dviračiai priskiriami prie dviračių.“

Įvertinus Europos Parlamento ir Tarybos reglamento projekto nuostatas dėl transporto priemonių tipo patvirtinimo (atitikties įvertinimo) (angl. Proposal for a Regulation of the European Parlament and of the Council on the approval and market surveillance of two- or three-wheel vehicles and quadricycles), kurios nustato naują dviračių, triračių ir keturračių transporto priemonių klasifikavimą, mūsų nuomone, elektriniai dviračiai turėtų atitikti L1Ae klasės kriterijus ir šių transporto priemonių vairuotojams turėtų būti taikomi tokie patys reikalavimai kaip ir dviračių vairuotojams. Siūlome apibrėžti L1Ae klasės motorinius dviračius (angl. powered cycle) išdėstant jų sąvoką taip: „Motorinis dviratis – transporto priemonė, turinti ne mažiau kaip du ratus, kurios didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW (esant vidaus degimo varikliui ar elektros varikliui), o didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h. Motoriniai dviračiai priskiriami prie dviračių.“
Lietuvos dviratininkų draugijos siūlymų trūkumai:
1. Elektrinės transporto priemonės sąvoka SEAKĮ neapibrėžta, kils neaiškumų dėl jos supratimo. Susisiekimo ministerijos siūlomoje sąvokoje aiškiai apibrėžiama kokio tipo varikliams taikoma apibrėžtis.
2. Kadangi motoriniai dviračiai priskiriami prie dviračių, abejojame dėl tikslingumo šias transporto priemones registruoti (nes taip pat reikėtų registruoti ir dviračius).
3. Siūlomoje sąvokoje numatoma, kad motorinės transporto priemonės, prilyginamos dviračiui, masė privalo būti ne daugiau kaip 40 kg. Neaišku, ar minėta masė yra masė be krovinio ar masė su kroviniu. Svarstytina, ar masės apribojimas iki 40 kg yra tikslingas, ar vertėtų numatyti kitą alternatyvią maksimalią masę su kroviniu ar maksimalią masę be krovinio, atsižvelgiant į atliktus tyrimus ir studijas. Reglamentas transporto pr. masės nereglamentuoja.
Atkreipiame dėmesį, kad Reglamento projekto 1 priede yra išvardytos transporto priemonių klasės: L1Ae klasė – motorinis dviratis (angl. powered cycle) ir L1Be klasė – dviratis mopedas (angl. two-wheel moped). Mūsų nuomone, elektriniai dviračiai ir dviračiai su vidaus degimo varikliais turėtų atitikti L1Ae klasės kriterijus (galia iki 1 kW) ir šių transporto priemonių vairuotojams turėtų būti taikomi tokie patys reikalavimai kaip ir dviračių vairuotojams.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 18 23:04 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
frankas rašė:
Iš paskutinių informacijų dabar man neaišku, ar siūloma važiuoti su liemene ARBA su šviesa dienos metu arba tamsos paros metu?
Jei tik tamsos paros metu man vistiek nesąmonė kad galima be šviesos važiuoti, bet tiek to.
Jeigu dienos metu, tada nesąmonė.

Taip, nesąmonė, nes nepriklausomai nuo paros meto.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 19 00:35 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Į kitus forumus sudėjau pilną info.
http://gerasdviratis.lt/forum/viewtopic.php?f=16&p=304776#p304776
http://www.velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?f=5&t=4246
Apie sąvokas jau diskutavome. Čia likusios SEAKĮ pataisos.
Atsakymas Frankui trumpai - S. Brundza nori, kad tu važinėtum keliu ir gatve arba su lempom, arba su liemene dieną :-)

2. Apie situaciją su privalomomis "lempomis ir liemenėmis dienos metu" padiskutuosime plačiau po naujų metų.
SEAKĮ įstatymo projekto Nr. XIP-340813 straipsnis. 17 straipsnio 1, 2 ir 3 dalių pakeitimas. Priėmus bus perkelta į KET.
Šitos pataisos autorius yra Susisiekimo ministro visuomeninis patarėjas saugaus eismo klausimais p. Stasys Brundza. Pataisa buvo pateikta įstatymo projektui, nepaisant esminio prieštaravimo ir nepritarimo SM sudarytoje darbo grupėje KET pakeitimams nagrinėti. Seime klausymų metu "Brundzos pataisai" aktyviai pritarė pats S. Brundza ir pirmininkaujantis parlamentaras J. Sabatauskas. Nebuvo klausoma jokių LDB argumentų, buvo aiškiai suformuota išankstinė nuomonė. pataisos autorius nei Susisiekimo ministerijoje, nei Seime nepateikė jokių argumentų, kaip lempos ir liemenės dieną pagerins eismo saugumą. Viskas rėmėsi tikėjimu ir prielaidomis, bei klaidingai pateikiama ir manipuliuojama eismo įvykių statistika. Komisijos pirmininkas "tiesiog tiki, kad tai pagerins eismo saugumą".
SM atstovas sėdėjo tylėdamas, nes neturėjo ką pasakyti...

Kol kas klausymuose pritarta šiai nesąmoningai nuostatai. Dabar pataisa numato dienos metu tik "Važiuojant važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas". Reiškia, važiuojant keliu ar gatve dieną turėsite žibinti lempas arba vilkėti liemenę. Įvažiavus į mišką arba dviratkį galėsite išjungti lempas ir persirengti ;-)
Bet svarstymuose paaiškėjo, kad reikalavimas dėl lempų arba liemenių dieną gali būti išplėstas važinėjimui dviračiu dieną visur (ne vien važiuojamoj daly).

LDB pateikė kitą šio straipsnio redakciją, bet komiteto klausymuose jai nebuvo pritarta.
LDB formuluotė: "Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį turinčiu dviračiu. Važiuojant tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi šviesti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai; prie dviračio ratų iš abiejų pusių turi būti pritvirtinti šviesą atspindintys elementai.
Tamsiu paros metu dviračio vairuotojams rekomenduojama dėvėti šviesą atspindinčius rūbus, arba būti prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prisisegus šviesą atspindinčius elementus".

Šitas klausymas tik proceso eiga, ne finalas. Pasikeitimai dar pilnai galimi. Seime yra ir sveiko proto žmonių, kurie suvokia, kad "lempos arba liemenės dieną" pavers administracinės teisės pažeidėjais visus dviratininkus, kuriems dieną važiuojant savo maršrutu teks išvažiuoti į gatvę be lempos ar liemenės; kad neįmanoma užtikrinti tokios įstatymo normos laikymosi; kad pradėjus to griežtai reikalauti sumažėtų dviračio naudojimo populiarumas; kad Seimas neturėtų diktuoti piliečių aprangos stiliaus ir madų; kad dviračio šviesos dieną (žibintas gali būti ir 10 cd ir 2000 lm stiprumo, kas sudaro milžinišką skirtumą tarp matomumo) neduos efekto ir tai nėra tinkamiausiai eismo saugumo priemonė; kad tinkamiausia eismo saugumo priemonė yra saugaus vairavimo blaiviems ir greičio užtikrinimas, kartu su visų eismo dalyvių švietimu.

LDB esame numatę kitus praktinius žingsnius, kaip grįžti į sveiko proto vėžes dėl šio įstatymo straipsnio. Po naujų metų pristatysime savo pasiūlymus dviratininkų bendruomenei ir paprašysime paramos po dviratininkams palankia įstatymo pataisų redakcija, prie kurios, tikimės savo parašais prisidės dviratininkų klubai, asociacijos ir federacijos.

3. Diskusijų nesukėlusi įstatymo pataisa:
„1. Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų, o išklausiusiems atitinkamą mokymo kursą ir turintiems mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.“
LDB įtikinėjo SM darbo grupėje, kad amžių būtų galima pajauninti iki 12 m. bet liko kaip yra. Jokie argumentai diskusijose nesuveikė, tiesiog pataisos rengėjams toks amžius pasirodė tinkamiausias (politinis sprendimas) :-) Pažanga, kad tėvai su vaikais nuo 8 m. jau galės nuvažiuoti gatve ar keliu iki parko ar kt. vietos. Iš principo viskas normaliai su tuo straipsniu.

4. 3. Pakeisti 17 straipsnio 5 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus KET nustatytais atvejais;“.
Čia turima galvoje LDB pasiūlymai, kad leisti važiuoti su dviračiais keliu, kai šalia įrengtas dviračių takas yra netinkamos būklės, sportuojant ar kt. atvejais (kurios dar numatys būsimų KET pataisų rengėjas SM).


Prikabinti failai:
Failo aprašymas: paskutinė mano turima pataisų versija.
Dviračio sąvoka 7-8 psl. Lempos ar liemenės 55 psl

XIP-3408.klausymų.lentelė_SM_pozicija12-12..doc [559 KiB]
Atsisiųsta 412 kartus(ų)
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2012 Sau 04 10:01 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Diskusija dėl elektrinių dviračių apibrėžimo pakeitimo kaitina aistras visoje Europoje. Kaip žinia, Europos Parlamento Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komisija (EP Commission for Internal Market and Consumer Protection (IMCO)) svarsto reglamento projekto nuostatas dėl transporto priemonių tipo patvirtinimo (tame tarpe dėl mopedų, motociklų, e-dviračių).

Lietuvos Susisiekimo ministerija ir Seimo teisės ir teisėtvarkos komitetas, dar nesulaukę galutinių reglamentų priėmimo, jau suskubo keisti dviračio apibrėžimą, prilygindami motorinius dviračius su galingesniais varikliais ir neribota mase paprastiems dviračiams. Tokioms galingesnėms ir sunkesnėms dviratėms transporto priemonėms atsiradus dviračių takuose, didėja tikimybė dėl eismo įvykių ir nelaimių. Nauji dviračio apibrėžimo pasiūlymai ir LDB pozicija yra ankstesniuose temos pranešimuose.

Arši diskusija dėl šio reglamento keitimų įsiplieskė tarp Europos dviejų ratų pardavėjų asociacijos (ETRA) ir Didžiosios Britanijos dviračių asociacijos (BAGB) bei jos poziciją palaikančios CTS (D.Britanijos didžiausio dviratininkų klubo, ECF nario).

Britų dviratininkų organizacijos reikalauja iš D. Britanijos vyriausybės priešintis galiojančiam ES e-dviračių klasifikacijos keitimui, nes didesni, greitesni ir sunkesni dviračiai pablogins eismo saugumo situaciją.

Lauksime ECF vadovybės tolimesnių veiksmų šiu klausimu. Ankstesnis poveikis EP IMCO buvo nesėkmingas. Ten irgi pilna visokių brundzų...

Diskusiją, argumentus ir ETRA bei BAGB laiškus dėl e-dviračių reglamentavimo problemų rasite čia.
http://www.bikebiz.com/news/read/ctc-ba ... tra/012393
http://www.bike-eu.com/news/british-industry-organizations-oppose-new-eu-e-bike-regulation-5541.html?cmpid=NLC|Bike%20Europe|03-jan-2012|British%20Industry%20Organizations%20Oppose%20New%20EU%20E-bike%20Regulation
http://www.bikebiz.com/news/read/eu-s-electric-bike-rule-changes-slammed-by-bicycle-assocation-boss/012387
http://www.etra-eu.com/newsitem.asp?page=1&type=3&cat=4&id=3621028
http://www.bikebiz.com/news/read/etra-writes-blistering-letter-in-response-to-ba-s-e-bike-letter-to-dft/012392


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2012 Kov 29 11:28 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Žilvino Šilgalio pasiūlymas motorinius dviračius prilyginti paprastiems dviračiams:
http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaiesk ... _id=420881


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 65 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.097s | 14 Queries | GZIP : Off ]