Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2020 Rgp 05 10:41

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 65 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Vas 02 12:31 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Edai, senai būčiau nusiuntęs seną versiją, jei nebūtum pasižadėjęs jos rimtai peržiūrėti ir pateikti pasiūlymus. Ir pabaigti, kas pradėta. Lauksiu iki vasario 06 d. :-)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Vas 02 14:19 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Linai, kažką painioji. paskutiniame Skype susirašinėjime parašiau štai ką:
Cituoti:
[2011.01.10 16:01:16] Eduardas Kriščiūnas says: Pritariu. Kažką nusiųsti tikrai reikia, bet svarbiau būtų suorganizuoti viešą diskusiją.
Jei netingi – pabaik redakciją ir išsiųsk.
[2011.01.10 16:01:45] LinasV says: ok, parasysiu veliau tarybai del suvaziavimo, kuri esame numate vasario 4 d.
[2011.01.10 16:20:03] Eduardas Kriščiūnas says: Jau yra siūlomi įstatymo pakeitimai.
http://www.lrs.lt/pls/proj/dokpaieska.s ... =y&p_gov=n
Ir aiškinamasis raštas:
http://www.lrs.lt/pls/proj/dokpaieska.s ... =y&p_gov=n
[2011.01.10 16:20:18] LinasV says: ok, pasiziuresiu
[2011.01.10 17:08:50] Eduardas Kriščiūnas says: lyginamasis variantas
http://www.lrs.lt/pls/proj/dokpaieska.s ... =y&p_gov=n


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Vas 07 21:48 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Na, žiūrinėju keičiamą įstatymą ir perlai jau lenda:
Įstatyme apie eismą KELIAIS nėra kelio apibrėžimo, yra tik parašyta kas yra „automobilių kelias“. Tad lieka neaišku kodėl įstatymas aprašo kas yra šaligatvis, dviračių takas, dviračių juosta. Lyg ir būtų logiška, kad būtų atskiri įstatymai apie naudojimąsi automobilių, dviračių ir pėsčiųjų keliais, o šiame įstatyme su aurtomobilių keliais nesusijusių dalykų minėti nereikėtų. :)
Cituoti:
9. Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma tik ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Neįgaliųjų vežimėliai prie dviračių nepriskiriami.

Pedelekus priskyrė prie mopedų? Tai jie, nabagai, jau ir dviračių takais naudotis nebegalės?


Cituoti:
Dviračių takas privalo būti atskirtas nuo kelio ar jo dalių kelio ženklais arba kelio inžinerinėmis priemonėmis.

Kas tos „inžinerinės priemonės“ projektuotojai dar ir šiandien nesupranta. Gal įstatymo rengėjai teiktųsi paaiškinti?


Cituoti:
36. Motorinė transporto priemonė – variklį turinti transporto priemonė, išskyrus skirtas judėti ne keliais bėgines transporto priemones, traktorius ir kitas savaeiges transporto priemones

Kas yra tos „savaeigės“ TP niekur nepaaiškinta. Pedelekas pagal šį apibrėžimą tampa motorine TP.


Cituoti:
66. Transporto priemonės stovėjimas (toliau – stovėjimas) – transporto priemonės sustabdymas ilgesniam laikui, negu reikia keleiviams laipinti arba transporto priemonei krauti.

Išbraukė žodžius „iš anksto numatytas“, tai dabar stovėjimas kamščiuose irgi tampa stovėjimu, o tai daryti antroje juostoje arba esant 332 ženklui draudžia KET. :)
Nesuprantu kuo frazė „iš anksto numatytas“ neįtiko įstatymo rengėjams.

Cituoti:
73. Triratis – triratė motorinė transporto priemonė su simetriškai išdėstytais ratais, kurios variklio darbinis tūris didesnis kaip 50 cm3, jeigu tas variklis yra vidaus degimo, ir (arba) didžiausiasis projektinis greitis didesnis kaip 45 km/h.

Kaip 3 ratai gali būti simetriški? Ir nesuprantu kam reikia triratį išskirti iš motociklų.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Vas 15 12:57 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Sau 21 15:56
Pranešimai: 8
LDB siūlau teikti pasiūlymą, kad būtų panaikinta privalomo tako nuostatą, tai yra 71.1 punktas, nes manau, kad dėl to dviratininkai kuo toliau, tuo daugiau turės problemų ir suvaržymų-negalima bus normaliai naudotis keliais. Manau svarbiausia tvarkingai važiuoti dešiniąja kelio puse. O visa kita turi būti automobilių vairuotojų atsakingumas, apdairumas.


Andrius


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 27 14:37 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Primename, kad kitas Dviračių transporto komisijos posėdis vyks vasario 28 d., 14 val. 111 kab. jame galutinai turi būti apsispręsta dėl veiksmų plano priemonių.

Žemiau prisegu vasario 10 dieną vykusio posėdžio dokumentus.


Prikabinti failai:
Failo aprašymas: Siūlymų suvestinė
Track-changes-Komisija-siulymu-suvestine-lentele - papildyta2010-02-09.doc [115.5 KiB]
Atsisiųsta 385 kartus(ų)
Failo aprašymas: Posėdžio protokolas
protokolasNr2.pdf [1.17 MiB]
Atsisiųsta 421 kartus(ų)
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Vas 27 23:54 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Aš tikrai nebūsiu, turėsi vienas atstovauti LDB pasiūlymus. Lauksime komentarų po posėdžio. Viskas daug kartų kalbėta, tikriausiai viską prisimeni dėl mūsų pasiūlymų. Mums svarbu, kad būtų aiškiai ir skaidriai sudaryta darbo grupė ar koks nors sprendimų priėmimo mechanizmas, su aiškiais žmonėmis, jų pareigomis, kompetencija (už ką jie atsakingi), savalaikiu informacijos pateikimu visoms suinteresuotoms pusėms, kad galėtume komentuoti ir su aiškiais terminais, kada sprendimai turi būti priimti.

Nes dabar įspūdis toks, kad KET pataisas svarsto ir priima 1-2 žmonės iš SM, neaišku kuo remdamiesi, kokia KET pasiūlymų svarstymo tvarka, terminai, pastabų ir komentarų teikimo tvarka iš suinteresuotų visuomenės atstovų (dviratininkų, automobilistų, vairavimo instruktorių, kt. organizacijų, piliečių).
Todėl vienas ar kitas SM tarnautojas nepriima, nenori svarstyti ar savaip interpretuoja LDB pateiktus pasiūlymus ir viskas atsimuša į tokią betvarkę kaip į neįveikiamą barjerą.
Pasakyk, kad dėl tokios betvarkės su KET pataisų svarstymais ir priėmimu LDB planuoja skųstis LRV kanceliarijai.

Kiti esminiai pasiūlymai:
1. Turi būti numatytas tikslinis dviračių infrastruktūros finansavimas iš visų Kelių rėmimo programos dalių: 75 proc, kurie tenka krašto ir magistraliniams keliams, skirtoma per LAKD; 20 porc kuriuos gauna savivaldybės savo gatvėms ir rajoniniams/vietiniams keliams; 5 proc. iš ministro rezervo.
Turi būti aiški fiksuota suma kiekvienai daliai (kaip ir tie procentai keliams fiksuoti iš programos). Galime siūlyti 1 proc iš 75 dalies, nes ten didelės sumos ir 1 proc yra daug, kad dvirtakiai ir trasos užmiesčio gyvenvietėse ir keliuose būtų tinkamai įrengiami ir prižiūrimi. Nebūtinai vien šalia kelių. Jei nėra galimybės šalia magistralės, gali ir nutolti nuo kelio, LAKD per rangovus gali užsakyti ir alternatyvas. pvz. Kaip Kuršių nerijoje, juk takas neina išilga kelio.
Tebūnie ir 1 proc. privalomas iš savivaldybių gaunamų 20 proc. Tai bus minimumas, jei savivaldybė norės, galės skirti ir didesnę sumą iš savo 20 proc. arba tai bus indėlis dalyvauti ES struktūrinių fondų finansuojamuose ir kituos projektuose, kur tiesiami dvirtakiai. Iš Ministro rezervo gal atitinkamai 0,2-0,5 proc. dviračiams (infrastruktūrai, renginiams, kt.).
Neverta leistis į debatus dėl tokių procentų, kodėl 1 proc., o ne 2 ar 5. Juk ir paskirstymas 75,20,5 nėra geras, ir miestams, rajonams gal reikėtų daugiau ;-)
Mums svarbu, kad būtų sukurtas precendentas ir iš Kelių programos skiriamos reguliarios bent minimalios privalomos lėšos dviračių infrastruktūrai. Užtat ir 1 proc. :-) Ateityje tuos procentus ir dydžius bus galima taisyti, atsižvelgus į patirtį. Kai nėra precendento, nėra ko taisyti, didinti ar mažinti.

Jei nebus finansavimo, nebus jokio realaus įgyvendinimo. Visi komentarai ir dejonės, kad dviračiams bus per daug pinigų ir savivaldybės bus įpareigotos rūpintis dvirtakiais-skirti lėšas neturi rimto pagrindo ir gali būti lengvai atremtos. Taip, turės rūpintis ir turės tam tikslinį finansavimą. neturi pagrindo ir pasakymas, kad savivaldybės "ir taip" gali skirti dviračiams pinigų iš savo bendrų 20 proc. Tas realiai nevyksta. Kai nėra tikslinio finansavimo, visos priemonės yra tik "popierinės".

2. Suveltas LDSF pasiūlymas (14 punktas).
LDB vardu posėdyje oir per savo KET pataisas siūlome, kad būtų apibrėžta kiek dviratininkų yra kolona (5) ir jai leista važiuoti išsirikiavus greta po 2 keliuose ir gatvėse (išskyrus magistrales ir greitkelius). Visai neprivaloma automobilio palyda, nes daug dažniau dviratininkai (ne tik sportininkai) važinėja be auto palydų. Pataisa bendra visiems, todėl nereikia išskirti vien sportininkų. Juos ir taip gali lydėti automobilis, jei nori.
Gal reikia palikti LDSF punktą (kad išvengti tuščių ginčų), kad dviratininkai greitkelyje (automagistralėje) gali važiuoti kolona tik su automobilio palyda (vienintelis atvejis, kur reikia minėti auto palydą dviratininkų kolonai). Bet man iš principo dviratininkų važinėjimo automagistralėse įteisinimas atrodo labai abejotinas, netikslingas ir vargiai įmanomas. Dėl automagistralių aspekto siūlau neeikvoti LDB jėgų, tegu LDFS stengiasi jei jiems rūpi. Mums svarbu, kad normaliuose keliuose dviratininkai galėtų važiuoti kolonoje greta po 2.

3. Labai svarbus (3) punktas, pasiūlytas Kauno m. savivaldybės, kad planuojant kelių remontą, tiesimą, atnaujinimą, privalomai būtų išnagrinėta poreikis ir galimybė šalia įrengti dviračių takus, atsižvelgiant į savivaldybių ir kitų institucijų parengtus dviračių plėtros ir teritorijų planavimo dokumentus (bendruosius, specialiuosius, detaliuosius planus).

Dabartinė problema, kad dviračių plėtros planus ir projektus savivaldybės turi, bet ir specialieji planai tik rekomendacinio pobūdžio, ir vykdant kelių tavrkymą, net jei kitame dokumente numatyti dvirtakiai, tas neįtraukiama į kelių tiesimo/remonto privalomas projektavimo sąlygas. Pvz.tokia situacija dabar Kaune su kapitaline A. Juozapavičiaus pr. rekonstrukcija, kur naujai priimtame Spec.plane numatytas prioritetinis dviračių takas, bet reikalavimas jį įrengti kapitalinės rekonstrukcijos metu neįtrauktas į projektavimo sąlygas ir atitinkamai, neskirtos lėšos.
Formuluotę dar reikia tikslinti: "Įrašyti į privalomas sąlygas (išduodant projektavimo sąlygas), kad būtų įrengta tokia infrastruktūra arba išnagrinėtas poreikis ir pagrindimas, kad tokios nereikia (LR SM)."


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 28 00:50 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Eduardas Kriščiūnas rašė:
Žemiau prisegu vasario 10 dieną vykusio posėdžio dokumentus.

Eduardai, tavo įregistruoti klausimai iš esmės nagrinėtini, bet kaip minėta nebuvo visiškai suderinti ir iki galo paruošti. Neparuoštų klausimų pabėrimas truputį menkina LDB vardą, kita vertus verčia susimąstyti, kad ne viskas taip gerai, kaip gali pasirodyti valdininkui.
Mano nuomone LDB pozicija privalo būti suderinta (ir iš anksto).


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Vas 28 13:17 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Ką tik gavau dar vieną dokumentą su pasiūlymų sąrašu. Atkreipkite dėmesį, kad SM ir LSA NEpritaria tiksliniam dviračių infrastruktūros finansavimui iš kelių priežiūros ir plėtros programos.
Pozicija, manau, aiški.
Man labiau neaišku kam visa ta komisija buvo įkurta – skatinti naudojimąsi dviračiais ar daryti viską, kad jais naudojamasi nebūtų :(


Prikabinti failai:
Aktuali-veiksmu-plano-siulymu-suvestine-lentele - papildyta2010-02-25.doc [90 KiB]
Atsisiųsta 371 kartus(ų)
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Vas 28 14:20 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
LDB pastabos dėl LR Susisiekimo ministerijos Dviračių komisijos posėdžio 2011-02-28

1. Visai dingo LDB esminis pasiūlymas dėl Kelių eismo taisyklių pataisų ir pritaikymo dviratininkams, nuo kurių svarstymų 2010 m. su SM atstovais buvo inicijuota ta dviračių komisija.
LDB atstovas Eduardas Kriščiūnas įpareigotas apie tai pareikšti komisijos posėdyje, kaip apie esminį "Pasiūlymų Dviračių komisijos posėdžiams ir neatidėliotinų veiksmų plano" trūkumą, kuriam LDB kategoriškai nepritaria.
Palikta tik formuluotė "12. Peržiūrėti KET punktus, kurie naudojimąsi dviračių darytų
patrauklesniu ir masiškesniu Įteisinti dviračių juostos sąvoką, numatyti lankstesnius naudojimosi dviračiais atvejus (galutinius pasiūlymus suformuluos SM SES) Lietuvos dviratininkų bendrija" iš kurios atrodo, kad vienintelis pasiūlymas buvo dviračių juostų įteisinimas.

2. LDB pozicija dėl dviračių infrastruktūros finansavimo yra tokia, kad tai esminis reikalavimas, kuris privalo būti svarstomas.

prisegu LDB raštus dėl KET pakeitimų.


Prikabinti failai:
LDB_pastabos_del_KET_priedas nr.1.pdf [462.84 KiB]
Atsisiųsta 407 kartus(ų)
LDB rastas del KET keitimo.pdf [51.67 KiB]
Atsisiųsta 419 kartus(ų)
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Kov 08 20:01 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Vasario 28 dieną vykusio posėdžio rezultatai prikabinti žemiau.
Kitas posėdis turėtų įvykti kovo pabaigoje. Jame Pumputis pristatys su kuriomis LDB pastabomis dėl KET jis sutinka.


Prikabinti failai:
galutinė-veiksmu-plano-siulymu-suvestine-lentele - 2010-03-01.doc [57.5 KiB]
Atsisiųsta 411 kartus(ų)
final-Dviraciu komisijos posedzio protokolas.doc [63 KiB]
Atsisiųsta 396 kartus(ų)
Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 65 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.042s | 14 Queries | GZIP : Off ]