Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2020 Lie 06 13:30

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 65 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Kitas
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Bir 15 15:24 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Galų gale gavau posėdžio dokumentus. Juos prikabinu kartu su atsiliepimais derinant protokolą.
Prikabintas failas:
2011-05-04 Komisijos posėdžio protokolas.pdf [1.11 MiB]
Atsisiųsta 418 kartus(ų)

Prikabintas failas:
2011-05-30 SM įsakymas del DG.pdf [265.34 KiB]
Atsisiųsta 389 kartus(ų)

Prikabintas failas:
Failo aprašymas: Mano po posėdžio rašyti laiškai.
Susirašinėjimas po posėdžio.zip [59.49 KiB]
Atsisiųsta 357 kartus(ų)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Lie 04 12:12 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Lie 04 11:35
Pranešimai: 6
Pateikto projekto tekstas:
„2. Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonas šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę. Dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.“

Mano manymu, teisingiau būtų taip:
„2. Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio priekyje turi būti baltos šviesos atšvaistas arba žibintas, gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonas šviesos žibintas, iš abiejų šonų – (ištrinta) šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. (ištrinti). Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. (ištrinti-). Dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą, tamsiuoju paros metu visiems dviratininkams rekomenduojama vilkėti šviesą atspindinčią liemenę

Mano paaiškinimai:
Įstatymas turi numatyti reikalavimus dviračiams, t.y. dviratis turi būti su stabdžiais, skambučiu ir atitinkamais šviesos atšvaistais ar žibintais. Tamsiu paros metu ivedamas papildomas reikalavimas dėl šviečiančių žibintų.
Dėl dviratininkų aprangos (liemenių); Įstatymas negali nurodyti, kaip žmogui rengtis, galvoti ir t.t., todėl negali būti primygtinio reikalavimo aprengti dviratininkus liemenėmis ar raudonomis kojinėmis. mano manymu, tokiu reikalavimu būtų pažeidžiamos mano, kaip žmogaus teisės. Įstatymas šiuo atveju galėtų rekomenduoti užsidėti liemenes ir raudonas kojines dėl geresnio matomumo, tačiau kokia prasmė rašyti rekomendacijas į įstatymą?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Lap 10 21:08 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Pateikiu LDB pasiūlymo projektą Seimo komitetams dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (SEAKĮ) pakeitimo įstatymo. Raštas dėl pataisų teksto žemiau. Esminiai LDB pakeitimai - prieš šviesas ir liemenes dieną, esamo SEAKĮ minimali redakcija. Siūlau apsiriboti šiuo punktu kaip esminiu, nes visoms pataisoms nėra kada.

Pataisų svarstymo pagrindinis komitetas Teisės ir teisėtvarkos, svarstys lapkričio 23 d. Gali būti keli klausymai, nes daug pataisų. Atsakingas seimūnas Julius Sabatauskas.
Pastabas būtina pateikti komitetui iki lapkričio 17 d. Aš noriu nusiųsti jau lapkričio 15 d. (antradienį). Iki to laiko prašau perskaityti ir išnagrinėti mano raštą, forume ar e-paštu ldb [eta[ dviratis lt pakomentuoti. LDB pasiūlymas suformuluotas jau po ilgų debatų dėl KET pakeitimo ir Susisiekimo ministerijos darbo grupės posėdžių. manau, kad geras ir nebėra ką pridurti.
Jei nesulauksiu pastabų iki lapkričio 15 d. siųsiu tokį, koks pateiktas žemiau. Pagal galimybes dalyvausiu Seimo komiteto klausymuose.


Seimo posėdžių sekretoriatui
Lietuvos Respublikos Seimas
Gedimino pr. 53, 01109 Vilnius 2011-11-10 Nr. 11/11-5
Kopija
Teisės ir teisėtvarkos komitetui
Ekonomikos komitetui

PASIŪLYMAS DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 33 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO 61 IR 271 STRAIPSNIAIS IR ĮSTATYMO PRIEDO PAPILDYMO PROJEKTUI Nr. XIP-3408

Lietuvos dviratininkų bendrija (toliau LDB), išnagrinėjusi Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 2, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 33 straipsnių pakeitimo ir papildymo 6(1) ir 27(1) straipsniais ir Įstatymo priedo papildymo įstatymo projektą Nr. XIP-3408, pateikia savo pasiūlymus dėl šio įstatymo pakeitimų.

LDB siūlo naują formuluotę „13 straipsnis. 17 straipsnio 2 dalies pakeitimas“ išdėstant ją taip:
2. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Važiuojant tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi šviesti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai; prie dviračio ratų iš abiejų pusių turi būti pritvirtinti šviesą atspindintys elementai.
Tamsiu paros metu dviračio vairuotojams rekomenduojama dėvėti šviesą atspindinčius rūbus, arba būti prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prisisegus šviesą atspindinčius elementus.
Dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.“

Vietoj projekte Nr. XIP-3408 pateikto 13 straipsnis. 17 straipsnio 1, 2 ir 3 dalių pakeitimo:
2. Pakeisti 17 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu. Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonas šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojant važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę. Dviračio vairuotojai (keleiviai) iki 18 metų, važiuodami (vežami) keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko šalmą. Kitiems vyresniems kaip 18 metų asmenims, dviračiu važiuojantiems keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.“ (paryškinta LDB).

Esminis LDB ir šalies dviratininkų bendruomenės nepritarimas, kad projekto Nr. XIP-3408 13 straipsnis. 17 straipsnio 2 dalies pakeitime norima įteisinti privalomą dviratininkų važinėjimą dieną su įjungtomis priekinėmis šviesomis ir liemenėmis. Lietuva būtų valstybė pirmoji pasaulyje, įteisinusi tokį absurdišką reikalavimą dviratininkams. Europos dviratininkų federacijos duomenimis, visose ES šalyse ir daugumoje išsivysčiusių pasaulio šalių šviečiantys baltos šviesos žibintas priekyje, raudonos šviesos gale yra privalomi dviračiui kaip transporto priemonei tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui (mažiau kaip 300 m). Iki šiol toks reikalavimas galiojo ir Lietuvoje. Naudoti dviračio žibintus dieną (kurie yra daug kartų silpnesni nei automobilio žibintai ir nėra jų techninio reglamentavimo bei kontrolės, o rinkoje siūloma daugybė įvairaus veikimo bei galingumo modelių) yra nei techniškai, nei teisiškai, nei eismo saugumo požiūriu nepagrįstas ir nemotyvuotas reikalavimas. Seimas neturėtų reguliuoti piliečių apsirengimo, rinka gamina daug aprangos ir eismo saugumo produktų su šviesą atspindinčiais elementais, kuriuos vartotojai gali pasirinkti savo nuožiūra. Todėl reikalavimas dėl privalomų liemenių dieną yra nepagrįstas ir perteklinis, mažinantis ekologiškos, visiems prieinamos transporto priemonės – dviračio – naudojimą.
Svarbi bendra įstatymo nuostata, kad tamsiu paros metu ir esant blogam matomumui būtų privalomi šviesą atspindintys elementai, o ne privaloma viena konkreti aprangos detalė.
Vietoj privalomų oranžinių atšvaitų ant dviračio ratų gamintojai ir rinka jau senai taiko daug sprendimų (šviesą atspindintys elementai ant ratlankių, padangų, rėmo, dviratininkų aprangos ir aksesuarų). Todėl šis reikalavimas techniškai ir morališkai pasenęs.

LDB pakeitimų esmė - kad dviratis, kaip transporto priemonė, visur naudotų priekines ir galines šviesas tamsiu paros metu ir esant blogam matomumui (ne vien važiuojant kelyje, kaip dabar SEAKĮ). Tokia nuostata galioja daugumos ES šalių teisės aktuose. Papildomai dviratininkas (kuris nulipęs nuo dviračio tampa pėsčiuoju) tamsiu paros metu ar esant blogam matomumui įpareigojamas naudoti šviesą atspindinčius elementus savo aprangoje (kaip KET numato pėsčiųjų pareigose). Kiekvienas asmuo gali pasirinkti sau tinkamą aprangą ir elementus.

LDB atstovai nagrinėjo šiuos klausimus ir pateikė savo pasiūlymus LR susisiekimo ministro įsakymu Nr. 3-312, 2011-05-30 sudarytos darbo grupės (DG) dėl pasiūlymų Kelių eismo taisyklių (KET) nuostatoms, susijusioms su dviračių transporto eismu posėdžiuose. Dauguma ministerijos ekspertų jiems pritarė. Reikalavimus įteisinti dviračių šviesas ir liemens dieną pateikė LR susisiekimo ministro visuomeninis patarėjas p. Stasys Brundza. Tačiau jis negalėjo pagrįsti ir argumentuoti šio siūlymo komisijos posėdžiuose. LDB prieštaravo šio pasiūlymo teikimui į SEAKĮ projektą. Nežinia kokiu būdu šis pasiūlymas pateko į įstatymo projektą Nr. XIP-3408.

LDB nuomone, jei būtų priimtas nepagrįstas reikalavimas važinėti dviračiais dieną su šviesomis ir liemenėmis, jis būtų neįgyvendintas dėl natūralaus piliečių pasipriešinimo šiam absurdui. Seimas tik diskredituotų save šalies ir tarptautiniame lygmenyje, sumažinant dviračių naudojimo patrauklumą. Apie šios pataisos pateikimą informuota Europos dviratininkų federacija (vienijanti 66 Europos ir pasaulio dviratininkų organizacijas).


Pagarbiai,
Linas Vainius
Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas
Tel. 8-699-33661


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Lap 11 19:51 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Lie 04 11:35
Pranešimai: 6
neformuluosiu teksto, bet manau, kad turėtų būti įtrauktos tokios nuostatos:
1. Šviesiu paros laiku dviratis turi turėti atšvaistus, bet dviratininkas gali būti apsirengęs bet kaip.
Jei bus įteisintas reikalavimas dienos metu devėti specialią aprangą ar jos elementus, bet koks n-metis, važiuojantis
iš kiemo nusipirkti ledų su šortais ir maikute, taps KET pažeidėju. Aš pats vasarą važinėjau su baltais marškiniais į darbą ir negalėčiau sau leisti pasipuošti "šviesą atspindinčiais elementais". Atšvaitai ant dviračio yra nesunkiai įrengiami ir
gal būt išgelbės kokį užsibuvusi vaikį, kuris išvažiuos su šviesa ir neplanuotai užsibuvęs griš su patamsiu.

2. Tamsiu paros metu turėtų būti griežtesni reikalavimai, kaip šviečiantys žibintai, šviesą atspindintys elementai. Čia kaip ir
viskas gerai, apart privalomos liemenės, kuri turėtų būti su žodeliu "arba"

ne visai į temą:
reikalavimas važiuoti tik dviračio taku ir automatiškas uždraudimas važiuoti keliu, jei yra ženklas "Dviračio takas" yra perteklinis ir nepatogus dviratininkams, ypač
atsižvelgiant į tai, kad dviračių takai daug kur yra blogos būklės. Ten, kur iš tikro pavojinga važiuoti dviračiu, t.b. ženklas dviračių eismas draudžiamas, o ten, kur jo nėra- dviračių eismas leidžiamas pagal nutylėjimą


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Lap 14 15:39 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Dėl atšvaitų sąmoningai nutylėjome. Viena priežastis - techninė. Daug dviračių tipų (ypač įvairių disciplinų sportiniams) tie atšvaitai kaip šuniui penkta koja. Įpinti įvairius niuansus ir skirstymus į įstatymą per daug sudėtinga. Kita vertus, dieną atšvaitų veikimas labai abejotinas, nes kažin ar jie ką atspindi nuo išsisklaidančios autobilių šviesos. Net naktį tie tradiciniai atšvaitėliai prie dviračio labai menkai atspindi.

Susisiekimo ministerijos (SM) tekstas labai suveltas kalbiniu ir loginiu požiūriu, bet stebiuosi, kaip Seimo teisininkai ir kalbininkai tokį praleidžia. Dėl atšvaitų privelta labai dviprasmiškų išlygų, kad atšvaitas arba žibintas ant dviračio, arba šviesos arba liemenės.
Todėl LDB palikome švarų įstatymo tekstą be dviprasmybių (naktį šviečiantys žibintai dviračiui ir atšvaitai ant dviratininko aprangos, dieną nieko).
Nes yra dar viena loginė nesąmonė SM projekte, kad tie visi atšvaitai-žibintai-liemenės privalomi "važiuojant važiuojamąja kelio dalimi". Tuo tarpu dauguma dviratininkų savo maršrute dalį kelio važiuoja keliu, dviračių taku ar juosta, šaligatviu ir visokiais takais. Iš esmės naktį visur jie turi būti matomi ir važiuoti su šviesomis.

Dėl neprivalomo važinėjimo dvirtakiu, čia jau bus KET pataisų klausimas ateityje, kurio iki šiol neišsprendė buvusi SM darbo grupė. Nežinau, ar galiojančiame SEAKĮ ar jo pataisose yra apie tai užsiminta ir kokia tai galėtų būti pataisa.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Lap 14 23:00 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
O gal pabandykime išmesti dalį apie šalmus? Šalmų šalininkų galima paprašyti statistikos apie jų dėka išgelbėtus dviratininkus.
Taip pat siūlau rašyti tik nedviprasmiškas ir kalbiškai neydingas formuluotes, t.y. atsisakyti teksto skliaustuose jei jis neaiškina prieš tai parašyto teksto.
Skambučio poreikis taip pat abejotinas, nes pagal KET gyvenvietėse jį galima naudoti tik siekiant išvengti eismo įvykio. Tam labiau tinka stabdžiai, o kritiniu atveju galima ir sušukti. Dabar gi skambutis dažnai naudojamas pėstiesiems gąsdinti, kad jie pasitrauktų, o tai visai nepanašu į bandymą išvengti eismo įvykio.
Kodas:
94. Gyvenvietėse neleidžiama naudoti garso signalų, išskyrus tuos atvejus, kai jie būtini, kad būtų išvengta eismo įvykio.

Taigi, siūlau tokią formuluotę:
Kodas:
„2. Dviračio vairuotojui keliu leidžiama važiuoti tik tvarkingą stabdį turinčiu dviračiu. Važiuojant tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui dviračio priekyje turi šviesti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai, prie dviračio ratų iš abiejų pusių turi būti pritvirtinti šviesą atspindintys elementai.“

Viskas.
Jei jau bijome liesti šalmų temą, tai bent formuluotę reikia surašyti lietuviškai, t.y. be skliaustų bei rekomendacijų ir išdėstyti ją taip:
Kodas:
„Dviračio vairuotojai ir keleiviai iki 18 metų, važiuodami arba vežami keliu, privalo dėvėti šalmą.“


Apie pedelekus:
Siekiant įgyvendinti ES direktyvą 2002/24/EC siūlome papildyti dviračio apibrėžimą dviračiams priskiriant ir transporto priemones, kuriose elektrinis variklis padeda minti.
Kodas:
9. Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Dviračiais taip pat laikomos transporto priemonės, turinčios ne didesnės kaip 0,25kW tolygios nominaliosios galios pagalbinį elektros variklį, kurio išėjimo galia palaipsniui mažėja ir visiškai išjungiama, kai transporto priemonė pradeda važiuoti 25 km/h greičiu, arba anksčiau, jeigu dviratininkas nustoja mynęs pedalus. Neįgaliųjų vežimėliai prie dviračių nepriskiriami.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Lap 15 16:58 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Pedelecams reikia atskiro apibrėžimo: elektriniai dviračiai. kad nesipainiotų.
kaip aiškinamoji dalis ?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Lap 15 20:04 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Nėra ką ten aiškinti. ES diektyva numato, kad pedelekai, kaip ir dviračiai, yra neregistruojami. Pedelekai laikomi dviračiais ir jiems galioja tos pačios taisyklės. Tuo tarpu pas mus jie prilyginami mopedams, todėl dviračių takais važiuoti negali, belieka važinėti gatvėmis, nors jų tikslinė auditorija yra fiinę negalią turintys arba senyvo amžiaus žmonės, kuriems gatve važiuoti yra mažiau saugu nei vidutinio amžiaus vyrams. Apie tokio važiavimo patrauklumą ir saugumo jausmo nebuvimą net šnekėti neverta.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 02 18:38 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Koks reikalo statusas? Kaip praėjo posėdis teisės ir teisėtvarkos komitete?


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: KET papildymai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 04 02:41 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Pirmas SEAKĮ pataisų klausymas Seimo Teisės ir teisėtvarkos įvyko 2011-11-30. Dalyvavau nuo LDB aš, Edas dalyvavo nuo Vilniaus m. savivaldybės, kaip mero patarėjas.
Svarstymas truko 2,5 val. ir matyt dar laukia keli ilgi posėdžiai. Pateikta daug įstatymo pataisų, dalyvauja visų suinteresuotų institucijų atstovai, visi turi ką pasakyti, viskas trunka ilgai.
Iš LDB svarbiu punktų buvo aptarinėjama tik dviračio sąvoka.
LDB pasiūlymas:
"Siekiant įgyvendinti ES direktyvą 2002/24/EC siūlome papildyti dviračio apibrėžimą dviračiams priskiriant ir transporto priemones, kuriose elektrinis variklis padeda minti.

„2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
9. Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma tik ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas.
Dviračiams priskiriami ir elektriniai dviračiai, turintys ne didesnės kaip 0,25kW tolygios nominaliosios galios pagalbinį elektros variklį, kurio išėjimo galia palaipsniui mažėja ir visiškai išjungiama, kai transporto priemonė pradeda važiuoti 25 km/h greičiu, arba anksčiau, jeigu dviratininkas nustoja mynęs pedalus. Neįgaliųjų vežimėliai prie dviračių nepriskiriami."

Lietuvos kelių policijos tarnybos pasiūlymas:
"„9. Dviratis – ne mažiau kaip du ratus turinti transporto priemonė, varoma tik ja važiuojančio asmens raumenų jėga, naudojant pedalus ar rankenas. Prie dviračių priskiriamos dviratės arba triratės elektros varikliu varomos transporto priemonės, kurių didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/val., o didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 4 kW. Neįgaliųjų vežimėliai prie dviračių nepriskiriami.“

Vilniaus m. savivaldybė pateikė motorinio dviračio sąvoką kaip naują, kad visos dviejų ratų elektrinės priemonės kurių didžiausia naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kw, max projektinis greitis ne didesnis 25 km/h ir masė neviršija 40 kg svorio būtų priskiriami dviračiams. jie privalėtų būti registruojami, nes tai kontrolės būdas įvertinti jų tipą.

Dar buvo vietoje perskaitytas Susisiekimo ministerijos (SM) pasiūlymas, kurio teksto neturiu.
Ilga diskusija nepriėjo bendros nuomonės ir įpareigojo SM pateikti pataisytą dviračio apibrėžimo versiją.

Esmė tokia, kad pagal ES direktyvą prie dviračių priskiriami pedelecai, turintys pagalbinę el. bateriją. Visokių tarpinių agregatų su elektros varikliais, kurie nėra nei dviračiai, nei mopedai, nei motociklai nėra kur priskirti. Todėl norėta priskirti prie dviračių.

Problema, kad dalis tarpinių agregatų gali išvystyti didelį greitį virš 25 km/h ir turi didelę masę. Jei jie priskiriami dviračiams, reiškia privalo naudotis dviračiams skirtais takais, kur gali kelti didelį pavojų kitiems eismo dalyviams (dviratininkams, pėstiesiems). Policija nenori jų pripažinti transportu ir leisti važinėti gatvėse kaip lygiavertėms priemonėms.

Geriausias variantas, kad dviračiais būtų laikomi raumenų jėga varomi aparatai su dviem ratais, gali būti su papildomu el. varikliu pagal LDB variantą (kaip yra ES direktyvoje). Tada visi grynai motoriniai agregatai būtų priskiriami motoriniams dviračiams, kaip siūlo Vilniaus savivaldybė.

Dar daug kalbų buvo dėl registracijos būtinumo. bet neregistruojant, nėra kito būdo nustatyti tos transporto priemonės tipui.
Pažiūrėsime, ką pateiks kitam posėdžiui SM.

Iki 13 str./17 str.2 dalies "dienos lempų ir liemenių" punkto dar nepriėjo. Kitas posėdis 12.07, bet nežinia, ar jo metu prieis iki "liemenių" punkto. Nes eina pagal sąrašą, dar labai daug punktų (kurie nedomina LDB: visokios mašinų registracijos, duombazės, Civilinio kodekso pakeitimai ir kt.). Po klausymų matyt bus dar kažkoks svarstymas.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 65 pranešimai(ų) ]  Eiti į Ankstesnis  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Kitas

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.026s | 14 Queries | GZIP : Off ]