Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2017 Spa 22 04:39

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 5 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2016 Spa 10 18:48 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2014 Bal 21 16:09
Pranešimai: 6
Informaciją, susijusią su Vilniaus miesto darnaus judumo planu dedu čia. Kam aktualu paprašykit prieigos:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... k14cmRiR3M

Taip pat Eduardas iškėlė klausimą dėl pristatytos analizės „Gatvių kategorijos. Esama būklė (pagal STR)“. Esamos būklės analizės rengiamos ruošiantis bendrojo plano atnaujimui. Ši analizė kelia daug abejonių. Ruošiu laišką DJMP komitetui, kviesiu analizės autorius pristatyti savo darbą ir atsakyti į klausimus. Jeigu turit pastabų ir papildymų, rašykit.

Kaip nutarta LDB suvažiavime, sukūriau temą forume.

Bendrojo plano pristatymo (http://riedu.lt/Antakalnis_Zirmunai_BP2 ... atymas.pdf) teiginiai dėl esamo ir reikiamo gatvių tankio kelia abejonių, neramina, kad ypatingai svarbi rengiant Darnaus judumo planą esamos būklės analizė „Gatvių kategorijos. Esama būklė (pagal STR)“ yra pateikta neaiškiai.

Noriu paprašyti pakviesti pristatymo autorius į kitą DJMP posėdį ir atsakyti į klausimus. Ir vėliau papildyti esamos būklės analizę.

Klausimai:

1. Pristatyme 16 psl. yra teiginys, kad „Mažas gatvių tinklo tankis nesudaro prielaidų alternatyvioms kelionėms pasirinkti ir srautams persiskirstyti. Magistralinis tinklas ir sankryžos – perkrautos, formuojasi automobilių spūstys. Magistralinių gatvių tankis Vilniuje yra 0,9 km/km², turėtų būti – 1,5 km/km²“.
Kuo pagrįsti tie teiginiai ir skaičiai? Kas yra šos analizės autorius? Tankio matavimas nepasako praktiškai nieko. Siūlytume apskritai apie jį nekalbėti. Jeigu kažkokiu budu bus įrodyta, kad toks rodiklis reikalingas, tai apie reikalingą gatvių tankį rašyti reiktų ne dabar, o parengus Darnaus judumo planą.

2. Pristatyme 17 psl. yra žemėlapis „Gatvių kategorijos. Esama būklė (pagal STR)“. Norėtųsi sužinoti pagal kuriuos STR parametrus čia žiūrėta ir ką reiškia po legenda esantis prierašas „Pastaba: Esamoje būklėje gatvės kategorijos atitikimas STR reikalavimams lyginamas su galiojančia gatvės kategorija fiksuota Bendrajame plane“. Bėda ta, kad legendoje nesimato jokio palyginimo, tik labai nesuprantamai aprašyta esama būklė.
Legendoje naudojamos neaiškios sąvokos. Pvz. ką reiškia: „Aptarnaujanti C2 kategorijos nuraminto eismo gatvė“, „Vietinė D1 kategorijos gatvė BP fiksuota kaip magistralinė gatvė“, „Vietinė svarbi D1 kategorijos gatvė nefiksuota Bendrajame plane“.

Gatvių kategorijų atitikimo STR reikalavimams ir reikalingai funkcijai esamos būklės analizė yra viena iš svarbiausių išeitinių duomenų rengiant Darnaus judumo planą ir Bendrojo plano atnaujinimą. Ši analizė turi būti atlikta itin kruopščiai, duomenys pateikti aiškaii ir nedviprasmiškai.

Analizėje elementariai turi matytis ar atitinka pagal dabartinį BP numatyta gatvės funkcija (gatvės kategorija) ir realybėje esanti gatvės funkcija (STR pažeidimai).

Pavyzdys 1. Esamos būklės analizė: BP numatyta D kategorijos gatvė, realybėje šia gatve vyksta intensyvus tranzitinis eismas, gatvės plotis viršija pagal STR numatytą D kategorijai numatytą gatvės plotį.

Rengiant BP ir DJMP ir matant tokį neatitikimą tarp numatytos gatvės funcijos ir realybės, reikia numatyti sprendimo būdus:
A variantas. Palikti esamą gatvės kategoriją ir monitoringo metu kontroliuoti, kad rengiant gatvės rekonstrukcijos projektą būtų numatytos priemonės užtikrinti numatytą gatvės funkciją.
B variantas. Kelti BP numatytą gatvės kategoriją. Šiuo atveju DJMP rengėjai turi suskaičiuoti kaštus, atsakyti ar gatvės kategorijos pakėlimas yra būtinas. Nurodant ar apskritai aukštesnės kategorijos gatvė toje vietoje telpa, ar nereikia griauti namų, išpirkinėti sklypų, kokie bus gatvės įrengimo kaštai, didesnės triukšmo ir oro taršos kaštai ir t.t.

Tiek vienas tiek kitas variantas skirtingais atvejais galimas, tačiau turi būti pagrįstas ir neprieštarauti nei ekonominiams, nei darnaus judumo principams.

Pavyzdys 2. BP numatyta B kategorijos gatvė, realybėje šioje gatvėje sklandžiam eismui trukdoma, atstumai tarp sankryžų mažesni, nei minimalūs STR, yra per daug kairiųjų posūkių ir kt.

Rengiant BP ir DJMP ir matant tokį neatitikimą tarp numatytos gatvės funcijos ir realybės, reikia numatyti sprendimo būdus:
A variantas. Palikti esamą gatvės kategoriją ir monitoringo metu kontroliuoti, kad rengiant gatvės rekonstrukcijos projektą būtų numatytos priemonės užtikrinti numatytą gatvės funkciją. Pvz. naikinamos šviesoforinės sankryžos, kairieji posūkiai ir pan.
B variantas. Mažinti BP numatytą gatvės kategoriją.

Vėlgi tiek vieno tiek kito varianto pasirinkimas turi būti pagrįstas.

Rengiant BP ir DJMP tikslas yra sukurti reikiamą gatvių tinklą ir užtikrinti atitinkamas gatvių funkcijas.

Yra gatvės, skirtos pervažiuoti miestą, ir yra gatvės, skirtos privažiuoti iki savo kiemo. Gatvė, kuri būtų naudojama abiems paskirtims, būtų nepatogi nei vienam tikslui. Tai fundamentali eismo organizavimo taisyklė. Šiai taisyklei neturi prieštarauti nei BP, nei DJMP. Planų įgyvendinimo metu turi būti užtikrinta, kad numatytos funcijos būtų išlaikomos.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016 Spa 10 22:05 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Justai, viską labai gerai surašei. Tą patį savo įrašu FB ir norėjau pasakyti.
Gatvių funkcijų ir atitikimo numatytai kategorijai klausimai turi būti keliami ne tik Vilniuje, bet ir kituose miestuose.
Atrodo, kaip tai susiję su dviračiais? Labai paprastai. Jei visos gatvės taps tranzitinėmis ir nebeliks realių D kategorijos gatvių, tai dviračių takų reikės visur. O tai nerealu, nes tikrai nepakaks nei pinigų, nei vietos. Tuo tarpu jei D kategorijose nebus tranzito, tai jomis galės važiuoti ir mažamečiai dviratininkai be jokių papildomų investicijų.
Jei ir toliau bus gaminamos magistralinės gatvės, tai vairuotojai taupys laiką važiuodami ne tik D gatvėmis, bet ir per kiemus. Kaip tik todėl net dviratininkams turi būti svarbu, kad automobiliais magistralinėmis gatvėmis važiuoti būtų patogu ir patraukliau nei per tam neskirtas D kategorijos gatves.
Įdedu citatą iš ankstesnio STR'o apie tranzitiškumą. paryškinimai – mano.
Cituoti:
2. TRANZITINIO EISMO REŽIMAS

2.1. Pagrindiniai tranzitinio eismo planavimo tikslai:
2.1.1. išvengti intensyvaus tranzitinio eismo miestų, miestelių ir kaimų gatvėse arba jį sumažinti;
2.1.2. sumažinti tranzitiškumą (t.y. eismo dalies, nesusijusios su gretimos teritorijos veikla) centre, gyvenamosios, komercinės, viešosios ir kitos paskirties teritorijose, jautriose transporto priemonių eismui.
2.2. Tikrojo tranzitinio eismo, t.y. eismo, kuris nesusijęs su miesto, miestelio ir kaimo veikla, intensyvumui ir jo poveikiui sumažinti gali būti:
2.2.1. tiesiami aplinkkeliai neužstatyta ar užstatyta teritorija. Pastaruoju atveju aplinkkelis planuojamas kaip A kategorijos greito eismo gatvė;
2.2.2. statomi specialūs transporto koridoriai, numatomi maršrutai miestų, miestelių gatvėmis.
2.3. Aplinkkeliai ir specialūs maršrutai planuojami susisiekimo trukmei ir neigiamam eismo poveikiui sumažinti.
2.4. Eismo tranzitiškumui sumažinti visos centro, gyvenamosios ir kitos paskirties teritorijos, jautrios transporto priemonių eismo poveikiui ir esančios tarp A, B ir C kategorijų gatvių, yra planuojamos kaip ramaus eismo zonos.
2.5. Planuojant ramaus eismo zonas, D kategorijos gatvės skiriamos tik gyventojų ar dirbančių žmonių ir aptarnaujančiojo transporto priemonių eismui, taip pat turi būti nustatomos šių gatvių projektavimo sąlygos.

Deja, bet šios dalies nebeliko paskutinėje STR redakcijoje. Ačiū Burinskienės studentams ir Aplinkos ministerijai, kurie net gramatinių klaidų nesiteikė ištaisyti. Ką jau kalbėti apie dokumento viešą aptarimą :(


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016 Spa 11 18:17 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 28 01:38
Pranešimai: 80
Man atrodo ta kategorizacija tikrai nera prasmingai nuodojama. yra vietos kur ta pati gatve vienoje vietoje patenka i viena, kitoje vietoj i kita kategorija.
Nesenai pravaziavau Kalvariju gatve ir SUPRATAU, kad ten daroma bjauri gatves pletra kurios deka bus galima daugiau automobiliu i miesto centra pumpuoti.
Nesvajokime kad masiskai bus statomi dviraciu takai ...
Esmine problem ivardinta: Vis daugiau gyvenamos vietos atsiranda Siaures miesto puse, darbo vietos Pietuose,
... ir upe kirsti reikia. Kol kas pagrindine arterija yra Gelezinio vilko g.
Reikia pasistengti, kad to nesikeis (ir nebus tesiamos svajones apie naujus automobilio tiltus).
Nes tik su kamsciais zmones gali buti linke persisesti ;-)

Man vis dar atrodo kad plano sudarytojai neturi noro kazka kitko sugalvoti negu salygu gerinimas individualiam motorizuotam transportui ...

Nereikia gatves kategorijos "realybei" pritaikyti, nes realybe yra kad visur vaziuojama masina o reiketu vizijos kaip "centras be automobilio" ir nuo to pradeti sprendimus sukurti...


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016 Spa 11 21:07 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2014 Bal 21 16:09
Pranešimai: 6
Eduardas Kriščiūnas rašė:
2.4. Eismo tranzitiškumui sumažinti visos centro, gyvenamosios ir kitos paskirties teritorijos, jautrios transporto priemonių eismo poveikiui ir esančios tarp A, B ir C kategorijų gatvių, yra planuojamos kaip ramaus eismo zonos.
2.5. Planuojant ramaus eismo zonas, D kategorijos gatvės skiriamos tik gyventojų ar dirbančių žmonių ir aptarnaujančiojo transporto priemonių eismui, taip pat turi būti nustatomos šių gatvių projektavimo sąlygos.



Posėdyje buvo minėta, kad rengiant DJMP galmi ir siūlymai dėl STR keitimų. Ten minėjo tuos STR dėl minimalių automobilių stovėjimo vietų daugiabučiuose. Galima bus siūlyti ir tokį STR keitimą. Aišku suvokiant, kad niekas čia neskubės nieko keisti.

Frankai, čia dabar yra klausiama dėl vienos konkrečios ir labai svarbios analizės. Pvz. jei visi suvoktų minimus principus, rekonstruojant Kalvarijų g. nedarytų tų papildomų kairių posūkių ir įrengtų privalomus tai gatvei dviračių takus. Kiti klausimai taip pat svarstomi. Tik ne viskas vienu metu.

Tvarkoj siunčiu tada tokį laišką ir laukiam kito posėdžio.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016 Lap 22 21:02 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2014 Bal 21 16:09
Pranešimai: 6
2016 11 24 Vėl vyks DJMP komiteto posėdis. Paruošiau pristatymą:
http://www.slideshare.net/inggis/vilnia ... ano-vizija

Gauti dokumentai sudėti čia:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... k14cmRiR3M

2016 11 24 posėdžio medžiaga


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 5 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 5 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.120s | 15 Queries | GZIP : Off ]