Informaciją, susijusią su Vilniaus miesto darnaus judumo planu dedu čia. Kam aktualu paprašykit prieigos:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... k14cmRiR3MTaip pat Eduardas iškėlė klausimą dėl pristatytos analizės „Gatvių kategorijos. Esama būklė (pagal STR)“. Esamos būklės analizės rengiamos ruošiantis bendrojo plano atnaujimui. Ši analizė kelia daug abejonių. Ruošiu laišką DJMP komitetui, kviesiu analizės autorius pristatyti savo darbą ir atsakyti į klausimus. Jeigu turit pastabų ir papildymų, rašykit.
Kaip nutarta LDB suvažiavime, sukūriau temą forume.
Bendrojo plano pristatymo (
http://riedu.lt/Antakalnis_Zirmunai_BP2 ... atymas.pdf) teiginiai dėl esamo ir reikiamo gatvių tankio kelia abejonių, neramina, kad ypatingai svarbi rengiant Darnaus judumo planą esamos būklės analizė „Gatvių kategorijos. Esama būklė (pagal STR)“ yra pateikta neaiškiai.
Noriu paprašyti pakviesti pristatymo autorius į kitą DJMP posėdį ir atsakyti į klausimus. Ir vėliau papildyti esamos būklės analizę.
Klausimai:
1. Pristatyme 16 psl. yra teiginys, kad „Mažas gatvių tinklo tankis nesudaro prielaidų alternatyvioms kelionėms pasirinkti ir srautams persiskirstyti. Magistralinis tinklas ir sankryžos – perkrautos, formuojasi automobilių spūstys. Magistralinių gatvių tankis Vilniuje yra 0,9 km/km², turėtų būti – 1,5 km/km²“.
Kuo pagrįsti tie teiginiai ir skaičiai? Kas yra šos analizės autorius? Tankio matavimas nepasako praktiškai nieko. Siūlytume apskritai apie jį nekalbėti. Jeigu kažkokiu budu bus įrodyta, kad toks rodiklis reikalingas, tai apie reikalingą gatvių tankį rašyti reiktų ne dabar, o parengus Darnaus judumo planą.
2. Pristatyme 17 psl. yra žemėlapis „Gatvių kategorijos. Esama būklė (pagal STR)“. Norėtųsi sužinoti pagal kuriuos STR parametrus čia žiūrėta ir ką reiškia po legenda esantis prierašas „Pastaba: Esamoje būklėje gatvės kategorijos atitikimas STR reikalavimams lyginamas su galiojančia gatvės kategorija fiksuota Bendrajame plane“. Bėda ta, kad legendoje nesimato jokio palyginimo, tik labai nesuprantamai aprašyta esama būklė.
Legendoje naudojamos neaiškios sąvokos. Pvz. ką reiškia: „Aptarnaujanti C2 kategorijos nuraminto eismo gatvė“, „Vietinė D1 kategorijos gatvė BP fiksuota kaip magistralinė gatvė“, „Vietinė svarbi D1 kategorijos gatvė nefiksuota Bendrajame plane“.
Gatvių kategorijų atitikimo STR reikalavimams ir reikalingai funkcijai esamos būklės analizė yra viena iš svarbiausių išeitinių duomenų rengiant Darnaus judumo planą ir Bendrojo plano atnaujinimą. Ši analizė turi būti atlikta itin kruopščiai, duomenys pateikti aiškaii ir nedviprasmiškai.
Analizėje elementariai turi matytis ar atitinka pagal dabartinį BP numatyta gatvės funkcija (gatvės kategorija) ir realybėje esanti gatvės funkcija (STR pažeidimai).
Pavyzdys 1. Esamos būklės analizė: BP numatyta D kategorijos gatvė, realybėje šia gatve vyksta intensyvus tranzitinis eismas, gatvės plotis viršija pagal STR numatytą D kategorijai numatytą gatvės plotį.
Rengiant BP ir DJMP ir matant tokį neatitikimą tarp numatytos gatvės funcijos ir realybės, reikia numatyti sprendimo būdus:
A variantas. Palikti esamą gatvės kategoriją ir monitoringo metu kontroliuoti, kad rengiant gatvės rekonstrukcijos projektą būtų numatytos priemonės užtikrinti numatytą gatvės funkciją.
B variantas. Kelti BP numatytą gatvės kategoriją. Šiuo atveju DJMP rengėjai turi suskaičiuoti kaštus, atsakyti ar gatvės kategorijos pakėlimas yra būtinas. Nurodant ar apskritai aukštesnės kategorijos gatvė toje vietoje telpa, ar nereikia griauti namų, išpirkinėti sklypų, kokie bus gatvės įrengimo kaštai, didesnės triukšmo ir oro taršos kaštai ir t.t.
Tiek vienas tiek kitas variantas skirtingais atvejais galimas, tačiau turi būti pagrįstas ir neprieštarauti nei ekonominiams, nei darnaus judumo principams.
Pavyzdys 2. BP numatyta B kategorijos gatvė, realybėje šioje gatvėje sklandžiam eismui trukdoma, atstumai tarp sankryžų mažesni, nei minimalūs STR, yra per daug kairiųjų posūkių ir kt.
Rengiant BP ir DJMP ir matant tokį neatitikimą tarp numatytos gatvės funcijos ir realybės, reikia numatyti sprendimo būdus:
A variantas. Palikti esamą gatvės kategoriją ir monitoringo metu kontroliuoti, kad rengiant gatvės rekonstrukcijos projektą būtų numatytos priemonės užtikrinti numatytą gatvės funkciją. Pvz. naikinamos šviesoforinės sankryžos, kairieji posūkiai ir pan.
B variantas. Mažinti BP numatytą gatvės kategoriją.
Vėlgi tiek vieno tiek kito varianto pasirinkimas turi būti pagrįstas.
Rengiant BP ir DJMP tikslas yra sukurti reikiamą gatvių tinklą ir užtikrinti atitinkamas gatvių funkcijas.
Yra gatvės, skirtos pervažiuoti miestą, ir yra gatvės, skirtos privažiuoti iki savo kiemo. Gatvė, kuri būtų naudojama abiems paskirtims, būtų nepatogi nei vienam tikslui. Tai fundamentali eismo organizavimo taisyklė. Šiai taisyklei neturi prieštarauti nei BP, nei DJMP. Planų įgyvendinimo metu turi būti užtikrinta, kad numatytos funcijos būtų išlaikomos.