Praeitą penktadienį nuėjome su Paulium į Kelprojektą, su projektuotoja išanalizavome didelio mastelio spec.plano pasiūlymus, padiskutavome dėl mūsų pastabų Vilnius-Kaunas 94-107 km kelio rekonstrukcijos projektui, patys pasėdėjome prie brėžinių, parengėme papildomus pasiūlymus. Šiandien kovo 7 d. buvau spec.plano ir PAV ataskaitos svarstyme, pašnekėjau su LAKD atstovais, projektuotoja. Mūsų pastabas gavo, reaguoja geranoriškai, poreikį išaiškinau, atsakymą gausime per 30 dienų, bus matyti kas pasikeis.
Viskas atrodo neblogai, kaip tokiam projektui. Išilgai autostrados Kleboniškio pusėje numatytas takas sujungs į vientisą trasą dvirtakį nuo Narėpų pro Biruliškių sankryžą, Statoilą, Kleboniškio mišką iki Jonavos g. su nusukimais į Šiaurės pr, Šilainius ir Kleboniškio gyv. Vienintelis trūkumas, kad nenumatytas išvažiavimas iš Kauno link Jonavos per Savanorių pr. Yra numatytas dvirtakio gabalas tik grįžtant nuo Jonavos iki Kauno (baigiasi ties "Autotoja"). Projektuotojai pasiūlėme padaryti tokį patį kitoje pusėje Jonavos kryptimi ir dar atšaką iki pėsčiųjų tilto prie A1 kelio.
Komplikuota situacija išlieka ties Sargėnais-IX fortu. Atskiro saugaus patogaus dvirtakio toje sankryžos raizgalynėje nėra kur įkišti. Plentininkai ir kas nebijo mašinų galės važiuoti į Sargėnus nuo Šilainių keliu su eismu. Kiti variantai iš Sargėnų į miestą/Šilainius: a) Sargėnuose iki požeminės perėjos į IX forto pusę pralįsti per autostradą, kitoje pusėje iki asfaltuoto kelio privažiavimui prie IX forto, link Šilainių, kelias pralenda po Vakariniu applinkeliu ir nuveda į Šilainius. b) iš Sargėnų pro Mega, viadukas per autostradą į Šilainius.
Žemiau mūsų pateikti papildomi pasiūlymai dėl dviračių eismo gerinimo rekonstrukcijos metu: 1) Rekonstruojamo kelio ruožo 94,00-107,00 km Biruliškių sankryžoje nuo Kauno link Jonavos kryptimi šalia A6 kelio suplanuotas dviračių takas iš miesto pusės per visą sankryžą, už jos susijungiantis su esamu taku šalia A6 kelio. Tačiau šis takas aptarnaus tik Jonavos-Kauno kryptimi važiuojančius dviratininkus. Siūlau kitoje A6 kelio pusėje suprojektuoti tokį patį taką važiuojantiems iš Kauno Jonavos kryptimi, kad būtų įmanomas dviračių-pėsčiųjų eismas abejomis kryptimis. Siūlau, kad Jonavos kryptimi takas prasidėtų iškart už dabartinio nusukimo iš Kauno link Vilniaus į A1 kelią, ir eitų išilgai A6 kelio, susikertant su visais projektuojamais nuvažiavimais nuo A1 kelio (analogiškai, kaip suprojektuota kitoje A6 pusėje) ir kad dviračių takas pasibaigtų už apjungiamojo kelio ties UAB Akropolis“ teritorija. Toks takas sudarys galimybę dviratininkams ir pėstiesiems judantiems Jonavos kryptimi pasiekti UAB „Akropolis“ ir tolimesnes teritorijas ar tęsti kelionės Jonavos-Zarasų kryptimi. Nes nutiesus taką tik viena kryptimi iš Jonavos link Kauno jis tarnauja tik vienpusiam eismui, toliau juo judantys dviratininkai neturi galimybės kirsti A6 kelio (nes eismo juostos atskirtos atitvarais be perėjų, viadukų ir kt.) ir patekti į Biruliškių teritoriją ar tęsti kelionę Jonavos-Zarasų kryptimi. Dviračių-pėsčiųjų takas šia kryptimi būtinas, nes kitaip nėra galimybės saugiai išvažiuoti iš Kauno, arba teks dviračiais važiuoti A6 keliu.
2) Papildomai siūlome palikti esamą seną nuvažiavimą iš Kauno į A1 kelią Vilniaus kryptimi, atiduodant jį dviratininkams ir pėstiesiems. Ties A1 keliu dešinėn link Vilniaus pratęsti ~1,5-2 m pločio taku iki planuojamo pėsčiųjų tilto per autostradą į kitą pusę (UAB „Akropolis“, gamybiniai objektai, Biruliškių kampas). Jei senasis nuvažiavimas bus naikinamas, siūlau dviračių taką suprojektuoti nuo Kauno m. Savanorių per. pabaigos (dabartinio nuvažiavimo), išilgai A6 kelio ir toliau dešinėn išorinėje nuvažiavimo pusėje į Vilnių iki suplanuoto pėsčiųjų tilto. Šis papildomas takas labai pagerins susisiekimą su UAB „Akropolis“ ir greta esančiais objektais, vykstantiems nuo Kauno centro/Savanorių per. pusės. Esamo išlindimo iš stotelės prie A1 takeliu iki Partizanų pr. neužtenka.
3) Dėl ruožo (98,40-100,60 km) kur yra pėsčiųjų-dviračių tako nuvažiavimai nuo tilto į Jonavos g. iki Eigulių sankryžos Turbo žiedo, prašome pratęsti tako atkarpą šalia Jonavos g. link centro (nekertant gatvės, Neries pusėje), kad didžioji dauguma dviratininkų galėtų saugiai tęsti kelionę ir pasiekti toliau esantį dviračių taką šalia Jonavos g. Šitos nedidelės atkarpos išsprendimas padarytų saugų ir išbaigtą susisiekimą nuo tako pabaigos prie Turbo žiedo link centro arba atvykstantiems nuo centro link Kleboniškio.
|