Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2018 Spa 16 15:21

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 2 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2012 Vas 15 09:33 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 09 00:08
Pranešimai: 153
http://www.diena.lt/naujienos/transport ... mui-408352

Ne ką mažesnė eismo problema – ties raudonu šviesoforo signalu įrengta lentelė su žalia rodykle. Nors degant raudonam signalui pagal lentelę su žalia rodykle į dešinę sukantys vairuotojai turi praleisti kitus eismo dalyvius, dažnai vairuotojai to nepaiso ir neretai sukeliamos avarinės situacijos ar bent nepatogumai pagal žalią signalą judantiems eismo dalyviams. Visoje Europoje, išskyrus Vokietiją, nėra tokių lentelių. Bet ir Vokietijoje jos įrengtos tik mažoje dalyje sankryžų (palyginimui – 1,35 mln. gyventojų ir apie 1100 šviesoforais reguliuojamų sankryžų turinčiame Miunchene įrengta tik maždaug 70 lentelių), ir tai – tik atidžiai įvertinus eismo sąlygas. Rengiant Taisykles atsižvelgta į Vokietijos patirtį šioje srityje ir lenteles su žaliomis rodyklėmis bus draudžiama įrengti ten, kur, pvz., priešpriešiniam eismui numatytas kairysis posūkis su žalia rodykle; šviesoforas įrengtas dėl pėsčiųjų, ypač dėl moksleivių saugumo; posūkis į dešinę leidžiamas iš dviejų ar daugiau eismo juostų. Be to, lentelė su žalia rodykle galės būti įrengta tik tuomet, jei į dešinę sukančiam vairuotojui matomumas užtikrinamas sustojus prie „Stop“ linijos, nes priešingu atveju per raudoną signalą sukantis vairuotojas turės kirsti „Stop“ liniją, kad privažiuotų sankryžą, o ten jis gali trukdyti ar sukelti pavojų transporto priemonėms, pėstiesiems, dviratininkams, judantiems pagal žalią šviesoforo signalą. Užmiestyje esančiose sankryžose lentelė su žalia rodykle draudžiama.

Frankas pakomentavo šį teiginį "Visoje Europoje, išskyrus Vokietiją, nėra tokių lentelių." ir pasiūlė dar vieną nuorodą:

Netiesa, panasi taisykle yra Šveicarijoje.
Be to Prancuzijoje, Lenkijoje, Cekijoje, Rumunijoje, JAV, Kanadoje, Tailande ir Singapure yra teise i desine suktis esant raudono sviesoforo. Ir berods Rusijoje ir Ukrainoje (bent pastaraji laikau Europs dalimi).
Is dalies ir be rodykles jei ne kitu zenklu draudziama.
O Nyderlanduose tokia teise tik iskiriama dviratinikams :-)
Aišku, klausimas kaip tos lenteles konkreciai atrodo, ar tokios arba tokios...

Vokietijoje atsirado tik del to kad pereme is VDR KET ;-)
Rytu Vokietijoje ju gana daug, Vakaru mažai
(buvo argumentuojama kad Vakierieciai per durni isskirti tarp zalios sviesoforo rodykles ir rodykles be sviesoforo)

čia radau gražesnio sisteminio paaiškinimo:
http://www.miestai.net/forumas/showpost ... ostcount=1


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2012 Kov 03 19:38 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2012 Kov 03 19:24
Pranešimai: 2
Šveicarijoje, Lenkijoje, Rumunijoje yra papildoma sekcija ties žaliu šviesoforo signalu, Čekijoje yra papildoma sekcija ties raudonu šviesoforo signalu, Prancūzijoje yra papildoma sekcija su geltonu mirksinčiu signalu ties žaliu šviesoforo signalu. Pažymėtina, kad papildomos sekcijos gali būti įjungtos ne visuomet, ko negalima pasiekti įrengus lentelę su žalia rodykle. JAV (išskyrus New York valstiją), Kanadoje leidžiama sukti degant raudonam signalui, jei nėra to draudžiančių ženklų, tačiau prieš sukant privaloma sustoti prie "Stop" linijos. Vokietijoje yra lentelių su žaliomis rodyklėmis, tačiau vėl gi privaloma sustoti prie "Stop" linijos, o ne kaip pas mus lėkti ne nepristabdžius. Rusija neturi lentelių su žaliomis rodyklėmis - praeitais metais Putinas bandė jas įvesti, bet šiemet sausio mėnesį eismo saugumo specialistai pasiūlymą atmetė. Ukraina turi lentelę su žalia rodykle, tačiau straipsnyje ji nepaminėta, kadangi eismo saugumo požiūriu ji nėra europietiška, ši šalis tiesiog šią lentelę nukopijavo nuo mūsų ir nėra pavyzdys, kaip reikia saugiai organizuoti eismą. Todėl naujose šviesoforų įrengimo taisyklėse pavyzdys, kur nereikia įrengti lentelių, yra paimtas iš Vokietijos.

Šiaip kaip dviratininkų forumui siūlau atkreipti dėmesį į su dviratininkais susijusias naujoves. Citatos iš naujų Kelių šviesoforų įrengimo taisyklių:

11. Dviračių eismas gali būti reguliuojamas kartu su automobilių eismu arba su pėsčiaisiais, be atskirų šviesoforų. Jeigu įrengiami dviratininkų šviesoforai, jie yra dviejų spalvų ir signalų seka turi būti tokia pati, kaip pėsčiųjų šviesoforų. Visi signalai turi būti su dviračio simboliu (žr. priedą).
20. Jeigu sankryžoje į kurią nors pusę posūkis leidžiamas iš dviejų ar daugiau eismo juostų, tai toje pusėje lygiagrečiai judantiems pėstiesiems ir dviratininkams tuo metu turi degti raudonas šviesoforo signalas.
54. Dviračių eismas reguliuojamas trimis pagrindiniais reguliavimo būdais, kuriuos galima papildyti priemonėmis, skirtomis dviratininkų kairiajam posūkiui.
54.1. Dviračių eismas reguliuojamas bendrai su automobilių eismu tada, kai dviratininkai važiuoja automobilių eismo juostomis. Taip pat eismas reguliuojamas bendrai, kai dviračių takas prieš šviesoforą yra sutapdintas su kelio važiuojamąja dalimi ir tarp jų nėra aukščių skirtumų. Dviratininkams prieš šviesoforą turi būti pažymėta atskira „Stop“ linija, jeigu važiuojamojoje dalyje paženklintas dviračių takas.
54.2. Dviračių eismas reguliuojamas bendrai su pėsčiųjų eismu tada, kai dviračių eismas prieš šviesoforą atitraukiamas tolyn nuo automobilių eismo ir priartinamas prie šaligatvio ar pėsčiųjų tako. Tuomet dviratininkai turi vadovautis šviesoforais, kurių signaluose yra pėsčiojo ir dviračio simboliai. Toks dviratininkų eismo reguliavimo būdas gali būti taikomas ir tuomet, kai dviračių takas nėra atitrauktas nuo važiuojamosios kelio dalies, bet dviračių takas yra pėsčiųjų tako lygyje (aukščiau už kelio važiuojamąją dalį) ir prieš šviesoforą nebuvo sutapdintas su kelio važiuojamąja dalimi.
54.3. Dviračių eismas reguliuojamas atskirai tada, kai įrengti dviratininkų šviesoforai. Šis reguliavimo būdas taikomas didelio ploto sankryžose, kurias atlaisvinti dviratininkams trunka gana ilgai. Siekiant geresnio saugumo ir pralaidumo rekomenduojama, kad žalias dviračių eismo signalas užgestų anksčiau nei automobilių eismo. Kartu tai reiškia, kad dviračių eismo infrastruktūra turi būti atskirta nuo automobilių eismo juostų.
55. Atskirai reguliuojamam dviračių eismui turi būti paženklinta atskira „Stop“ linija. Žalias dviračių eismo signalas turi būti įjungtas 1–2 s anksčiau, kad dviratininkai, kaip ir pėstieji, pasiektų konfliktinę zoną prieš pradedant sukti transporto priemonėms (žr. 47 punktą).
56. Rekomenduojama, kad dviratininkai, kirsdami kelią per saugumo zoną (pvz., per skiriamąją juostą), neturėtų joje sustoti. Jeigu to nepavyksta įgyvendinti, rekomenduojama naudoti skaitmenines švieslentes, nurodančias laiką, likusį iki žalio signalo pabaigos, ir parinkti trumpą raudono signalo trukmę. Kad dviratininkai iki saugumo zonos nevažiuotų degant raudonam signalui, reikia suderinti, jog už saugumo zonos esantis dviračių šviesoforas per anksti neuždegtų žalio signalo.
98. <...> Jeigu pėsčiųjų ir dviratininkų eismas reguliuojamas kartu, tai šviesoforai su pėsčiojo ir dviračio simboliais turi būti įrengti viduryje tarp pėsčiųjų perėjos ir dviračių tako.
99. Jeigu dviračių eismą reguliuoti reikia atskirai nuo automobilių ir pėsčiųjų eismo, dviratininkų šviesoforai turi būti įrengti prieš konfliktinę zoną (sankryžą), žvelgiant dviratininko judėjimo kryptimi.
Priedas
6. Signalų, skirtų pėsčiųjų ir dviračių eismui reguliuoti, simboliai pateikti 1.5–1.7 pav. Įrengiant šviesoforus turi būti užtikrintas aiškus šių simbolių matomumas, kad pėstieji ir dviratininkai gerai matytų jiems skirtus signalus, o vairuotojai jų nepainiotų su transporto šviesoforų signalais.


Paskutinį kartą redagavo PauliusB 2012 Kov 04 01:11. Iš viso redaguota 1 kartą.
ištrinta citata, cituojanti prieš tai einantį pranešimą


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 2 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 4 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.088s | 16 Queries | GZIP : Off ]