Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2018 Bal 21 17:11

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: A juostos ir dviratininkai
StandartinėParašytas: 2011 Vas 20 23:12 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Įvairūs veikėjai kartais siūlo viešojo transporto eismui mieste skirtas A juostas kaip sprendimą dviratininkų saugesniam važiavimui miestuose. Šita diskusija vėl kartojasi svarstant H. Manto gatvės Klaipėdoje situaciją, kai ant siaurų šaligatvių įrengti dviračių takai sukėlė spaudoje šurmulį dėl neva "dviračių ir pėsčiųjų supriešinimo". Nežinia, kiek to supriešinimo, o kiek spaudos "antis" ir pučiamas burbulas.
Vienas iš siūlymų - įrengti A juostas ir uždraudus dviratininkams važinėti dvirtakiais ant šaligatvių, nukelti juos į gatvę su viešuoju transportu, paskatino mano mintis apie A juostų naudą ir tinkamumą dviratininkams. Kur mitai, o kur realybė. Kokia jūsų nuomonė ?

Mano nuomonė:
Kam išvis reikalinga A juosta dviratininkui ? Ji patogi ir naudinga tik viešajam transportui važiuoti greičiau už bendrą transproto srautą ir laikytis grafiko, mažiau stringant transporto kamščiuose. A juosta ar mišrus transporto srautas kai greitis neribojamas - dviratininkui jokio skirtumo, nes reikia važiuoti gatvėje su mašinomis. Dėl didelių gabaritų bet koks transportas - autobusas, mikroautobusas, troleibusas ar sunkvežimis daug pavojingesnis dviratininkui, nesvarbu kurioje juostoje. Nežinau jokių duomenų, pagrindžiančių, kad dviratininkai daugiau naudotųsi esamomis A juostomis ir jas vertintų labiau už dviračių takus ar važiavimą bendrame sraute su automobiliais. A juostų buvimas kituose miestuose (Kaunas, Vilnius) nerodo jokio dviratininkų dažnesnio važinėjimo tose juostose (mano asmeniniai ilgalaikiai stebėjimai).
A juostos mano nuomone niekuo nėra geresnės už paprasčiausią važiavimą bendrame sraute su automobiliais ir nėra joks sprendimas skatinti žmones dažniau važiuoti dviračiu. Žmonės gatvėje nevažiuoja todėl, kad bijo susidūrimo pavojaus ir pasekmių su daug greitesniais ir sunkesniais automobiliais, jiems nesvarbu ar tai lengvieji automobiliai, ar A juostoje autobusai, troleibusai ir mikroautobusai. Todėl gatvės vengiantiems dviratininkams (tokių labai daug Lietuvoje)A juostos nėra joks sprendimas.

Iš asmeninės ir pažįstamų žmonių patirties su A juostomis. Kauno centre, kur jų yra, A juostose pilna transporto (mikruškės, autobusai, troleibusai, taxi), kaip ir gretimoje neA eismo juostoje. Man VISIŠKAI nėra jokio skirtumo, A ar B,C,D.... juosta, jei aš ten minu kartu su automobiliais. Autobusai, troleibusai, mikruškės Kaune važinėja gan agresyviai, dažnai prispaudžia dviratininkus prie kelkraščio, nes kaip taisyklė apvažiuoja toje pačioje juostoje (dažnai lenkti neturi galimybės, nes greitima juosta užimta, o skuba), nesvarbu A ar neA. Pats esu turėjęs daug pavojingų situacijų ir buitinių konfliktų su vairuotojais. nusispjaunu ir nuvažiuoju, neturiu noro gaišti laiko ilgiems ginčams. Tokių kaip aš-daug.

Todėl aiškinimas, kad A juostos kažkuo ypatingai patogios, geresnės ar saugesnės dviratininkui gatvėje, nei jokios juostos - gryniausias nesusipratimas. Iš principo dviratininko ir bet kokios stambiagabaritės transporto priemonės buvimas vienoje eismo juostoje yra padidinto pavojaus šaltinis. Nes dėl autobusų gabaritų vairuotojui yra blogesnis matomumas, didesni "black spotai". Jei stovi palei autobuso priekį dešinėje prie sankryžos, tavęs dažnai visai nemato dėl techninių priežasčių, kai aplenkia ir suka dešinėn į stotelę užkirtinėdamas, dažnai prispaudžia ir sudaro avarinę situaciją ne dėl blogos valios, o kad blogai įvertino tavo greitį ir savo gabaritus, kaip posūkyje įsipaišo. Ir šiaip viešojo transporto vairuotojai pikti, pavarę per dieną ir priklausomi nuo grafiko, todėl skuba ir vairuoja gan agresyviai visur.

Man atrodo, mes nebeturime ginčų LDB viduje dėl dviračių takų reikalingumo, kaip patogiausio infrastruktūros modelio masiškam saugiam patogiam dviračio naudojimui mieste. Pažangių šalių, kaip Olandija, Danija, Švedija, Vokietija patirtis tai patvirtina. Ne visur greitai atsiras takai, vietomis (įvertinus situaciją) kitur jie nebūtini. Reikia lanksčių, realią situaciją atitinkančių sprendimų ir važiavimas bendrame sraute nėra problema, kai greitis sumažinamas iki 30 ar bent 40 km/h, mažai judriose D kategorijos gatvėse. Kitu atveju tegu sprendžia pats dviratininkas, bet turi būti pasirinkimo galimybė tarp gatves ir tako. Šaligatviais važinėjimas neišvengiamas, ypač kai nėra kitų alternatyvų. Ten pėsčiųjų pirmenybė ir taškas.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 21 10:14 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 28 01:38
Pranešimai: 80
santykis kokio sprendimo rinktis (ar juosta, ar atskirtas takas dviračiams) turėtų atrodyti daug maždaug taip:
http://wiki.dviratis.lt/tiki-browse_image.php?offset=0&sort_mode=created_desc&desp=&galleryId=1&imageId=13
Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 22 16:45 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Geras ir taiklus straipsnelis apie "slaptą dviratininkų sektą", nežinomą kontinentinėje Europoje, bet gają tarp JAV ir D. Britanijos dviratininkų. "Nedidelė, bet triukšminga, kurioje dominuoja adrenaliną mėgstantys vyrai, nesuprantantys esminės žmogaus prigimties", kuri pasisako prieš bet kokią išskirtinę dviratininkams skirtą infrastruktūrą ir teigia dviračius turint važinėti bendrame eisme "kaip mašinos".


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 28 11:48 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Vas 28 11:18
Pranešimai: 20
Sveiki,
Jei galvojame netik apie siandienine situacija palankia sau ,bet ir apie ateiti - ant dviracio sedanti jaunima (musu vaikus) reikia pripazinti kad infrostrukrura kurios pamatas butu vaziuojamoji dalis ir A juostos nera tinkama. Kad ateities kartos vaziuotu dviraciu visu pirma reikia pradeti dirva ruosti auganciam pilieciui o ne tam kuris visa gyvenima nevazinejo dviraciu. Nenoriu pasakyti to kad is gatviu dviratininkams reikia kraustytis lauk. Jokiu budu ! Del mums priklausancios vietos gatveje turime dar arsiau kovoti!
Jei reikalautume dviraciui vietos tik vaziuojamojoje dalyje nebeliktu galimybes kovoti del musu mazuju (vaiku), ar silpnuju (moteru ar senu zmoniu) -netokiu patyrusiu ir drasiu dviratininku. Pagal galiojanti istatyma musu vaikai iki 12 metu turi teise vazineti tik automobiliu prigrustuose kiemuose. Su tokiu skatinimu ateityje dviratizmas pasmerktas nepopuliarejimu. Reikalingas Vokietijos pavyzdys: leidimas nepilnameciui dviratininkui ir ji lydinciam suaugusiam vaziuoti saligatviu VISAS TEISES IR PIRMUMA PALIEKANT PESCIAJAM. Taipat naikintinas ydingas istatymas draudziantis vaziuoti gatve kai yra salia irengtas nekokybiskas dviraciu takas netinkantis juo naudotis.(neturintis nuovazu,pervazu sankryzose,sankryzose nenukreipiantis i gatves vaziuojamaja dali kur nera toliau besitesiancio dviracio tako , epizodinis ,esantis tik vienoje gatves puseje).


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 4 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.083s | 15 Queries | GZIP : Off ]