Linai,
Ar buvo nusiustas laiskas su mano 2010 m. kovo men. paruostais pasiulymais "Lietuvos gelezinkeliams" ar Susisiekimo ministerijai?
Jei ne, tada reiketu si klausima pasiulyti itraukti I vasario 10 d. dviraciu transporto komisijos posedzio darbotvarke. Vienas is mano paminetu punktu siejasi su Franko siuloma Velostoties ideja.
Persiunciu savo beveik metu senumo laiska:
_______________________________________
From: saulius
Sent: 2010.03.07/Sunday 16:37
To: 'Linas Dviratis'; 'Eduardas Krisciunas'; 'Algis Balcas'; 'Frank'as Wurft'; 'Darius Mileska'
Subject: RE: Dėl kompleksinės ekologiško viesojo transporto pletros pasitarimo kovo 4 d.
Sveiki,
Rasant laiska susisiekimo ministerijai ar gelezinkeliams, pirmiausia turbut reiketu isdestyti problemas, su kuriomis susiduria dviratininkai, ir pasiulyti sprendimo budus, kurie padetu gelezinkeliams padidinti keleiviu keleiviu skaiciu, t.y. padetu gauti didesne nauda
Dviratininkai susiduria su šiomis problemomis keliaujant SPAB „Lietuvos geležinkeliai“ traukiniais:
1. Per didelė kaina už dviračio transportavimąDabartinė dviračio pervežimo traukiniais kainodaros sistema yra nelogiška ir nepatraukli dviratininkams, ypač vykstant trumpais atstumais, nes kaina už dviračio pervežimą viršija keleivio pervežimo kainą.
Pvz., traukiniu pervežti dviratį iš Priekulės į Klaipėdą kainuoja 5 Lt, kai tuo tarpu keleivio bilietas kainuoja tik 4,8 Lt.
Pasiūlymas: siekiant pritraukti daugiau keleivių, dviračio pervežimo kaina turėtų būti simbolinė arba ši paslauga turėtų būti nemokama. Geras pavyzdys yra AB „Smiltynės perkėla“ kainodaros politika, kur dviratis yra pervežamas nemokamai, o uždirbama už dviratininko pervežimą. Tokia kainodara nulėmė tai, kad kiekvienais metais nuo 2005 m. dviratininkų skaičius pastoviai augo, o 2009 m. perkeltų į Smiltynę dviratininkų skaičius lyginant su 2008 m. išaugo 34% (iki 190 tūkst.), nors bilieto kaina pakilo net 45% nuo 2 Lt iki 2,9 Lt.
2. Per mažai vietos dviračiams vagonuoseDaugumoje traukinių nėra pakankamai vietos ir laikiklių dviračiams, nėra patogaus įlipimo. Pvz., iš anksto įsigyti bilietus galima tik max. 8 dviračiams traukinyje Vilnius-Klaipėda, kuris ypatingai svarbus tiek Lietuvos, tiek ir užsienio dviratininkams, vykstantiems į pajūrio regioną pakeliauti vienintele Lietuvoje paženklinta Pajūrio dviračių trasa. Neaišku, ką daryti didesnei dviratininkų grupelei.
Pasiūlymai:1. skirti dviračiams daugiau vietos vagonuose, kuriuos prie įlipimo pažymėti dviračio ženklu;
2. leisti dviračius statyti vagonuose, pritaikytuose neįgaliesiems, ten įrengiant ir dviračių laikiklius.
3. Dviračių oficialiai negalima pervežti nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d.Lietuvoje jau yra nemaža dalis dviratininkų, kurie važinėja dviračiais susisiekimo, o kartais ir turizmo tikslais ištisus metus. Dviračių turizmo sezonas užsieniečiams nesibaigia spalio mėnesiu, ypač populiarėjant Europos šalyse „EuroVelo“ trasoms, iš kurių 3 suplanuotos per Lietuvą. Šis keleivių segmentas taip pat galėtų padidinti SPAB „Lietuvos geležinkeliai“ pajamas neinvestuojant į tai nei vieno papildomo lito.
Pasiūlymas: siekiant pritraukti daugiau keleivių, leisti dviračius pervežti traukiniais ištisus metus, taikyti nuolaidas dviratininkams už dviračio pevežimą ne vasaros sezono metu (jeigu nebus atsisakyti mokesčio už dviračio pervežimą)4. Prie traukinių stočių nėra dviračių stovų ar saugomų parkavimo vietųLietuvoje yra nemažai dviratininkų, ypatingai didžiuosiuose miestuose, kurie naudoja dviračius susisiekimui ištisus metus. Tokie dviratininkai yra potencialūs SPAB „Lietuvos geležinkeliai“ keleiviai vykstant į kitus miestus be dviračio jeigu prie geležinkelio stočių būtų įrengti dviračių stovai ar saugomos parkavimo aikštelės. Tai ypatingai aktualu tapo visuose didžiuosiuose miestuose įvedus mokesčius už automobilių parkavimą.
Pasiūlymas: prie pagrindinių traukinių stočių įrengti dviračių stovus, prie kurių būtų galima atremti dviračius ir juos saugiai prirakinti, ir saugomas dviračių parkavimos aikšteles, kurių paslaugos gali būti simboliškai apmokestinamos. Tai prisidėtų prie automobilių srauto ir CO2 kiekio mažinimo miestuose. 5. Išankstinių traukinio bilietų pirkimas, ypatingai įmonėms, SPAB “Lietuvos geležinkeliai” kasose yra komplikuotas, nes užtrunka labai ilgai bilietų už dviračius forminimas ir PVM sąskaitų-faktūrų išrašymas, įmonių atstovai turi gaišti laiką ir dėl kiekvieno bilieto turi vykti į kasas.Pasiūlymas: siekiant pritraukti daugiau keleivių būtina palengvinti traukinio bilietų įsigijimą/prieinamumą, ypatingai įmonėms ir jų įmonių klientams, pvz., turizmo agentūroms, kurios dažnai iš anksto užsako traukinio bilietus užsienio turistams dviratininkams. Todėl būtina modernizuoti traukinių bilietų rezervacijos ir pardavimo sistemą, kad traukinio bilietus būtų galima įsigyti ne tik SPAB “Lietuvos geležinkeliai” kasose, bet ir turizmo agentūrose.
Saulius
________________________________________
From: Linas Dviratis
Sent: 2010.03.04/Thursday 01:14
To: Saulius Ruzinskas; Eduardas Krisciunas; Algis Balcas; Frank'as Wurft
Subject: Fw: Dėl kompleksinės ekologiško viesojo transporto pletros pasitarimo kovo 4 d.
sveiki,
persiunciu savo laiska Kauno m. savivaldybei.
Siandien ilgai kalbejau telefonu su Romu Semeta is Sauliu m. savivaldybes Aplinkos skyriaus. Jis bus vienas is formuojanciu pasiulymus Siauliuose. Jis tikrai sutiko, kad esamos taku bukles atnaujinimas ir jam atrodo prioritetas. Turejau isaiskinti, kodel lygi danga (asfaltas) geriau uz trinkeles ir kita egzotika. R.Semeta yra senas dviratininku pazistamas, su kuriuo galima racionaliai bendrauti. Kitur savivaldybese bus sunkiau.
grisiu is komandiruotes ir galesiu padirbeti prie rastu savaitgali, parasykite iki to savo atsiliepimus del laisko Susisiekimo, Aplinkos ministerijoms ir savivaldybems del numatytu priemoniu ir lesu tikslingo panaudojimo. Manau, realu siulyti 1-2 priemones kaip prioritetines visiems vienodas. Taip pasiulyra dabar.
Sauliau, isipareigojai sneketis su Lietuvos gelezinkeliais del dviraciu vezimo. Manau, dabar pats tinkamiausias metas tai daryti, nes ir lesos numatomos. Todel parasyk atskirai siulymus del priemoniu finansavimui dviracius vezti gelezinkeliais. Idesime i bendra rasta Susisiekimo ir Aplinkos ministerijoms. Sitas priemones ir atitikties kriterijus veliau ministerijos perduos Finansu ministerijai, kuri teiks patvirtinima del ES lesu dalies perskirstymo Sanglaudos fondu prieziuros tarybai. Tik kai praeis sita derinima, tas lesas tures teise perkelti is vienos biudzeto eilutes i kita ir pradeti naudoti.
As esu nuo Aplinkosauginiu organizaciju koalicijos deleguotas i ta Sanglaudos prieziuros komiteta (cia mano darbo uz alga dalis
tai butinai paraginsiu komiteto narius pritarti siam lesu perskirstymui ir kolegas is Aplinkosaugos koalicjos taip pat paraginsiu pritarti musu siulymams ministerijoms del priemoniu.
Linas