Specialusis planas yra tik dokumentas, numatantis kur
galėtų būti dviračių takai ar trasos. Tai jokiu būdu nereiškia, kad tas planas bus įgyvendintas pilna apimtimi. Tikrai nebus nei viena versija
Todėl mano galva, geriau rinktis pilniausią variantą, kuris numato didžiausią trasų tinklą. Iš to pasiūlymų skaičiaus kažkokiomis aplinkybėmis bent dalis galės būti įgyvendinta. Kur bus lengviausiai sprendžiami žemės nuosavybės ir fizinės erdvės klausimai.
Mano galva svarbesnė užduotis - inventorizuoti tuos pasiūlymus, ar visose vietose parinktas optimalus tinklas, ar tikrai yra fiziškai vietos kažką įrengti konkrečiose trasose. Gal yra geresnis alternatyvinis variantas.
Rengiant Kauno dviračių takų specialųjį planą projektuotojai buvo parinkę dalį trasų gatvėse, kur visai nėra vietos ką nors daryti: siaura intensyvi gatvė, siauras šaligatvis ir užstatymas iki pat kraštų (pvz. A. Baranausko, Kalniečių, kt.). Iš pirmo žvilgsnio logiška ten važiuoti, bet panagrinėjus situaciją matosi, kad bus nerealu ką nors įrengti dėl vietos trūkumo, svarbios judrios gatvės. Geriau paieškoti alternatyvos greta.
Susitikimuose įtikinome projektuotojus pakeisti tokias problemines vietas.
Nerimta būtų blokuoti tokį planą, nes geresnio niekas greitai nepadarys; šitas vis tiek bus patvirtintas, nes sumokėtos lėšos ir privaloma priimti darbą; dalis pasiūlymų jame tikriausiai yra geri ir galima siūlyti juos kaip įgyvendinimo prioritetus; jei nebus plano, nebus išvis nieko rimto daroma. Kartais geriau blogesnis, netobulas planas ir takai, negu jokio.
Gyvenime išvis mažai kas yra tobula, bet mes gyvename.