Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2024 Kov 29 00:47

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 6 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2011 Vas 12 17:48 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Sveiki,
Nuo 2010 m. prie Susisiekimo ministerijos (SM) veikia dviračių komisija. Jos nariai yra LDB (deleguotas Eduardas Kriščiūnas), SM, savivaldybių, Aplinkos ministerijos (AM), Valstybės saugomų teritorijų tarnybos (VSTT), policijos atstovai. LDB ilgai siūlė, kad būtų tokia struktūra, kuri svarstytų ir spręstų dėl teisės aktų, techninių reglamentų infrastruktūrai, politikos ir finansavimo krypčių, kitų su dviratyste susijusių klausimų sprendimui. Ačiū Gražvydui Jakubauskui, kuris daug prisidėjo, kad tokia struktūra atsirastų. Ar tai bus veiksni struktūra, ar tik eilinė "komisija" - laikas parodys. Buvo tik keli posėdžiai.

Apie 2011 m. vasario 10 d. posėdį ir klausimus. Svarstytas komisijos darbo planas. Jokių lemtingų sprendimų nepriimta, daug debatų aktualiomis temomis. Darbo planas turi būti patvirtintas iki kovo 15 d. Dar turi būti vienas posėdis vasario gale. Gražvydas J. atsiųs pasiūlymų sąrašą ir protokolą. Čia mano užrašai. Apibendrinant, kiti dalyviai pateikė pasiūlymus, kuriuos jau senai suformulavo LDB. Mums liko tik pritarti, pridėti argumentų dėl būtinybės pokyčiams ar papildyti pasiūlymus. Gerai, kad didesnis ratas institucijų panašiai suvokia LDB keliamus klausimus ir sprendimus.

1. Dviračių maršrutai saugomose teritorijose.
VSTT yra bene daugiausiai dviračių maršrutus vystanti institucija Lietuvoje. Pažymėti dviračių maršrutai yra daugelyje saugomų teritorijų (ST): regioniniuose ir nacionaliniuose parkuose. Saugomų teritorijų administracijos dažniausiai įrengia stato stendus, suoliukus, poilsio aikšteles, pažymi maršrutus vietiniuose keliuose parko ar savivaldybės ribose. Pvz. Neries, Gražutės, Varnių regioniniuose parkuose.
Problemos:
- lėšų stoka ženklinimui ir kelių tvarkymui;
- vietinių kelių dangos būklė dažnai bloga, ir kinta metų eigoje dėl ž.ū. ir miško tvarkymo technikos važinėjimo. ST administracijos netvarko kelių ir negali įtakoti jų būklės;
- dėl žemės reformos ir sklypų padalinimo, dažnai vietiniams keliams per privačias valdas nesutvarkyti servitutai, nėra priėjimo prie lankytinų objektų. Tai labai apsunkina maršrutų planavimą ir ženklinimą.
- po infrastruktūros įrengimo iš ES ar kitų projektinių lėšų nelieka pinigų jos tolimesnei priežiūrai.

Diskusija: dėl ženklinimo. Linas pasiūlė, kad ženklinimui vietoj rodyklių ant stulpų (brangu ir greitai suniokojama, neatstatoma) būtų naudojamas spalvotas dažytas žymėjimas ant įvairių objektų, kaip Lenkijoje, Čekijoje Slovakijoje. Paprasta, patogi ir pigi laiko patikrinta sistema.
Debatai dėl maršrutų numeracijos ir ženklinimo susikirtimuose su magistraliniais ir krašto keliais. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) gan kategoriškai prieš informacinių ženklų statymą, nes jie vėliau neprižiūrimi. LAKD nenori jų prisiimti į savo balansą. Informacinius ženklus dažniausiai stato savivaldybės, Valstybinis turizmo departamentas (VST), bet paskui jų neprižiūri. KET ženklai 626 ir 627 su numeracija galioja tik Pajūrio dviračių trasai, nes nebuvo patvirtintas prieš kelis metus parengtas nacionalinių trasų numeracijos planas. Saulius Ružinskas gali apie jį papasakoti plačiau, dalyvavo rengiant.

Pasiūlymai:
- patvirtinti naujus KET ženklus kaip 626 ir 627 tik be numeracijos, kuriais galėtų būti ženklinamos vietinės trasos ir nurodoma kryptis dviratininkui.
- atgaivinti nacionalinių dviračių trasų numeracijos planą. Vietinėms ir regioninėms trasoms gal nereikia numeracijos. Bet savivaldybės ir ST administracijos galėtų įtraukti nacionalinių trasų atkarpas į savo planus ir palaipsniui vystyti nacionalinį tinklą, kurį papildys vietinės ir regioninės trasos.
- dalį informacinių ženklų (pvz. krypties rodykles vietinių ir krašto kelių susikirtimuose) turėtų statyti ir prižiūrėti LAKD.

2. Velostoties prezentacija.
Frankas pristatė intermodalinio projekto dviratis-geležinkelis Velostoties Vilniuje pasiūlymą. Apie tai daugiau kitoje temoje.

3. Darbo plano pristatymas
3.1. Dėl tikslinio dviračių infrastruktūros finansavimo.
Kauno m. savivaldybės pasiūlymas, kad iš Kelių programos lėšų savivaldai būtų numatytas fiksuotas procentas dviračių infrastruktūrai. Labai geras pasiūlymas, kurį LDB senai teikė ir šįkart palaikė. Kelių programos 75% tenka krašto ir magistraliniams keliams per LAKD, 20% savivaldybėms ir 5% lieka SM rezerve panaudoti pagal atskirus pareikalavimus.
Nieko nenorintys keisti tvirtino, kad savivaldybės iš savo 20% ir dabar gali dalį naudoti dviračių infrastruktūrai. Teoriškai tiesa, praktiškai neveikia. LDB senai kėlė šį pasiūlymą ir jam pritarė su papildymu, kad fiksuotas procentas dviratystei būtų kiekvienai daliai (75, 25,5) su apibrėžta tikslinio panaudojimo tvarka. Tada visos institucijos turės finansinį suinteresuotumą vystyti ir prižiūrėti dviračių takus. Koks procentas - dar diskusijų klausimas. Gal 1-2% ?

3.2. Dėl dviračių infrastruktūros įtraukimo į planuojamas kelių rekonstrukcijas ir remontus.
Priešininkai tvirtino, kad tai atseit tai trukdys kelių remontui, netikslinga ir t.t.
Vigilijaus Sadausko pasiūlymas: papildyti teisės aktus, kad vykdant kelio rekonstrukcijos projektą, būtų įvertinta būtinybė ir techninės sąlygos dviračių infrastruktūrai. Pvz. atsižvelgti, ar tame ruože yra numatyti bendruose ir specialiuose planuose dviračių trasos, maršrutai, kt.
LDB taip pat pritarė, nes tai senas mūsų pasiūlymas.
Pvz. Kauno specialiame dviračių takų plane numatytas dviračių takas Juozapavičiaus pr. tačiau planuojant kapitalinį gatvės remontą, dviračių takas "pamirštas" ir neįtrauktas į techninį projektą.
Kauno-Vilniaus kelią planuojama paversti greitkeliu, kuriame nebus vietos dviratininkams. Tačiau jokių realių žingsnių, kur šalia ta kryptimi važiuoti dviratininkams nesiimta. LAKD tvirtina, kad tai ne jų reikalas, savivaldybės nieko nedaro. Dviratininkai bus išstumti iš viešo kelio.

3.3. Dėl darbo plano priemonių.
įtraukti visi LDB pasiūlymai dėl dviračių vežimo geležinkeliais, KET taisyklių keitimai ir kt. pamačiau anksčiau negirdėtus ir nediskutuotus pasiūlymus LDB vardu apie administracinės atsakomybės sugriežtinimą ir dar kažką. matėsi, kad nelabai pagrįsti, sukėlė daug debatų ir buvo atidėti patikslinimui. Edai, ar ne tavo darbas ;-) ?
Dėl Lietuvos geležinkelių kainodaros, nesezono laikotarpio ir dviračių vežimo sąlygų (LG) ministerija siūlė derėtis tiesiogiai, nenorėdama pripažinti savo įtakos LG. Dėl bilietų pardavimo visai atskiras klausimas, jokio sprendimo.

Dėl LDB pasiūlymų KET, ministerijos atstovai turėjo visokių nuomonių, bet pasiūlymai įtraukti svarstymui.

Pagrindinė problema, kad nėra jokios tvarkos, kaip teikiamos ir svarstomos KET pataisos ir susiję teisės aktai. Atrodo, kad tai daro vienasmeniškai keli žmonės iš SM (Pumpučio skyrius). Už durų girdėjome pasakojimų, kaip "Kirkilo laikais" Stasys Brundza prilįsdavo prie vyriausybės ir įpiršo kelias KET pataisas. Bet dabar jo pasiūlymai "kabo" internete be aiškios perspektyvos.
LDB vardu reikės siūlyti, kad būtų SM vadovaujama darbo grupė, visi pasiūlymai būtų svarstomi ir teikiami priėmimui jos vardu. Kad pavieniai klerkai nežlugdytų proceso su savo asmenišku supratimu ir interpretacijomis. Manau, kad reikės rašto Vyriausybės kanceliarijai dėl tokio bardako KET pataisų klausimais. Blogesnis variantas, kad daliai KET pataisų pirmiausia reikės Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų. Tai dar ilgesnis ir sunkiau prognozuojamas procesas Seime.

3.4. Lietuvos dviračių sporto federacija (LDSF) pateikė 2 pasiūlymus ir vieną neaiškų komentarą.
- kad dviratininkai galėtų važiuoti keliu, kai šalia yra dviračių takas.
LDB jau senai įtraukė tą siūlymą į KET pataisas. Kilo debatai su gerai žinomais argumentais. LDSF vadovas Vaclovas Šiugždinis bandė įrodyti, kad esamais dvirtakiais dažnai neįmanoma važiuoti ir gadinamos sportinės padangos, kainuojančios po 30-50 eur, o policija gaudo ant kelio sportininkus ir varo juos į dvirtakį. LDB tik papildo, kad dažnai esamų dvirtakių fragmentais saugiai nepravažiuosi jokiu dviračiu, ne tik "sportiniu plento ristūnu". Arba tos dvirtakių atkarpėlės taip nutiestos, kad keliu važiuoti saugiau, patogiau ir logiškiau.
Priešininkai tvirtino, kad privalu važinėti tik dvirtakiais, nes tai "valstybės investicijos", "įstatymų reikalavimas" ir t.t.
Palikta svarstymui kartu su KET ir teisės aktų pataisomis.
- kad dviratininkia galėtų važiuoti kolona keliuose, lydimi transporto su švyturėliais. LDB praplėtė pasiūlymą (iš mūsų KET papildymų), kad dviratininkams leisti važiuoti kolona ir be transport palydos (nes tokių grupių be transporto palydos žymiai daugiau).
Įvyko nesusišnekėjimas su LDSF, kurie aiškino, kad galiotų tik su transporto palyda. pažiūrėj tik iš savo varpinės, nors ir sportininkai dažnai važinėja be transporto palydos. Debatai ar tai galiotų magistraliniuose keliuose. Manau, magistralėse dviratininkams ne vieta (išskyrus ypatingus atvejus), ypač be transporto palydos. Dar klausimas, nuo kiek jau kolona. LDB vardu gal nuo 4 žmonių ?

Lauksiu posėdžio dokumentų iš Gražvydo ir Eduardo su Franku papildymų.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 11 10:50 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Bal 11 10:08
Pranešimai: 4
Klausimas: kaip galima su dviračiu nuvažiuoti iš Vilniaus į Kauną nepažeidus taisyklių, sakysim, dabartinių Kelių Eismo Taisyklių? Norėčiau pabendraut su tuo, kam tas atrodo paprasta. Ką atsakytu gegužės 15 2011 m. maratono organizatoriai? :?:


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 11 19:19 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Nuvažiuoti galima nevažiuojant greitkeliu, atkarpa Rumšiškės-Žiežmariai (nuo tilto iki tilto). Kai kelias įgaus automagistralės statusą, to padaryti negalėsi.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Bal 12 10:43 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Bal 11 10:08
Pranešimai: 4
Ačiū už patarimą ir nuomonę. Bet manau, kad reikėtu sugrąžinti dviratininkams lygias teisias su kitais eismo dalyviais, panaikinti jų diskriminacija tų dalyvių atžvilgiu, ir leisti teisėtai naudotis ko saugesniais keliais, tame ir automagistralės dalimi, kuria autotransporto eismas draudžiamas (už baltosios linijos).


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016 Bal 20 12:57 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2016 Bal 20 12:53
Pranešimai: 1
NU va ir niekas nieko nepadarė...
Aš į tą pačią temą, bet su kitu klausimu. Gal kam yra tekę keliauti po Kuršių Neriją dviračiais su nakvynėmis gamtoje? Kaip gauti leidimą miegoti kopose, jei išvis tai įmanoma?

_________________
tai gal bus pritaikytas dviratininkams gatviu dangos zymejimas ?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2016 Bir 30 15:48 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Gamtą ir rekreaciją Kuršių nerijos nacionaliniame parke prižiūri parko administracija ir Neringos savivaldybė. Miegoti kopose tikrai niekas neleis dėl daugelio priežasčių. Yra kempingas Nidoje, tik bėda kad vienas ir brangus


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 6 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 12 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.031s | 14 Queries | GZIP : Off ]