Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2024 Kov 28 20:16

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 2011 Vas 18 18:36 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 09 00:08
Pranešimai: 153
2010 04 09
Klaipėdos miesto savivaldybės
Administracijos direktoriui

Dėl dviračių transporto plėtros Klaipėdoje

Gerb. Direktoriau,
Lietuvos dviratininkų bendrija (LDB) džiaugiasi, kad Klaipėdos mieste kiekvienais metais daugėja dviratininkų. Tai rodo empiriniai tyrimai ir „Smiltynės perkėlos“ statistika, pagal kurią 2009 m. į Smiltynę buvo perkelta 34% dviratininkų daugiau (iš viso ~190 tūkst.) negu 2008 metais.
Tuo pačiu LDB susirūpinusi chaotiška ir nekoordinuojama dviračių transporto infrastruktūros plėtra Klaipėdos mieste. Dviratininkai skundžiasi dėl dviračių stovų trūkumo, nekokybiškos dviračių takų dangos ir netinkamai arba visai neįrengtų nuovažų, nesuderinto ir neatitinkančio standartų dviračių takų ženklinimo, dėl ko dviračių takais pamėgo vaikščioti pėstieji, o dviratininkai dažnai priversti pažeidinėti kelių eismo taisykles (KET), bet įvykus eismo įvykiui su pėsčiaisiais ar automobiliais, prokuratūra ir teismai dažnai nepelnytai apkaltina dviratininkus.
Informacija apie šias ir kitas problemas pastoviai pateikiama žiniasklaidoje, bet už tai atsakinga Klaipėdos miesto savivaldybė iki šiol nesiėmė jokių priemonių paminėtoms problemoms išspręsti. Paskutinis straipsnis šia tema „Dviračių takas Klaipėdoje: 10 km nesąmonių“ buvo publikuotas dienraštyje „Vakarų ekspresas“ 2010 m. balandžio 7 d.
LDB prašo atkreipti jūsų dėmesį ir pagaliau pradėti spręsti toliau išvardintas problemas, su kuriomis beveik kasdien susiduria klaipėdiečiai ir miesto svečiai dviratininkai, o šių problemų sprendimas nereikalauja daug lėšų, bet daugiau vadybinio ir koordinacinio darbo tarp atskirų miesto savivaldybės administracijos skyrių ir su kitomis institucijomis, pvz., kelių policija:

1. Nesuderintas vertikalus ir horizontalus ženklinimas dviračių ir pėsčiųjų-dviračių takuose (pvz., magistraliniame Taikos pr. dviračių take daug kur įrengtos raudonų trinkelių dviračių juostos, bet ženklai iš vienos pusės rodo, kad tai bendras pėsčiųjų-dviračių takas (pagal KET nr.413), o iš kitos pusės ties sankryža su Sausio 15-osios g. - kad tai tik dviračių takas (pagal KET nr. 411), kur pėsčiųjų eismas iš viso draudžiamas.

2. Trūksta horizontalaus/vertikalaus ženklinimo ir kitų dviračių eismo saugumo priemonių esamuose dviračių takuose ir jų sankirtose su gatvėmis (sankryžomis) ir įvažomis į kiemus, kur dažniausiai įvyksta eismo įvykiai su dviratininkais (pvz., prie namo Taikos pr.24). Dviratuko simbolis  (pagal KET nr.1.23) galėtų būti dviračių takuose kas 20-30 metrų, kur kertasi pėsčiųjų ir dviratininkų srautai. Dviračių pervažos sankryžose visur turėtų būti paženklintos linijomis iš kvadratų (pagal KET nr.1.14), o STOP linijos (pagal KET nr.1.11) ir ženklas „duoti kelią“ (pagal KET nr.203) atitrauktos prieš dviračių takus.

3. Šviesoforų signalai ir saugumo salelės didesnėse sankryžose nepritaikyti dviračių eismui (pvz., Taikos pr. sankryžos su Dubysos g. ir Agluonos g.), nes dažnai šviesoforų signalai skirti tik pėstiesiems (mieste nėra nei vieno šviesoforo dviratininkams pagal KET nr.78.5), o pervažiuoti sankryžą įmanoma tik dviem etapais, bet saugumo salelėse dviračiai netelpa.

4. Daugelyje vietų prie naujų objektų šalia gatvių įrengtos trumpos ir nesujungtos tarpusavyje dviračių takų atkarpos po 100 metrų ar trumpesnės, kuriomis dviratininkai negali naudotis (pagal KET nr.65 tai privaloma), nes nėra nuovažų, o patys dviračių takai dažnai yra pavojingi gyvybei dėl jų viduryje stovinčių stulpų, ženklų ir kitų objektų (pvz., Baltijos pr., Naujojo uosto g., ant Pilies tilto). Kol tokios trumpos dviračių takų atkarpos nebus sujungtos ir pritaikytos dviratininkų eismui, dviračių takų ženklai turėtų būti laikinai panaikinti, kad dviratininkai galėtų legaliai važiuoti gatve.

5. Esami magistraliniai dviračių takai daugelyje vietų nutrūksta, jie nėra sujungti į bendrą sistemą, nėra nuovažų (pvz., Baltijos pr. žiedas), o esamuose dviračių takuose daugelis nuovažų įrengta netinkamai (per status nuožulnumo kampas).

6. Kai kur dviračių takuose nėra užtvarų motorinėms transporto priemonėms, o policija menkai kontroliuoja (pvz., Vasaros koncertų estrada – Giruliai), todėl dviračių takais važinėja automobiliai ir keturačiai motociklai, sukeldami didelį pavojų dviratininkams.

7. Vykdant naujas gatvių rekonstrukcijas nebuvo įrengti dviračių takai/juostos (pvz., Tiltų ir Danės gatvėse, Mažvydo alėjoje, Lideikio ir H.Manto gatvių sankryžoje ties miesto parku), nors tai buvo numatyta Klaipėdos miesto dviračių transporto plėtros specialiajame plane ir kituose planavimo dokumentuose (pvz., Pajūrio dviračių trasos).

8. 2006 m. Lietuvos pajūryje buvo atidaryta ir plačiai išreklamuota nacionalinė Pajūrio dviračių trasa Nr.10 (būsima „EuroVelo“ trasa), kuri paženklinta Klaipėdoje nuo Girulių iki Rimkų, nuo Tiltų ir Danės gatvių sankryžos iki Senosios Smiltynės perkėlos bei Smiltynėje (pagal KET Nr.626 ir 627). Įrengus šią trasą, klaipėdiečiams ir miesto svečiams atsirado daugiau galimybių keliauti dviračiais iki Palangos ir Nidos, bet Klaipėdos miesto pervažiavimas visada išliko labai komplikuotas, nes čia per paskutinius 4 metus:

8.1. nebuvo prižiūrimi dviračių trasos ženklai, kurie daugelyje vietų jau sunaikinti (pvz., Smiltynėje) arba nukreipti neteisingomis kryptimis;
8.2. keliose dviračių trasos vietose iki šiol nėra įteisinti ar įrengti dviračių takai (pvz., Danės gatvėje nuo Tiltų g. iki Pilies tilto, per miesto parką nuo Klaipėdos universiteto iki Lideikio g. ir H.Manto g. sankryžos, Smiltelės gatvėje nuo cerkvės iki Šilutės pl.).

9. Dviračių takai daugelyje vietų nevalomi arba tai daroma labai retai, todėl važiuoti dviračių takais darosi pavojinga dėl stiklo duženų ir kitų šiukšlių (pvz., prie Vasaros koncertų estrados, Melnragėje, Smiltynėje ir kt.).

10. Sunaikinus pravažiavimą į Melnragę ties AB „Klaipėdos nafta“ nebuvo įrengtas alternatyvus dviračių takas ir tilteliai per geležinkelio bėgius, nors tai buvo pažadėta klaipėdiečiams ir buvo toks susitarimas tarp Klaipėdos miesto savivaldybės bei Valstybinio jūrų uosto direkcijos, kuri kiekvienais metais miesto infrastruktūros vystymui skiria po keletą mln. litų pagal miesto savivaldybės nurodytus prioritetus.

Mums iki šiol nesuprantama, kodėl be jokių diskusijų ir argumentų Klaipėdos mieste prieš keletą metų buvo panaikinta Dviračių transporto plėtros komisija, kurioje buvo ir LDB atstovas ir kuri galėjo padėti miesto savivaldybės tarnautojams spręsti mūsų paminėtas problemas.
Nepaisant to, mūsų organizacijos atstovai Klaipėdoje pasiruošę bendradarbiauti su miesto savivaldybės administracija ir kitomis institucijomis gerinant eismo sąlygas dviratininkams ir tokiu būdu prisidedant prie modernesnio Klaipėdos miesto kūrimo.
Siekiant šio tikslo, prašome įtraukti Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovą į Klaipėdos miesto Saugaus eismo komisijos sudėtį ir iš naujo įkurtą dviračių transporto plėtros komisiją.

Pagarbiai,

LDB Tarybos narys (klaipėdietis) Saulius Ružinskas
„EuroVelo“ projekto koordinatorius Lietuvoje
Tel. (8 615) 91773


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Vas 28 11:24 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 09 00:08
Pranešimai: 153
2010.04.27 d. SR-04-002

Klaipėdos miesto savivaldybės
Administracijos direktoriui

Dėl dviračių takų apžiūros Klaipėdoje 2010.04.23 d.

Gerb. Direktoriau,

Lietuvos dviratininkų bendrija (LDB) džiaugiasi, kad Klaipėdos miesto savivaldybė sudarė atskirą komisiją Klaipėdos miesto dviračių takų apžiūrai. Tuo pačiu LDB apgailestauja, kad ši komisija, vykdydama dviračių takų apžiūrą 2010 m. balandžio 23 d., padarė keletą esminių klaidų:

1. Dviračių takai buvo apžiūrimi važiuojant ne dviračiais, bet automobiliais, todėl daugelio problemų, su kuriomis susiduria dviratininkai, ši komisija negalėjo pastebėti;
2. Dviračiai takai buvo apžiūrimi važiuojant gatvėmis, o ne dviračių takais, todėl komisijos nariai dėl atstumo fiziškai negalėjo matyti daugelio problemų dviračių takuose;
3. Dviračių takų apžiūrą buvo atlikta per 1-2 val., todėl drįstame teigti, kad per tokį trumpą laiką daugelio probleminių vietų komisijos nariai fiziškai negalėjo apvažiuoti, pamatyti ir užfiksuoti.


Suprasdami, kad Klaipėdos miesto valdininkai yra labai užimti ir jiems trūksta patyrimo sprendžiant dviračių transporto infrastruktūros ir dviračių eismo organizavimo klausimus, LDB atstovai tą pačią dieną , t.y. 2010 m. balandžio 23 d., dviračiais pravažiavo magistraliniu dviračių takų palei Taikos prospektą ir Naujojo uosto gatve, bei fotoaparatu užfiksavo daugumą probleminių vietų, kurias reikėtų nedelsiant taisyti. Tai būtina atlikti siekiant sudaryti saugesnes eismo sąlygas visiems eismo dalyviams, tame tarpe ir Klaipėdos miesto dviratininkams bei svečiams, ypač užsieniečiams, atvykstantiems dviračiais iš Tarptautinės jūrų perkėlos.
Pabrėžiame, kad LDB atstovai užfiksavo tik dalį Klaipėdos miesto probleminių vietų, kurių yra ir kitose gatvėse ir kurios reikalauja atskiros apžiūros bei įvertinimo.

Siunčiame LDB vykdytos Klaipėdos miesto dviračių takų apžiūros ataskaitą su nuotraukomis ir komentarais apie taisytinas vietas (viso 15 psl. - žr. priedus)

Tikimės, kad ateityje Klaipėdos miesto savivaldybės sudaryta dviračių takų apžiūros komisija atliks savo darbą profesionaliau. LDB siūlo savo atstovų Klaipėdoje pagalbą ir nemokamą dviračių nuomą. Tikimės sėkmingo bendradarbiavimo.

Pagarbiai,

LDB Tarybos narys (klaipėdietis) Saulius Ružinskas
„EuroVelo“ projekto koordinatorius Lietuvoje


Prikabinti failai:
Failo aprašymas: priedas 1-5 psl.
2010.04.27 Klaipedos m. sav. administratoriui del dviraciu taku inspektavimo Klaipedoje-priedas ataskaita 1-5 psl..pdf [850.02 KiB]
Atsisiųsta 636 kartus(ų)
Failo aprašymas: priedas 6-10 psl.
2010.04.27 Klaipedos m. sav. administratoriui del dviraciu taku inspektavimo Klaipedoje-priedas ataskaita 6-10 psl..pdf [928.48 KiB]
Atsisiųsta 556 kartus(ų)
Failo aprašymas: priedas 11-15 psl.
2010.04.27 Klaipedos m. sav. administratoriui del dviraciu taku inspektavimo Klaipedoje-priedas ataskaita 11-15 psl..pdf [707.56 KiB]
Atsisiųsta 589 kartus(ų)
Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Geg 05 16:33 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 09 00:08
Pranešimai: 153
Su Darium susiderinom ir pateikėm nuo LDB pasiūlymus Klaipėdos miesto merui dėl Pajūrio dviračių trasos mieste.
Pasiūlymai su priedu sudėti žemiau.
Jau ir gavom atsakymą iš mero patarėjo Simono Gentvilo (E.Gentvilo sūnus), kuris yra dviratininkas ir padeda spręsti su dviračiais susijusius klausimus. Pažiūrėsim, kaip seksis.

Įdomu, kaip kitų miestų aktyviems dviratininkams sekasi bendrauti su naujomis valdžiomis?

**************
2011 05 05, SR11-05-004

Klaipėdos miesto Merui p. Vytautui Grubliauskui
Klaipėdos miesto Saugaus eismo komisijai


Dėl Pajūrio dviračių trasos (PDT) Klaipėdos mieste

Lietuvos dviratininkų bendrija (LDB) džiaugiasi, kad Klaipėdos mieste kiekvienais metais daugėja dviratininkų. Tai rodo įvairūs tyrimai ir „Smiltynės perkėlos“ statistika, pagal kurią 2009 m. į Smiltynę buvo perkelta 34% dviratininkų daugiau (iš viso ~190 000) negu 2008 metais.
Tam didelės įtakos turėjo Valstybinio turizmo departamento iniciatyva 2006 m. Lietuvos pajūryje oficialiai atidaryta ir plačiai išreklamuota nacionalinė Pajūrio dviračių trasa Nr.10 (būsima tarptautinė trasa „EuroVelo 10“ ir „EuroVelo 13“), kuri Klaipėdos mieste paženklinta dviračių trasos ženklais (pagal Kelių eismo taisykles (KET) Nr.626 ir Nr.627) nuo Girulių iki Rimkų ir nuo Tiltų - Danės g. sankryžos iki Senosios Smiltynės perkėlos bei Smiltynėje nuo perkėlos Nidos kryptimi. Įrengus šią trasą, klaipėdiečiams ir miesto svečiams atsirado daugiau galimybių keliauti dviračiais iki Palangos, Nidos ir Rusnės, bet Klaipėdos miesto pervažiavimas visada išliko labai komplikuotas, ypač dviratininkams iš užsienio, nes Klaipėdoje per 5 metus po PDT atidarymo ir infrastruktūros perdavimo Klaipėdos miestui:

o nebuvo prižiūrimi ir atnaujinami dviračių trasos ženklai, kurie daugelyje vietų yra dingę (pvz., Smiltynėje, miesto parke), nusukti neteisingomis kryptimis arba ženklų trūksta (pvz., Girulių dviračių take, į kurį įsilieja naujas dviračių takas nuo Dragūnų kvartalo);
o keliose dviračių trasos vietose galima pravažiuoti tik pažeidžiant Kelių eismo taisykles, pvz., Danės gatvėje nuo Tiltų g. iki Pilies tilto, kur dviratininkai į keltą Danės gatve turi važiuoti prieš eismą arba šaligatviu!!!
o esami dviračių takai yra blogos kokybės, pvz., H.Manto g., kur kyla konfliktai tarp dviratininkų ir pėsčiųjų, o važiuojant laiptais po geležinkelio viaduku kyla pavojus pačių dviratininkų gyvybėms;
o vykdant gatvių rekonstrukcijas nebuvo įrengti dviračių takai, pvz., nuo P.Lideikio - H.Manto g. sankryžos iki Vasaros koncertų estrados, Tiltų g.


Siekiant pagerinti visų eismo dalyvių sąlygas ir padaryti Pajūrio dviračių trasą (būsimą „EuroVelo“ trasą) patrauklesnę bei saugesnę visiems dviratininkams, Lietuvos dviratininkų bendrija siūlo:

1. Įteisinti dviračių taką DANĖS g. šaligatvyje nuo Tiltų g. iki Šiaurinio rago, kur planuojama nuo birželio mėn. visam laikui persikels Senoji Smiltynės perkėla – viena didžiausių dviratininkų traukos vietų. Pilies g. kirtimui siūlome panaudoti pravažiavimą po Pilies tilto apačia, o kad neklaidinti dviratininkų, būtina išmontuoti senus trasos ženklus ant Pilies tilto ir kairiajame Danės upės krante, bei įrengti naujus ženklus iki pat Šiaurinio rago.

2. H.MANTO gatvėje nuo Tiltų g. iki Lietuvininkų aikštės įrengti atskiras dviračių eismo juostas važiuojamojoje dalyje abiejose gatvės pusėse, kaip tai yra plačiai taikoma pažangiuose Vakarų Europos miestuose ir net Gedimino prospekte Vilniuje. Važiuoti tokiomis juostomis dviratininkams yra daug saugiau negu šaligatviuose įrengtais dviračių takais, kur dažnai įvyksta susidūrimai su automobiliais išvažiavimuose iš kiemų ir šalutinių gatvių. Motorizuoto transporto eismui šioje H.Manto g. atkarpoje vietoj 4 eismo juostų, kurių plotis dabar neatitinka jokių standartų, būtų galima numatyti 2 eismo juostas (po 1 juostą abiem kryptimis), o ties sankryžomis – 3 juostas, iš kurių 1 juosta būtų skirta posūkiui į kairę.
Mes nepritariame siūlymui pagrindinėje H.Manto g. dviračių eismą perkelti į „A“ juostas, dėl ko galbūt pasisako kai kurie ekstremalūs dviratininkai, nes važiavimas kartu su visuomeniniu transportu sumažintų daugumos dviratininkų, ypač vaikų ir pagyvenusių miestelėnų eismo saugumą (lyginant su esama padėmi), o tai prieštarauja sveikai logikai ir „EuroVelo“ trasos reikalavimams. Be to, tam nepritaria dauguma miesto gyventojų (pagal 2006 m. sociologinį Klaipėdos miesto gyventojų tyrimą, net 91,5% respondentų pasisakė, kad įrengiant dviratininkų trasas, prioritetas būtų skiriamas atskiriems arba bendriems pėsčiųjų-dviračių takams arba dviračių eismo juostoms gatvėse (žr. 20 klausimą priede Nr.1).

3. TILTŲ g. įrengti atskiras dviračių eismo juostas važiuojamojoje dalyje abiejose gatvės pusėse atkarpoje nuo Danės g. iki Turgaus g., o rekonstravus (išlyginus) dangą gatvės pakraščiuose bei Tiltų-Turgaus g. sankryžoje, ir atkarpoje nuo Turgaus g. iki Taikos pr. Kol tai nėra padaryta, pritariame esamiems motorizuoto transporto apribojimams ir „A“ juostoms Tiltų g., kur šiuo metu dviratininkų eismas vyksta bendrame sraute su visuomeniniu transportu (arba neleistinai šaligatviais, kurių danga lygesnė). Dviračių eismo juostų įrengimas atkarpoje nuo Turgaus g. iki Taikos pr. tikslingas tik rekonstravus Tiltų g. pakraščių dangą, nes kitu atveju tai dar labiau pablogintų dviračių eismo sąlygas, kaip ir Tiltų g. atidarymas visam motorizuotam transportui.

4. H.MANTO g. atkarpoje nuo Lietuvininkų a. iki Vasaros koncertų estrados panaikinti turistinės Pajūrio dviračių trasos ženklus perkeliant juos į saugesnę ir realiai dviračiais pravažiuojamą trasą: Lietuvininkų a. - Šaulių g. - naujas tiltas virš geležinkelio– Kretingos g. – P.Lideikio g. Esami dviračių takai šioje H.Manto g. atkarpoje su stačiais laiptais po geležinkelio viaduku yra nesaugūs ir kelia pavojų gyvybei, ypač dviratininkams su bagažu ir vaikais; nėra dviračių tako jungties tarp miesto parko ir Vasaros koncertų estrados, įskaitant ir rekonstruotą P.Lideikio – H.Manto g. sankryžą.

5. SMILTELĖS g. nuo Taikos pr. iki Šilutės pl. suprojektuoti ir įrengti dviračių taką, nes dabar dviratininkų eismas šioje gatvėje vyksta bendrame intensyvaus transporto sraute.

6. Teisingai paženklinti dviračių takus sankryžose ir ties įvažomis į kiemus, kur dažniausiai įvyksta avarijos su dviratininkais. Dviračių pervažos sankryžose privalo būti paženklintos dviem linijomis, sudarytomis iš kvadratų (KET nr.1.14), o STOP linijos (KET nr.1.11) ir ženklas „duoti kelią“ (KET nr.203) atitrauktos prieš sankirtas su dviračių takais.

7. Atstatyti sunaikintus ir įrengti trūkstamus Pajūrio dviračių trasos ženklus (pagal KET Nr. 626 ir Nr. 627) Smiltynėje, Girulių dviračių take ir kitose gatvėse atlikus detalią dviračių trasos ženklų apžiūrą.

8. Suderinti vertikalų ir horizontalų dviračių ir pėsčiųjų-dviračių takų ženklinimą, kuris dažnai prieštarauja vienas kitam (pvz., magistraliniame Taikos pr. dviračių take daug kur įrengtos raudonų trinkelių dviračių juostos, bet ženklai rodo, kad tai bendras pėsčiųjų-dviračių takas (pagal KET nr.413)).

Lietuvos dviratininkų bendrija (LDB) ir jos atstovai Klaipėdoje pasiruošę bendradarbiauti su miesto savivaldybės administracija ir kitomis institucijomis gerinant eismo sąlygas dviratininkams ir tokiu būdu prisidedant prie modernesnio Klaipėdos miesto kūrimo.

Priedas nr.1. 2006 m. sociologinio Klaipėdos miesto gyventojų tyrimo duomenys (8 psl.).


Prikabinti failai:
Failo aprašymas: 2006 m. sociologinio Klaipėdos miesto gyventojų tyrimo duomenys
Tyrimo duomenu susisteminimas-ataskaita3.pdf [176.07 KiB]
Atsisiųsta 627 kartus(ų)
Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 16 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.033s | 16 Queries | GZIP : Off ]