Į kitus forumus sudėjau pilną info.
http://gerasdviratis.lt/forum/viewtopic.php?f=16&p=304776#p304776http://www.velomanai.lt/forumas/viewtopic.php?f=5&t=4246Apie sąvokas jau diskutavome. Čia likusios SEAKĮ pataisos.
Atsakymas Frankui trumpai - S. Brundza nori, kad tu važinėtum keliu ir gatve arba su lempom, arba su liemene dieną
2. Apie situaciją su privalomomis "lempomis ir liemenėmis dienos metu" padiskutuosime plačiau po naujų metų.
SEAKĮ įstatymo projekto Nr. XIP-340813 straipsnis. 17 straipsnio 1, 2 ir 3 dalių pakeitimas. Priėmus bus perkelta į KET.
Šitos pataisos autorius yra Susisiekimo ministro visuomeninis patarėjas saugaus eismo klausimais p. Stasys Brundza. Pataisa buvo pateikta įstatymo projektui, nepaisant esminio prieštaravimo ir nepritarimo SM sudarytoje darbo grupėje KET pakeitimams nagrinėti. Seime klausymų metu "Brundzos pataisai" aktyviai pritarė pats S. Brundza ir pirmininkaujantis parlamentaras J. Sabatauskas. Nebuvo klausoma jokių LDB argumentų, buvo aiškiai suformuota išankstinė nuomonė. pataisos autorius nei Susisiekimo ministerijoje, nei Seime nepateikė jokių argumentų, kaip lempos ir liemenės dieną pagerins eismo saugumą. Viskas rėmėsi tikėjimu ir prielaidomis, bei klaidingai pateikiama ir manipuliuojama eismo įvykių statistika. Komisijos pirmininkas "tiesiog tiki, kad tai pagerins eismo saugumą".
SM atstovas sėdėjo tylėdamas, nes neturėjo ką pasakyti...
Kol kas klausymuose pritarta šiai nesąmoningai nuostatai. Dabar pataisa numato dienos metu tik "Važiuojant
važiuojamąja kelio dalimi dviračio vairuotojas privalo dėvėti šviesą atspindinčią liemenę arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas". Reiškia, važiuojant keliu ar gatve dieną turėsite žibinti lempas arba vilkėti liemenę. Įvažiavus į mišką arba dviratkį galėsite išjungti lempas ir persirengti
Bet svarstymuose paaiškėjo, kad reikalavimas dėl lempų arba liemenių dieną gali būti išplėstas važinėjimui dviračiu dieną visur (ne vien važiuojamoj daly).
LDB pateikė kitą šio straipsnio redakciją, bet komiteto klausymuose jai nebuvo pritarta.
LDB formuluotė: "Dviračio vairuotojui leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį turinčiu dviračiu. Važiuojant tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi šviesti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai; prie dviračio ratų iš abiejų pusių turi būti pritvirtinti šviesą atspindintys elementai.
Tamsiu paros metu dviračio vairuotojams rekomenduojama dėvėti šviesą atspindinčius rūbus, arba būti prie drabužių kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje prisisegus šviesą atspindinčius elementus".
Šitas klausymas tik proceso eiga, ne finalas. Pasikeitimai dar pilnai galimi. Seime yra ir sveiko proto žmonių, kurie suvokia, kad "lempos arba liemenės dieną" pavers administracinės teisės pažeidėjais visus dviratininkus, kuriems dieną važiuojant savo maršrutu teks išvažiuoti į gatvę be lempos ar liemenės; kad neįmanoma užtikrinti tokios įstatymo normos laikymosi; kad pradėjus to griežtai reikalauti sumažėtų dviračio naudojimo populiarumas; kad Seimas neturėtų diktuoti piliečių aprangos stiliaus ir madų; kad dviračio šviesos dieną (žibintas gali būti ir 10 cd ir 2000 lm stiprumo, kas sudaro milžinišką skirtumą tarp matomumo) neduos efekto ir tai nėra tinkamiausiai eismo saugumo priemonė; kad tinkamiausia eismo saugumo priemonė yra saugaus vairavimo blaiviems ir greičio užtikrinimas, kartu su visų eismo dalyvių švietimu.
LDB esame numatę kitus praktinius žingsnius, kaip grįžti į sveiko proto vėžes dėl šio įstatymo straipsnio. Po naujų metų pristatysime savo pasiūlymus dviratininkų bendruomenei ir paprašysime paramos po dviratininkams palankia įstatymo pataisų redakcija, prie kurios, tikimės savo parašais prisidės dviratininkų klubai, asociacijos ir federacijos.
3. Diskusijų nesukėlusi įstatymo pataisa:
„1. Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų, o išklausiusiems atitinkamą mokymo kursą ir turintiems mokymo įstaigos išduotą pažymėjimą, – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam važiuoti važiuojamąja kelio dalimi dviračiu leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje dviračių vairuotojų amžius neribojamas.“
LDB įtikinėjo SM darbo grupėje, kad amžių būtų galima pajauninti iki 12 m. bet liko kaip yra. Jokie argumentai diskusijose nesuveikė, tiesiog pataisos rengėjams toks amžius pasirodė tinkamiausias (politinis sprendimas)
Pažanga, kad tėvai su vaikais nuo 8 m. jau galės nuvažiuoti gatve ar keliu iki parko ar kt. vietos. Iš principo viskas normaliai su tuo straipsniu.
4. 3. Pakeisti 17 straipsnio 5 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) važiuoti važiuojamąja dalimi, jeigu įrengti dviračių takai, išskyrus KET nustatytais atvejais;“.
Čia turima galvoje LDB pasiūlymai, kad leisti važiuoti su dviračiais keliu, kai šalia įrengtas dviračių takas yra netinkamos būklės, sportuojant ar kt. atvejais (kurios dar numatys būsimų KET pataisų rengėjas SM).