Lietuvos dviratininkų bendrija

Forumas
Dabar yra 2024 Kov 28 15:20

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 10 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Re: Kelio ženklų dydžiai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 29 17:29 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Palyginimas su Šveicarija Lietuvai netinkamas. Ne tas pragyvenimo lygis ir mentalitetas. Priežastys, dėl kurių aš esu dviračių trasų ženklinimo KET ženklais pesimistas - tai planavimo ir įgyvendinimo sudėtingumas, brangumas ir vandalizmas. Kai įgyvendinau Suvalkijos dviračių žiedo projektą - pastatėme keliasdešimt trasą žyminčių ženklų ir informacinius stendus gyvenvietėse. Stendai gyvenvietėse dar daug kur išlikę. Trasą žyminčių ženklų didesnės pusės neliko po metų. Antrais metais nebeliko ne vieno. Nieko naujo - begalines istorijas apie viešų erdvių niokojimą, vandalizmą gali papasakoti kelininkai, miškininkai, saugomų teritorijų darbuotojai, turizmo darbuotojai, visi - kas prižiūri teritorijas ir statinius. Patys tai gerai žinote...
Šviežias pavyzdys http://verslas.delfi.lt/automoto/kelininku-triusa-ir-investicijas-niekais-vercia-vandalai.d?id=53496397

Tiesiog ženklinimas pasidaro labai brangus, kai dėl vandalų daromos žalos nuolat reikia atnaujinti ženklus. Dažnai tai neįmanoma, nes ženklai pastatomi iš kokio nors projekto, o jų atnaujinimui nepakanka lėšų iš biudžeto. Arba reikia skelbti viešo pirkimo konkursus, smulkūs darbai užsitempia labai ilgam. O dviratininkai pagrįstai piktinsis, neradę turėjusio būti ženklinimo. Jau vien ženklų sistemos papildymui, susidėvėjusių ženklų atnaujinimui neužtenka lėšų.
Ir pats ženklų pagaminimas, pastatymas pagal KET ir kelininkų reikalavimus labai brangus. Blaiviai žiūrint Lietuvoje greitai neatsiras tokios ženklinimo sistemos jau vien dėl lėšų trūkumo. Pavieniai atvejai yra išimtis. Jau net nekalbu apie visą biurokratijos, planavimo ir derinimų pragarą, kurį dar apsunkina neišspręstas konfliktas su kelininkais dėl KET ženklų statymo šalia krašto kelių (kurių didele dalimi siūlomi maršrutai ir važiuoja dviratininkai). Tiesiog naudoti dabartinius KET ženklus per daug kliūčių dėl planavimo ir įgyvendinimo sudėtingumo, per didelės kainos ir netvarios sistemos, kurios neina pigiai ir greitai atnaujinti, lengvai išplėsti. Tokios sistemos įgyvendinimas reikalauja per daug pastangų kurių nepakako per pastarąjį dešimtmetį ir nesimato jokios stebuklingos šviesos ateityje.
Išeities reikia ieškoti kitaip, realiai Čia ir Dabar prieinamomis priemonėmis.

Išeitis būtų koks nors pigus ir paprastas ženklinimas. Man labai patinka paprasta ir efektyvi, per ilgus dešimtmečius puikiai užsirekomendavusi Čekijos ir Lenkijos trasų ženklinimo sistema, kai ant įvairių pakelės objektų skirtingomis spalvomis ženklinamos trasos. Arba panaudojamos pigios medinės lentelės ant kuolo. Tokias ir atnaujinti daug pigiau, nei stacionarius brangiai kainuojančius kelio ženklus. Liktų tik susitarti, kokio tipo trasoms kokias spalvas naudoti.
http://blog.myczechrepublic.com/2006/10/31/czech-trail-marking-system-the-best-in-the-world/
http://www.iml-czech.com/en/znac.php
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Wiki ... _typy_cest
Mano pasiūlymas pagal čekišką modelį:
Paveikslėlis
Kvadratinis ženkliukas ~10x10 cm ar mažesnis pagal galimybes. Geltonas fonas, spalvota juosta per vidurį.
Raudona - ilgi maršrutai, trasos, kertančios regioną ar visą šalį.
Mėlyna - reikšmingi, įžymus, vardiniai maršrutai. Pvz. Keturių sostinių.
Žalia - vietiniai takai ir maršrutai.
Sidabrinė, balta - trumpi takai, jungiamieji keliai, "kampų nukirtimai".
Aš nesvarstau apie visų galų turizmo trasų žymėjimą, tik apie dviračių maršrutus.
Posūkis žymimas rodykle arba kampu pasukta juosta (pagal galimybes)
Paveikslėlis

Vis dar turiu idėją, kad susiėmę, LDB nariai ir pagalbininkai galėtų partizaniškai paženklinti keletą savo siūlomų maršrutų ir pažiūrėti, koks bus poveikis. Tiesiog kaip bandymas - ar pasiteisins. Protingai ir kultūringai naudojant ženklinimą tik ant medžių, stulpų, akmenų, viešų pastatų, tvorų galima išvengti konfliktų su statinių savininkais ir padaryti gerai matomą patogų ženklinimą.

Kitas paprastas klausimas, kad dviračių ir pėsčiųjų maršrutų ženklinimas turėtų skirtis. Dalyje vietų dviračiai pravažiuos kartu su pėsčiaisiais (ypač MTB), bet ne visur. Todėl verta naudoti tą patį spalvinį derinį trasų reikšmėms, bet dviračių trasoms naudoti geltoną foną - su spalvota juosta viduryje; pėsčiųjų trasoms naudojamas baltas fonas su spalvota juosta. Labai lengvai, pigiai galima ženklinti kelių aktyvistų pastangomis. Dažų gali nupirkti bet kokie geri rėmėjai.
Labai nesismulkinčiau į įvairią trasų paskirtį [turizmui, susisiekimui, sportui], nes taip gautųsi labai didelė painiava ir chaosas. Esmė, kad ženklinant dviračių trasas, jomis galima pravažiuoti su daugeliu dviračių tipų. Nes viename maršrute gali pasitaikyti ir asfalto ir žvyrkelio, o viską bandant atskirti ženklais gautųsi jovalas. Nebent sistema prigytų, ištobulėtų, atsirastų ženklintojų tinklas ir priežiūros grupė (kokybės įvertinimui), tada jau galima sistemą tobulinti :-)

Čekai turi ir brangią kelio ženklus naudojančią dviračių trasų ženklinimo sistemą, bet jau pradžioje pasakiau, kodėl esu skeptikas dėl jos plataus pritaikymo Lietuvoje artimiausiame dešimtmetyje.
http://www.circuitridercz.com/2010/03/cycle-route-signposting-in-czech.html

Paveikslėlis


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Kelio ženklų dydžiai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 30 00:37 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 09 00:08
Pranešimai: 153
Linas rašė:
Mano pasiūlymas pagal čekišką modelį:
Paveikslėlis
Kvadratinis ženkliukas ~10x10 cm ar mažesnis pagal galimybes. Geltonas fonas, spalvota juosta per vidurį.

Vis dar turiu idėją, kad susiėmę, LDB nariai ir pagalbininkai galėtų partizaniškai paženklinti keletą savo siūlomų maršrutų ir pažiūrėti, koks bus poveikis. Tiesiog kaip bandymas - ar pasiteisins. Protingai ir kultūringai naudojant ženklinimą tik ant medžių, stulpų, akmenų, viešų pastatų, tvorų galima išvengti konfliktų su statinių savininkais ir padaryti gerai matomą patogų ženklinimą.


pritariu Linui, kad reikia patiems pradeti zenklinti dviraciu trasas, nes per daug laiko ir jegu kainuoja galvos dauzymas i valdziazmogiu sukurtas biurokratines kliutis. as pats pradziai imciausi pazenklinti alternatyvu Pajurio dviraciu trasos (PDT) marsruta nuo Klaipedos iki Priekules per Kliosius ir Dituvos sodus, nes pagrindine PDT trasa per Sernus, kuri buvo parinkta pagal neaiskius kriterijus ir su niekuo nesuderinta (nei su LDB, nei su vietinemis savivaldybemis), dabar jau visiskai sunykusi (daugelyje vietu nera zenklu, nuo pat pradziu keliose vietose nebuvo ir iki siol niekas neirenge jokio kelio ar dviraciu tako, pvz., Klaipedos Smilteles g-je ar pievoje palei Minijos upe tarp Sernu ir Dituvos).
mes savo turistams visada rekomenduojame vaziuoti alternatyviu PDT marsrutu iki Priekules, ir jau 2 metai is eiles ta marsruta esame pazenkline silkinemis raudonomis veliavelemis, bet jos neilgaamzes ir sunkiai pastebimos.

Pats galeciau kazkiek pafinansuoti toki zenklinima, tik reikia daugiau savanoriu, kurie galetu padeti tai atlikti.

tik pradziai reikia sutarti del pasiulytos zenklu sistemos, ar ji tinkama , o gal ja reikia tobulinti.
Ka mano kiti forumo dalyviai?


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2011 Gru 30 01:01 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Rgp 10 15:45
Pranešimai: 8
Miestas: Vilnius
Žinoma, lenkų ir čekų labai geras ir pigus variantas, pritariu, toks ženklinimas pas juos daugiau yra ne gyvenvietėse, miškuose, o mieste tai normalūs ženklai. Aš konkrečiais darbais prisidėčiau dėl dviračių takų žymėjimo ir klubą paagituočiau. Bet Saulius R teisingai sako , kad pirma reik apsitarti pačius ženklus, spalvas, kas kiek km ir pan. ta prasme elementarias žymėjimo taisykles. Ir dar labai svarbu pagalvoti apie numeravimus dviračių takų. Gal tikrai pradedame organizuoti žymėjimą dviračių takų .

_________________
http://keliautojai.lka.lt


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Kelio ženklų dydžiai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 30 03:33 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Mintis gera, prisidėčiau. Imu viską, kas ne asfaltas :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Kelio ženklų dydžiai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 30 13:21 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Siūlau išskirti šią temą į atskirą "Dviračių trasų ženklinimas Lietuvoje".

Manau, galutinai sutarsime susitikę LDB suvažiavime, kuris turi įvykti per 3 mėn. po naujų metų. Iki to laiko beveik viską galime išdiskutuoti forume. Pavasarį-vasarą jau galima imtis darbo.
Savo siūlyme rašiau, kad spalvas galime rinkti pagal pasiteisinusį čekų modelį (kurį jau prisitaikė Lenkija, Vengrija, Bulgarija, Rumunija, ir šiaip žavisi visas pasaulis, kurie pakeliavo Čekijoje). Tada ir svečiams bus suprantamiau. Nors pagrindiniai vartotojai bus Lietuvos gyventojai.
Geltonas fonas gerai matomas, ant jo gerai dedasi kitos spalvos (juosta per vidurį). Žemiau -juostų spalvos (geltoname fone).
Raudona - ilgi maršrutai, trasos, kertančios regioną ar visą šalį. Lietuvos atveju - nacionalinės trasos.
Mėlyna - reikšmingi, įžymus, vardiniai maršrutai. Pvz. Keturių sostinių, tiktų ir Pajūrio trasai.
Žalia - vietiniai takai ir maršrutai. Tiktų ir vietinėms savivaldybių, regioninių parkų trasoms.
Sidabrinė, balta - trumpi takai, jungiamieji keliai, "kampų nukirtimai".

Manau, kad sistema turi būti labai paprasta ir aiški. Kuo mažiau spalvų ir simbolių, kad jie netaptų dideliu galvosūkiu. Labai lengvai įgyvendinama vienam-dviem žmonėms paprasčiausiomis priemonėmis. Trafaretas su trim išpjovom, teptukas, dažų dvi skardinės. Papildomi trafaretai posūkiams.
Ženklinimo dažnumas - kuo dažniau, pagal galimybes užnešti ant objektų, situacijos painumą (minimum 300 m ?). Svarbiausiai paženklinti visus posūkius, sankryžas kuo aiškiau. Geresnis supratimas atsiras po praktinių darbų, pasimokysime iš patirties ir klaidų.

Jei dalyje maršruto sutampa pvz. nacionalinė ir vietinė trasa, ta sutampanti atkarpa turėtų būti ženklinama dviem spalvom viena šalia kitos. Galbūt geltoname fone, aukščiau aukštesnio prioriteto trasos juosta, žemiau - žemesnio. Pvz. geltonas fonas, aukščiau raudonas brūkšnys, žemiau mėlynas (žalias). Tai reiškia, kad vardinio (vietinio) maršruto atkarpa toje vietoje sutampa su nacionaline trasa. Paskui gal jos išsiskiria. Pvz. sankryžoje raudona trasa suka į dešinę, mėlyna (žalia) tiesiai.

Numeris gali būti užrašytas juodu skaičiumi per ženklo vidurį. Matysis ant visų spalvų.
Kur nebus galimybės uždėti geltono fono, galima brėžti vien tik spalvotą juostą. Manau, kad judančiam tuo maršrutu bus aišku.
Ženklinimo aukštis pagal galimybes, pageidautina dviratininko akių lygyje (~1,5-2 m nuo žemės).
Pvz. jei reikia ženklinti pievoje kur nėra jokių objektų, tam galima panaudoti storesnį medinį kuolą, net ir neaukštą. Ant kuolo paviršiaus jau galima žymėti dažais. Pigu, paprasta, lengvai atnaujinama, nelabai patrauklu vandalizmui.

Dėl numeracijos plano didesnis galvosūkis. Pagrindu galima imti LDB išleistą gan seną nacionalinių dviračių trasų schemą. Pasižiūrėti, ar yra kas racionalaus Kavaliausko darytoje schemoje VTD užsakymu.
Kad būtų mažiau painiavos, siūlau numeruoti tik nacionalines ir regionines trasas. Vienaženkliais arba dviženkliais skaičiais. Pvz. nacionalinės trasos 1-20. Regioninės 30-99. Vietinių trasų numeruoti neverta, nes triženkliai skaičiau jau kels painiavą, supeckios nedidelį ženklo plotą, sunku įžiūrėti ir susigaudyti pvz. tarp 837 ir 419 trasų :-)

Numerius galima uždėti vėliau ir ant pažymėtų trasų, kai susigulės galutinė numeracija. Tiesiog skaičiaus trafaretas ant ženklinimo viršaus. Numeracija neturi stabdyti ženklinimo pradžios. Bet kuriuo atveju numeracija yra sąlyginė, nes trasos vietom kertasi, keliautojai gali pasirinkti savo maršrutą ant esamo įvairių trasų tinklo.

Jei kokių nors trasų ženklintojai norėtų naudoti papildomus simbolius, trasos logotipus, juos turėtų žymėti šalia ženklo, bet ne ant pačio ženklo viršaus. Ženkle gali būti tik spalvota juosta ir trasos numeris.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Kelio ženklų dydžiai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 30 14:48 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 04 23:47
Pranešimai: 314
Na tai prašom pasireikšti, visi tarybos nariai gali išskirti temą, apačioje yra įrankiai, tad naudokitės jais.


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Kelio ženklų dydžiai
StandartinėParašytas: 2011 Gru 30 17:13 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2011 Rgp 10 15:45
Pranešimai: 8
Miestas: Vilnius
Taip, triženkliu skaičių reiktu vengti. Mano mintis dėl dvirtakio numeravimo tai : pirmi du skaičiai 01 tai Lietuvos apskritis, kiti du skaičiai dvirtakio numeris toje apskrityje. 01-05 . Lietuvoje apskirčių iki 99, o apskrityje nemanau kad bus daugiau dviračių keliukų nei 99. NZN ar tai gera mintis, tiesiog exprontu šovė tokia mintis. Pulkit, komentuokit, lazdavokit :o Taip pat pritariu, kad toks dvirtakių žymėjimas ne respublikinės reikšmės keliukams. O jei buvo jau parašyti projektai, gal su jais galima susipažinti, manau ir ten bus racionalaus grudo dėl numeracijos.

Dėl pačio ženklinimo, butu gerai apspręsti ir konkrečius ženklų dydžius pvz. 10X10, - geltona spalva, vidurinė juosta (raudona ar kita) 4 cm. pločio ir t.t. Mintis ta, kad jei sugalvojau paženklinti kokia trasa, tai pasižiūriu reikiamus išmatavimus, pasidarau trafaretus ir purškiu ar išpjaunu lenteles atitinkamai nudažau ir kalu.

Taip pat reik pradėti galvoti apie dvirtakių registrus. O gal jau yra sumastyta, tik neturiu info. Kaip suteikiame numerius, kada suteikiame numerius, kur skelbiame, kai sunumeravome dviračių taką.

_________________
http://keliautojai.lka.lt


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Kelio ženklų dydžiai
StandartinėParašytas: 2012 Sau 05 13:32 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 08 21:26
Pranešimai: 141
Manau, kad šį klausimą verta apsvarstyti tarybos posėdyje ir susitarti dėl techninių niuansų, kad nesigautų visiškas balaganas.


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2013 Kov 30 17:23 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 09 00:08
Pranešimai: 153
Gal jau kas yra dažę ne tik Velykinius margučius, bet ir ženklinę dviračių maršrutus ir galėtų pasidalinti savo patirtimi dėl naudotų dažų?

ką manot apie šiuos dažus: Fluorescensiniai dažai COLOR MARK SPOTMARKER ALLROUND
http://www.miskui.lt/products/967-fluor ... ory_id=127

sveikinu su artėjančiomis šventėmis!


Į viršų
 Aprašymas  
 
StandartinėParašytas: 2013 Bal 08 19:39 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 2010 Gru 05 23:23
Pranešimai: 166
Manau, kad bus geri. vienintelis dalykas - neparašyta kiek islaikys ant paviršiaus. Todel geriau imk tuos, kuriems duoda 7 metus kad matysis
http://www.miskui.lt/products/1814-dist ... ory_id=127

pernai metais is ten pirkome ir naudojome kelis skirtingus balionelius. Viskas buvo OK, dazai gerai matesi pazymint varzybu trasa. Kiek laiko isbus matomi-nesidomejau.

vienas balionelis buvo, kur matosi ir nakti, dazai veikia ir kaip atsvaitas. su tuo buvo problema, kad palikus neispurkstus, uzdziuvo purkstukas. Nes patys dazai kazkokie lipnus del tos atspindincios medziagos. Del kitu nepamenu, ar buvo tokiu bedu.

Linas


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 10 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 13 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007
[ Time : 0.023s | 14 Queries | GZIP : Off ]